تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

شنا در دریای مازندران تا پنجشنبه ممنوع است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر وقت روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد تا صبح پنجشنبه ۱۷ مرداد دریا مواج است که برای همین شنا ممنوع و صیادی توصیه نمی‌شود.


رویداد۲۴ احمد اسدی اظهارکرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران روز ‏‏یک‏‌شنبه ۱۳ مرداد ماه به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر روز ابری به‌تدریج با بارندگی، وزش باد و احتمال رعدوبرق همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: روز سه‎شنبه ۱۵ مرداد آسمان مازندران ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی بیان کرد: روز‌های چهارشنبه ۱۶ و پنج‎شنبه ۱۷ مرداد ماه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

*دریای مازندران مواج می‌شود

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران نیز در ادامه در گفتگو با فارس، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏‌‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از بعدازظهر دوشنبه ۱۴ مرداد ماه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج خواهد شد.

سیدباقر سلطانی افزود: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی شده و همچنین بیشینه ارتفاع موج نیز ۲.۵ تا ۳.۰ متر برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه ما این است با توجه به این شرایط، فعالان دریایی به‌ویژه صیادان و دریانوردان طی این مدت از فعالیت در دریا خوداری کنند.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: از اواخر وقت فردا یک‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه دریا مواج بوده، شنا ممنوع و صیادی توصیه نمی‌شود
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شمال
نظرات شما
پیشخوان