تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
سخنگوی دولت:

آمریکا سعی دارد دو دولتی را در ایران القا کند/ ظریف مورد اعتماد رهبری است

علی ربیعی سخنگوی دولت تاکید کرد: آمریکایی‌ها که ظریف را تحریم کردند باید بدانند خودشان را از گفت‌وگو دیپلماسی محروم کردند.

رویداد۲۴ علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز یکشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: تهاجم بی‌سابقه و تحریم ناشیانه ظریف تهاجم به یک شخص نیست تهاجم به بنیادهای دولت ملت ایران است، آنها می‌خواهند این را القا کنند که یک ملت یا یک دولت در ایران وجود ندارد ولی جامعه ایران به شکلی متحد پشت سر ظریف ایستاد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است. امروز دوباره همان ذهنیت کودتاگرایی را در پس تحریم ظریف می‌بینم.

وی گفت: تحریم ظریف حمایت همه نهادهای ما را در برداشته است. این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است. دولتی که ادعای مذاکره می‌کند، وزیر خارجه کشوری را که دعوت به مذاکره کرده را تحریم می‌کند، این اقدام اگر مضحک نباشد پس چیست؟

ربیعی افزود: برخی تصمیم‌گیران در آمریکا مسائل را شخصی کرده‌اند. حسادت‌های شخصی و کودکانه در تحریم ظریف را شاهد هستیم. القای دو دولتی در ایران از دیگر اهداف تحریمی ظریف است.

سخنگوی دولت گفت: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی در کشور است و آنها با تحریم ظریف، خودشان را از گفت‌وگو محروم کردند.

وی با بیان اینکه ظریف معتمد رهبری است، خاطرنشان کرد: ایستادن ستاد کل نیروهای مسلح و از همه مهمتر رهبری انقلاب پشت سر ظریف وحدت داخلی ما را بار دیگر به آنها نشان داد. بسیاری از کشورها نسبت به این تحریم مخالفت کردند.

ربیعی افزود: تحریم ظریف سندی محکم در ناکامی آمریکا در منزوی کردن ایران در عرصه بین‌المللی است. حمایت‌های اخیر از ظریف نشان‌دهنده اشتباه محاسباتی آمریکا است.

ادامه دارد...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان