تاریخ انتشار: ۰۳:۰۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

ورود ۷۸ هزار ایرانی به عربستان

‌بیش از ۷۸ هزارنفر از زائران و کارگزاران حج ۹۸ تا پایان امشب وارد عربستان می‌شوند.
رویداد۲۴ در اطلاعیه ستاد حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار ورود زائران خانه خدا به کشور عربستان، آمده است: تعداد زائران و دست اندرکاران حج امسال تا پایان امشب (چهارشنبه ۹ مرداد) به ۷۸۶۳۶ نفر می‌رسد که با ۳۱۸ پرواز شرکت هواپیمایی هما به سرزمین وحی وارد می‌شوند.

از این تعداد ۴۷۶۳۲ نفر با ۱۹۱ پرواز وارد فرودگاه مدینه و ۳۱۰۰۴ نفر با ۱۲۷ پرواز وارد فرودگاه جده می‌شوند که ۸۸.۸ درصد از مجموع کل زائران و عوامل حج ۹۸ محسوب می‌شود.
این اطلاعیه با اشاره به اینکه تا پایان عملیات حج ۳۶۱ پرواز از ۱۹ ایستگاه داخلی به مقصد عربستان انجام خواهد شد، می‌افزاید: ۶۰ درصد از پرواز‌ها بدون تاخیر انجام شده و متوسط تاخیر پرواز‌ها نیز ۲۶.۴ دقیقه بوده است.

بر پایه این گزارش، تا پایان امشب نزدیک به ۶۶ هزار زائر در ۸۰ هتل در مکه اسکان می‌یابند و برای نقل و انتقال آن‌ها در مسیر هتل به مسجدالحرام ۱۹ خط اتوبوسرانی با ۲۵۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ ایستگاه مینی بوس فعال شده است.

این اطلاعیه آمده است: از آغاز عملیات حج آمار زائران ورودی از مدینه به مکه ۳۴۵۶۳ نفر در قالب ۲۴۸ کاروان و از جده به مکه ۲۹۲۹۷ زائر با ۱۹۹ کاروان ذکر شده است.

در این اطلاعیه همچنین تعداد ضیوف الرحمان در مدینه حدود ۸۶۰۰ نفر عنوان شده که ۱۱ درصد مجموع زائران و عوامل حاضر در عربستان است.

پرواز‌های حج تمتع که از روز دوشنبه هفدهم تیرماه از ایستگاه‌های پروازی داخلی به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شده است، امشب پایان می‌بابد.

‌پرواز‌های رفت در ۳۳ روز انجام می‌شود و آخرین پرواز عملیات حج به مقصد فرودگاه جده چهاردهم مرداد انجام خواهد شد. ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد مدینه دوم هستند.

امسال تمامی پرواز‌های حج را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و بیش از ۸۶ هزار زائر با بیش از ۷۲۰ پرواز رفت و برگشت عازم خانه خدا می‌شوند و سپس به کشور بازمی‌گردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حج
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان