تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
واکنش زنگنه به تحریم ظریف:

از تحریم نمی‌ترسیم/ من را هم تحریم کنند، نه پولی و نه جایی دارم که بروم

وزیر نفت گفت: برخی کشورها رفتار بچه‌گانه دارند و بلافاصله تحریم می‌کنند، از تحریم نمی‌ترسیم، ضمن اینکه تحریم هم بشوم نه پولی داریم و نه جایی دارم که بروم از آن بترسم.

از تحریم نمی‌ترسیم/ من را هم تحریم کنند، نه پولی و نه جایی دارم که بروم

رویداد۲۴ بیژن نامدار زنگنه در آئین افتتاح طرح‌های پالایشگاهی در پالایشگاه تبریز که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه تولید بنزین ما در سال 91 بیش از 52 میلیون لیتر بود، اظهار داشت: تا تیر ماه امسال میزان تولید بنزین ما به 102 میلیون لیتر رسیده و در مرداد‌ماه به 110 میلیون لیتر می‌رسد.

وی میزان تولید بنزین یورو در سال 91 را «صفر» عنوان کرد و افزود: در مرداد ماه امسال تولید بزنین یورو به بالای 74 میلیون لیتر در روز رسیده است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه در سال 91 در تولید گازوئیل از 94 میلیون لیتر در روز به روزانه 115 میلیون لیتر در تیرماه 98 رسیده‌ایم، گفت: از نظر کیفیت گازوئیل هم در سال 91 گازوئیل استاندار یورو نداشتیم ولی امروزه به 50 میلیون لیتر در روز رسیده و تا پایان سال به 60 میلیون لیتر در روز می‌رسانیم.

زنگنه با اشاره به اینکه مردم کیفیت را در وضعیت هوای کلانشهرها بهتر لمس می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: قبلاً در کلانشهرها نمی‌توانستید بعد از ساعت 9 و 10 شهر را ببینید ولی با تولید و توزیع بنزین یورو در کلانشهرها، تحولی در محیط زیست، کاهش بیماری‌ها و طول عمر صورت گرفته است که بخشی از این هم مربوط به گازرسانی بوده و سوخت‌های آلاینده کنار گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه همین نیروگاه برق تبریز نفت کوره مصرف می‌کرد و دود آن به دلیل نزدیکی به تبریز به داخل شهر می‌رفت، تصریح کرد: دولت حرکت بزرگی را در کاهش آلایندگی و بهبود وضعیت زیست محیطی آغاز کرده که می‌تواند با محدودیت استفاده از خودروهای معیوب و فرسوده و گسترش معاینه فنی خودروها تکمیل کند و مشکل کلانشهرها را بهبود بخشد.

وزیر نفت، طرح امروز را دومین طرح زیست محیطی پالایشگاهی بعد از بندرعباس عنوان کرد که با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده است و ادامه داد: تا پایان سال پالایشگاه اصفهان هم بنزین یورو تولید می‌کند و امیدواریم با حضور رئیس‌جمهور‌ به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح‌ها در شرایط سخت مالی کشور، سرمایه گذاری سنگینی را می‌طلبد، گفت: اکنون همه پالایشگاه‌ها 20 درصد دولتی است و بقیه سهام بخش خصوصی است که به تدریج سهم 20 درصدی دولت هم در دست واگذاری است اما پالایشگاه آبادان و اراک می‌ماند که بعد از اصلاح ساختار در بورس عرضه می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه باید از این پس به نقطه‌ای برسیم که قیمت فرآورده‌های نفتی بر اساس کیفیت آن از پالایشگاه‌ها خریداری شود، گفت: قیمت عرضه هم باید قیمت قابل قبول باشد، ولی اکنون قیمت بنزین و گازوئیل هم باید بر‌اساس کیفیت عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ نفتی و پالایشگاهی در دست اجرا داریم که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: برخی کشورها رفتار بچه‌گانه دارند و بلافاصله تحریم می‌کنند، از تحریم نمی‌ترسیم، ضمن اینکه تحریم هم بشوم نه پولی داریم و نه جایی دارم که بروم و از آن بترسم.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیژن زنگنه
نظرات شما
پیشخوان