تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

آخرین وضعیت پرونده شهرداری صدرا/ قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای رئیس شورای شهر

دادستان شیراز آخرین وضعیت پرونده شهرداری و شورای شهر صدرا را اعلام کرد.
آخرین وضعیت پرونده شهرداری صدرا/ قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای رئیس شورای شهر
رویداد۲۴  ۱۴ مردادماه امسال رئیس کل دادگستری استان فارس از بازداشت ۴ نفر از مسئولان شهرداری و شورای شهر صدرا خبر داد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید کاظم موسوی در این خبر اعلام کرده بود که دستگیرشدگان به اتهامات مرتبط با فساد مالی بازداشت شده‌اند.

به گفته وی دستگاه قضایی مبارزه با فساد را مطابق قانون در فضایی به‌دور از حاشیه‌های سیاسی و جو سازی در فضای مجازی با دقت و قاطعیت رسیدگی می‌کند.

امروز نیز دادستان شیراز در خبری آخرین وضعیت این پرونده را اعلام کرده است. به گفته حیدر آسیابانی دادستان شیراز شهردار صدرا، معاون و یکی از کارکنان شهرداری با عناوین اتهامی ارتشا و تبانی در معاملات، قرار بازداشت موقت هستند و برای رئیس شورای شهر قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

به گفته وی پرونده مذکور در شعبه دهم دادسرای عمومی انقلاب شیراز در حال رسیدگی است و مرجع گزارش دهنده اداره کل اطلاعات فارس است.

صدرا از شهر‌های جدید کشور است که در یک دهه گذشته به دلیل موقعیت مناسب و ویژگی‌هایی که داشت مورد استقبال مردم قرار گرفت. این شهر که قرار بود تنها یک شهر خوابگاهی باشد، اکنون یکی از مقصد‌های مهم کار و زندگی محسوب می‌شود. شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز نیز درباره تکلیف شهرداری صدرا اعلام کرده که طبق قانون یکی از کارکنان رسمی شهرداری صدرا باید به‌عنوان سرپرست معرفی تا ظرف ۳ ماه آینده نیز شهردار جدید این شهر منصوب شود.

فساد مالی و دستگیری مدیران شهری در شهر صدرا پیش از این نیز وجود داشته است.

کمتر از یک سال پیش نیز حکم قطعی فساد مالی منوچهر قائدی شهردار اسبق صدرا و برخی از اعضای شهرداری و شورای این شهر اعلام شد.

در یازدهم شهریور ۱۳۹۷ علی القاصی رئیس‌کل وقت دادگستری استان فارس در نشستی خبری از محکومیت قطعی ۱۱ عضو سابق شورای شهر و شهرداری صدرا خبر داد.

در این حکم منوچهر قائدی شهردار وقت صدرا به اتهام ارتشاء به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، دریافت یک دستگاه آپارتمان، ۲۱۰ سکه، مداخله در معاملات و مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی، به ۲ سال منع اقامت در شیراز و خروج از کشور و در مجموع به ۳۶ سال حبس محکوم شد.

همچنین ابراهیم فریدونی مدیر اجرایی وقت شهرداری صدرا، امین کشاورزی معاون فنی وقت و حسن دهقانی دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ وقت شهرداری صدرا نیز بر اساس اتهامات مطروحه به ۱۵، ۱۸ و ۹ سال حبس تعزیری، انفصال از خدمات دولتی، تبعید و ... محکوم شدند و ۷ عضو دیگر شورا و شهرداری نیز هر کدام به میزان جرائم مربوطه مجازات شدند.

 

 

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان