تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

نخست وزیر پاکستان قصد میانجیگری میان ایران و آمریکا را دارد

نخست وزیر پاکستان در سفری که به واشنگتن داشت، اطلاعات ویژه‌ای در مورد امکانات ایران و خسارت‌های احتمالی حاصل از درگیری ایران و آمریکا در خلیج فارس را به ترامپ ابلاغ کرد.

رویداد۲۴ نجاح محمد علی در القدس العربی نوشت: بخش عظیمی از ایرانی‌ها اطمینان یافته اند که ایالات متحده در دوره ریاست دونالد ترامپ، به دنبال مذاکره نیست و برای مقابله با ایران، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخاب مجدد ترامپ، تلاش می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: تحریم‌های اخیر ترامپ علیه وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف که این اقدام را کودکانه خوانده است، باعث تقویت این دیدگاه در بین ایرانی‌ها شده و نشان داد که دولت آمریکا در دعوت ایران به مذاکره، دروغگوست و در این میان، حتی به منافع نزدیکترین هم پیمانان اروپایی خود، بی توجه است.

با تحریم‌ها علیه ظریف، شرایط به سمت تنش زایی بیشتر بین ایران و آمریکا می‌رود؛ بویژه آنکه باز‌هایی در دولت آمریکا روی کار هستند و می‌توانند این دولت را به سوی مقابله‌هایی سوق دهند که پایان خوشی ندارند.

این در حالی است که میانجی گری‌ها از هر سو ادامه دارد و در این میان، وساطت عراق، به دنبال میانجی گری عمان، اتفاق افتاد؛ علاوه بر اینکه نخست وزیر پاکستان هم وارد این خط شده است و در سفری که به واشنگتن داشت، اطلاعات ویژه‌ای در مورد امکانات ایران و خسارت‌های احتمالی حاصل از وقوع جنگ در منطقه را به ترامپ ابلاغ کرد.

به گفته ایران، نیرو‌های مسلح آن، آماده هستند و استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا، نه تهدید، بلکه یک فرصت است؛ بویژه آنکه هم پیمانان آن در منطقه و بویژه عبدالملک حوثی، موفق به هدف گرفتن عمق عربستان سعودی، با استفاده از موشک‌های خود شدند.

درست چند ساعت پس از اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ظریف، انصارالله عملیاتی را در عمق عربستان ترتیب داد. همچنین برای اولین بار، رسانه‌های سعودی در مورد تعداد رو به افزایش کشته شده‌های خود در عدن، پس از تصمیم امارات برای خروج از یمن خبر دادند.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، قطع راه‌های ارتباط مستقیم بین ایران و آمریکا که حضور رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در مورد حضور در نشست‌های بین المللی در نیویورک را غیر ممکن می‌کند، امکان حملات تحریک کننده بین ایران و آمریکا را افزایش می‌دهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان