تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

مسابقات والیبال انتخابی المپیک/ ایران ۳ کوبا ۲

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کوبا رفت و در حالی که دو ست اول را باخته بود، در نهایت سه بر دو این تیم را شکست داد.

رویداد۲۴  ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز (جمعه) ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در روسیه، به مصاف تیم ملی کوبا رفت.

تیم ملی ایران این بازی را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) آغاز کرد و تیم ملی کوبا نیز با ترکیب هرناندز، هررا، رودریگوئز، آردوندو، آلونسو، کاسترو و آلوارز (لیبرو) به مصاف ایران رفت.

ست اول: ۲۳ - ۲۵ کوبا

امتیاز اول بازی را تیم ملی کوبا کسب کرد، اما ایران توانست بازی را ۳ - ۳ به تساوی بکشاند. در ادامه این کوبا بود که با آبشار رودریگز ۵ - ۳ از ایران پیش افتاد. با سرویس ادواردو کوبا ۷ - ۴ پیشی گرفت. با عملکرد خوبی عبادی‌پور در زدن آبشار، فاصله به دو امتیاز کاهش یافت، اما این کوبا بود که با آبشار یانت ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین باز هم این کوبا بود که عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و پس از یک رالی ۱۸ ثانیه‌ای ۱۱ - ۷ پیشی گرفت تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی ایران عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و با کسب سه امتیاز متوالی فاصله را به یک امتیاز کاهش داد تا کوبایی‌ها در امتیاز ۱۳ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کنند. با شروع مجدد بازی ایران با سرویس فیاضی در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی کشاند. با درخشش علی شفیعی در حمله و دفاع ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرد و ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را ازآن خود کرد.

با شروع مجدد بازی روی اشتباه معروف و سرویس یانت، کوبا دو امتیاز متوالی را کسب و ۱۷ - ۱۶ پیش افتاد. در حالی که بازی ۱۷ - ۱۶ به سود کوبا جریان داشت، مصدومیت آلونسو دفاع وسط این تیم از ناحیه مچ پای راست، برای دقایقی بازی را در ست اول متوقف کرد.

با ادامه سرویس‌های خوب یانت کوبا فاصله را به دو امتیاز افزایش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۸ - ۱۶ تقاضای وقت استراحت کند. با آبشار غفور و دفاع موسوی، ایران در امتیاز ۲۰ بازی را به تساوی کشاند، اما باز هم این کوبا بود که با کسب دو امتیاز متوالی ۲۲ - ۲۰ پیش افتاد. در ادامه هم کوبایی‌ها با حفظ اختلاف دو امتیازی، ۲۵ - ۲۳ ست نخست بازی را با برتری پشت سر گذاشتند.

ست دوم: ۲۶ - ۲۸ کوبا

با شروع ست دوم این کوبا بود که ۳ - ۲ از ایران پیش افتاد. با درخشش امیر غفور در زدن سرویس، ایران چهار امتیاز متوالی را کسب کرد و ۶ - ۳ از حریف پیش افتاد تا کوبایی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. با عملکرد خوب بازیکنان ایران فاصله سه امتیازی حفظ شد تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کنند. با شروع مجدد بازی کوبایی‌ها فاصله را به دو امتیاز کاهش دادند، اما باز هم این امیر غفور بود که با یک آبشار پر قدرت ایران را ۱۱ - ۸ پیش انداخت.

در ادامه با درخشش پاسور کوبا در خط سرویس، پس از یک رالی ۱۹ ثانیه‌ای کوبایی‌ها در امتیاز ۱۲ بازی را به تساوی کشاندند و با کسب چهارمین امتیاز متوالی ۱۳ - ۱۲ از ایران پیش افتادند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین نیز باز هم این کوبا بود که روی اشتباه معنوی‌نژاد ۱۴ - ۱۲ پیش افتاد. اختلاف دو امتیازی دو تیم حفظ شد تا کوبا ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت دوم را از آن خود کند.

با شروع مجدد بازی، ایران روی دریافت خوب معنوی‌نژاد و آبشار عبادی‌پور در امتیاز ۱۶ بازی را به تساوی کشاند. در حالی که دو تیم تا امتیاز ۱۹ پایا پای پیش می‌رفتند، با امتیاز سرویس شفیعی ایران ۲۰ - ۱۹ پیش افتاد. با اشتباه موسوی و معنوی‌نژاد در زدن آبشار، کوبا ۲۳ - ۲۱ از ایران پیشی گرفت تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد، سرمربی کوبا همانند ست گذشته در امتیاز ۲۳ - ۲۴ برای کوبا تقاضای وقت استراحت کرد.

با ورود دو تیم به زمین غفور با یک آبشار دقیق بازی را در امتیاز ۲۴ به تساوی کشاند و با عملکرد خوب معروف در حمله، ایران ۲۵ - ۲۴ پیش افتاد. اما در ادامه این کوبایی‌ها بودند که با عملکرد خوب در زدن سرویس دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده و ۲۸ - ۲۶ پیروز ست دوم شدند.

ست سوم: ۲۵ - ۱۷ ایران

در حالی که با آغاز بازی در این ست کوبا دو امتیاز پیش افتاد، ایران با درخشش میلاد عبادی‌پور توانست ۳ - ۲ از حریف پیش بیافتد. در ادامه ایران با عملکرد خوب موسوی در حرکات سرعتی ۶ - ۴ پیش افتاد. روی آبشار امیر غفور ایران ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول این ست را ازآن خود کرد. با شروع مجدد بازی، با درخشش امیر غفور در خط سرویس و دفاع روی تور موسوی، این ایران بود که سه امتیاز متوالی را کسب کرد تا کوبایی‌ها در امتیاز ۱۴ - ۱۰ تقاضای وقت استراحت کنند.

با ورود دو تیم به زمین باز هم این امیر غفور بود که روی یک امتیاز سرویس ایران را به امتیاز ۱۵ رساند. در ادامه نیز با عملکرد خوب بشاگردان کولاکوویچ در همه مناطق زمین، ایران بود که ۱۶ - ۱۱ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد.

با شروع بازی روی پاس‌های سرعتی سعید معروف دفاع کوبا بار‌ها جا ماند تا ایران فاصله را به ۶ امتیاز افزایش داده و ۲۰ - ۱۴ پیشی بگیرد. در ادامه هم این تیم ملی ایران بود که عملکرد خوبی در زدن سرویس داشت و توانست دریافت‌های اول کوبا را با مشکل مواجه کرده و با اختلاف ۸۷ امتیازی، ۲۵ - ۱۷ پیروز ست سوم بازی شود.

ست چهارم: ۲۵ -۱۶ ایران

در این ست نیز ایران بود که ۲ - ۱ از کوبا پیش افتاد و با بیرون رفتن آبشار بازیکن کوبا، ایران ۴ - ۱ پیشی گرفت. در حالی که ایران می‌توانست امتیاز ۸ را کسب کند، پس از یک رالی ۱۶ ثانیه‌ای، کوبا امتیاز ۵ را کسب کرد تا فاصله کاهش یابد، اما در ادامه روی آبشار علی شفیعی ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول این ست را کسب کرد.

با شروع مجدد بازی این تیم کوبا بود که عملکرد خوبی در دفاع روی تور داشت و پس از به بیرون رفتن آبشار غفور، در امتیاز ۱۰ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه، اما با درخشش فیاضی در خط سرویس و موسوی در دفاع روی تور، ایران سه امتیاز متوالی را کسب کرد تا کوبایی‌ها در امتیاز ۱۳ - ۱۰ تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود دو تیم به زمین عملکرد خوب شاگردان کولاکوویچ در زدن سرویس و دریافت‌های اول ادامه داشت تا ۱۶ - ۱۱ وقت استراحت فنی دوم را نیز ازآن خود کنند.

با ورود دو تیم به زمین موسوی عملکرد خوبی در زدن سرویس داشت تا ایران ۱۷ - ۱۱ از حریف پیشی بگیرد. پس از یک رالی ۱۹ ثانیه‌ای ایران اختلاف را به ۷ امتیاز افزایش داده و ۲۱ - ۱۴ پیشی گرفت. در ادامه با دفاع فوق‌العاده عبادی‌پور ایران اختلاف را به ۸ امتیاز افزایش داد و با کسب یک امتیاز دیگر با فاصله ۹ امتیازی ۲۵ - ۱۶ ست چهارم بازی را ازآن خود کرد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم: ۱۵ - ۱۰ ایران

ایران ست پنجم را با سرویس‌های خوب خود طوفانی آغاز کرد و ۳ بر یک از کوبا پیش افتاد. در ادامه دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا کوبا فاصله را به یک امتیاز کاهش داده و بازی ۴ - ۳ به سود ایران شود. کوبا با کسب سه امتیاز متوالی توانست در امتیاز ۶ بازی را به تساوی بکشد. در ادامه، اما با اشتباهات بازیکنان کوبا ایران ۸ - ۶ پیش افتاد تا دو تیم جای خود را در زمین تغییر دهند.

پس از یک رالی ۲۰ ثانیه‌ای و رفت و برگشت‌های چند باره توپ، ایران امتیاز ۹ را کسب کرد تا اختلاف را به ۳ امتیاز افزایش داده و کوبایی‌ها را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه نیز این تیم ایران بود که با به کار گیری سرعت در خط حمله و سرویس‌های خوب، دفاع و دریافت‌های اول کوبا را با مشکل مواجه کرد تا کوبایی‌ها در امتیاز ۱۲ - ۷ تقاضای وقت استراحت کنند.

ایران توانست اختلاف پنج امتیازی را تا پایان حفظ و ۱۵ - ۱۰ پیروز ست پنجم شود تا در مجموع سه بر دو برنده این دیدار حساس شود.

تیم ملی والیبال ایران فردا (شنبه) ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف تیم ملی مکزیک می‌رود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان