تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

انتشار پیام رهبر انقلاب به ۱۸ زبان در عرفات

عضو هیات علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: پیام آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام نهم ذیحجه به هجده زبان زنده دنیا در صحرای عرفات منتشر می‌شود.

رویداد۲۴ مهدی مصطفوی گفت: همزمان با قرائت پیام رهبر انقلاب در عرفات، این پیام به ۱۸ زبان ترجمه و در بین حجاج جهان اسلام انتشار خواهد یافت.

وی تصریح کرد: متن این پیام به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی، اردو، اسپانیا، اندونزیایی، روسی، هوسا، سواحیلی، هندی، ایتالیایی، آذری، فیلیپینی، آلمانی، چینی، بنگالی و پشتو ترجمه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، از امروز جمعه ۱۸ مرداد ماه مصادف با هشتم ذی‌الحجه یوم الترویه، اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز شد و زائران در فاصله زمانی غروب هشتم ذی‌الحجه تا ساعات اولیه بامداد نهم ذی‌الحجه وارد صحرای عرفات شده و در چادر‌های عرفات استقرار می‌یابند.

وقوف (یعنی ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز شنبه ۱۹ مرداد ماه مصادف با نهم‬ ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد. بعد از غروب آفتاب زائران از صحرای عرفات به مشعرالحرام رفته و تا طلوع آفتاب در مشعر وقوف خواهند داشت.

اعمال زائران در حج تمتع با حرکت از مشعر الحرام به سمت منی و رمی، قربانی، حلق و تقصیر و بیتوته در منی ادامه می‌یابد و روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه مصادف با دهم ذی‌الحجه روز عید قربان است.
در روز سه شنبه ۲۲ مرداد ماه مصادف با دوازدهم‬ ذی‌الحجه نیز زائران با پایان بیتوته در منی و رمی جمرات سه گانه پس از اذان ظهر به سمت مکه حرکت خواهند کرد.

زائران پس از ورود به مکه مکرمه به مسجدالحرام خواهند رفت و اعمال حج تمتع شامل طواف، نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف و نماز طواف نساء را انجام خواهند داد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زائران حج
نظرات شما
پیشخوان