تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
نشنال اینترست:

جنگ ایران و آمریکا چه عواقبی دارد؟/ در صورت درگیری ایران به کجا حمله می‌کند؟

نشنال اینترست در گزارشی با تاکید بر قدرت ایران، جنگ ایران و آمریکا را یک فاجعه دانست.
جنگ ایران و آمریکا عواقب فاجعه‌باری برای منطقه خواهد داشت
رویداد۲۴ ایران موشک‌های بالستیک میان برد را علی‌رغم غیرمعمول بودن، مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در واقع ایران با انجام این آزمایش‌های موشکی می‌خواهد قدرت خود را به نمایش بگذارد و در عین حال با این کار از توانمندی‌های موشکی خود در برابر بروز هرگونه رویارویی نظامی با ایالات متحده اطمینان کسب کند.

این موضوع مشخص نیست که آیا واقعا این آزمایش‌ها نقض قطعنامه شورای امنیت است یا خیر و این موضوع نیاز به بررسی دارد. آما آزمایش‌های اخیر ایران بیانگر این است که ایران یک قدرت بزرگ در خاورمیانه است و از امکانات نظامی خوبی برخوردار است و در واقع جنگ ایران و آمریکا عواقب جبران‌ناپذیری برای خاورمیانه خواهد داشت.
 
رابرت فارلی پروفسور کالج نظامی ارتش آمریکا در تفسیری مرتبط با احتمال ضربه نظامی امریکا به ایران در نشنال اینترست نوشت ه است جنگ آمریکا با ایران به آسانی جنگ عراق نخواهد بود. حمله به زیرساخت‌های نظامی از جمله پایگاه‌های هوایی، دریایی و تسلیحات موشکهای بالستیک آسیب قابل توجهی به ایران خواهد زد. سپس زیرساخت‌های نفتی و بعد حمل و نقل هدف قرار خواهند گرفت و خسارت شدید اقتصادی به ایران وارد خواهد آمد. اما حمله به تاسیسات صنعتی شهری و سایر اهداف جزو محدودیت‌های تعریف شده است که قابل اجرا نخواهد بود. به دلیل استقرار نیروی زمینی ایران نزدیک مناطق شهری هدف قرار دادن آنها دشوار است.

احتمالا ایران منتظر واکنش بین المللی شده و بعدا به پایگاه‌ها، کشتیها و سایر ادوات نظامی آمریکا در منطقه با موشک‌های بالستیک حمله کند. بنابراین تغییر رژیم در ایران موفقیت آمیز نخواهد بود و مشکلات آمریکا را تشدید خواهد کرد. دلیلی وجود ندارد که باور کنیم شانس تغییر رژیم در ایران زیاد است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان