تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
معاون نظارت بر امور استان‌ها در سازمان دانش آموزی:

اجبار دانش آموزان به استفاده از لباس فرم غیرقانونی است

معاون هماهنگی اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی کشور گفت: مدارس هیچ گونه حقی برای اجبار کردن دانش آموزان برای لباس فرم ندارند، حتی در این راستا دستورالعملی به مدارس ابلاغ شده که رنگ و نوع لباس حتی المقدور تغییر نکند.
اجبار دانش آموزان به استفاده از لباس فرم غیرقانونی است
رویداد۲۴  هادی دلبری، با اشاره به تصویب اولین قانون درخصوص ساماندهی لباس فرم در سال ۱۳۸۷ گفت: طبق بند "ب" ماده هفت از آئین نامه، وزارت آموزش و پرورش مکلف به فراهم کردن زمینه طراحی متنوع برای لباس دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس با توجه به اقتضائات جنسیتی، سنی و منطقه‌ای است.

وی با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این خصوص گفت: طبق این سند، طراحی و ارائه الگوی لباس و پوشش مناسب، متنوع، زیبا و آراسته مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی برای مربیان و دانش آموزان پسر و دختر در راستای تقویت هویت اسلامی ایرانی از جمله وظایف وزارت آموزش و پرورش است.

معاون هماهنگی اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی کشور تأکید کرد: مدارس هیچ گونه حقی برای اجبار کردن دانش آموزان برای لباس فرم ندارند، حتی در این راستا دستورالعملی به مدارس ابلاغ شده که رنگ و نوع لباس حتی المقدور تغییر نکند تا دانش آموزان لباس سال گذشته خود را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: اعضای شورای مدرسه از قبیل مدیر مدرسه، معاونان، نماینده انجمن اولیاء و معلمان درباره نوع و رنگ لباس تصمیم گیری می‌کنند، اما اجبار آن تخلف است.

دلبری همچنین ایجاد نظم و انضباط، ترویج فرهنگ ساده زیستی و هم زیستی بدون نگاه طبقاتی و کاهش دغدغه والدین درخصوص تهیه لباس فرم و هزینه آن را از جمله مزایا و محاسن یکپارچه سازی و تهیه لباس فرم برای دانش آموزان عنوان کرد.

معاون هماهنگی اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه وزارتخانه امسال این طرح را به سازمان دانش آموزی واگذار کرده گفت: ما با طراحی یک سامانه بر این موضوع نظارت داریم و فقط تولیدی‌های مجاز و معین شده کار دوخت را انجام می‌دهند.

دلبری تاکید کرد: طبق این طرح، والدین دیگر دغدغه خرید لباس را نخواهند داشت چراکه تولیدی‌ها باید تولیدات را به مدارس تحویل دهند و آدرس دادن به دانش آموزان برای مراجعه به تولیدی‌های لباس نامعلوم، ممنوع است
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان