تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات جدید از ماجرای کشتار سگ‌ها در تهران +فیلم/ پیمانکار: فیلم‌ها ساختگی است!

کشتار سگ‌ها بار دیگر در کشور ما خبرساز شد آنهم سگ‌هایی که قرار بر مرگشان نبود بلکه باید توسط پیمانکار شهرداری عقیم و واکسیناسیون می‌شدند، این خبرتلخ منتشر شد تا به ما یادآوری کند که همچنان شهرداری دچار معضل ضعف نظارت است.
شورای شهر برای کشتار سگ‌ها چه می‌کند/ پیمانکار : فیلم‌ها ساختگی است!
رویداد۲۴ شادی مکی: روز گذشته انتشار فیلم‌هایی در خصوص کشتار سگ‌ها با تزریق سم و اسید به قلب این حیوانات موجی از ناراحتی را در میان شهروندان برانگیخت. پس از انتشار گزارش این ماجرا در رویداد۲۴ روابط عمومی شهرداری تهران این فیلم‌ها را متعلق به سال ۹۶ اعلام و عنوان کرد که با پیمانکار خاطی برخورد شده است.
 
پیروز حناچی شهردار تهران نیز پس از اعلام روابط عمومی، قاطعانه خبر داد که این اتفاق مربوط به گذشته بوده است و ربطی به امروز ندارد.
 
شهردرای تهران در حالی این اتفاقات را مربوط به سال‌های گذشته می‌داند که در اقدامی عجیب خبر رسیده پیمانکار کنونی و همچنین مدیر فعلی نظارت برکنار شده‌اند. بنابراین این سوال پیش می‌آید اگر ماجرا مربوط به دو سال پیش بوده، چه دلیلی دارد مدیر و پیمانکار کنونی برکنار شوند؟ مگر آنکه ماجرا مربوط به امسال باشد اما شهرداری نخواسته از آن چیزی بگوید.
 
حسین نقاشی مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران در توئیتی نوشت که پیمانکار متخلف خلع ید و مدیر ناظر بر عملیات پیمانکاری نیز عزل شد. این اخبار در حالی  عنوان شد که براساس اطلاعاتی که خبرنگار رویداد۲۴ قرارداد کرمی به عنوان پیمانکار روز ۵ شهریور ماه به پایان می‌رسیده و در اتفاقی عجیب‌تر، او روز گذشته برنده مناقصه برای مرکز ساماندهی سگ‌های منطقه «حلقه دره» شده است؛ مناقصه‌ای  که این بار توسط  شهرداری کرج برگزار شده است.
 
رویداد۲۴ برای پیگیری بیشتر با روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل گفت‌وگو کرده است. این مرکز که برگزار کننده اصلی این مناقصه بوده و نظارت بر سوابق پیمانکار داوطلب و نظارت بر اعمال وی پس از بردن مناقصه را برعهده داشته حاضر به صحبت در این‌باره نشد و علت این موضوع را بیماری مدیریت این شرکت عنوان کرد، این در حالی است، با توجه به عدم دسترسی به مدیرعامل این شرکت هنوز مشخص نیست پیمانکار مذکور که چند سال پیش نیز در مرکز حلقه دره بوده، به چه علت دوباره برای مدیریت مرکز مهدی‌آباد به کار گرفته شد.
 

پیمانکار شهرداری: فیلم‌ها ساختگی است!

 
خبرنگار رویداد۲۴ برای کسب اطلاعات بیشتر با کرمی پیمانکار مذکور تماس گرفت، وی ضمن رد ارتکاب تخلف در این مرکز می‌گوید: این فیلم‌ها ساختگی بوده و به سفارش گروهی به مقاصد خاص ساخته شده که در حال پیگیری موضوع از طریق قضایی هستیم.
 
او ادامه می‌دهد: اجازه مصاحبه در این زمینه را ندارم و تنها وظیفه ما عقیم سازی این سگ‌ها بوده است و نظارت کامل برعهده شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران بوده است.
 
پیمانکار شهرداری در حالی می‌گوید فیلم‌های منتشر شده ساختگی است که رویداد۲۴به تصاویر و فیلم‌های جدیدی دست پیدا کرده که در آن وضعیت تکان دهنده نگهداری سگ‌ها را نشان می‌دهد.
 

عضو شورای شهر تهران: کشتار سگ‌ها حقیقت دارد

با توجه به اهمیت موضوع با رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفتگو کردیم. سید آرش حسینی میلانی با اشاره به اینکه فیلم منتشر شده درباره کشتار سگ‌ها در مرکز ساماندهی سگ‌های مهدی‌آباد توسط پیمانکار شهرداری صحت دارد، به رویداد۲۴ می‌گوید: عنوان شده که این فیلم مربوط به سال ۹۶ است، اما صرف نظر از تاریخ انتشار این فیلم متاسفانه اطلاعاتی به دست من رسیده که نشان می‌دهد سگ کشی همچنان ادامه دارد. شورای شهر چندین بار نسبت به مناقصاتی که برگزار شده و معیار‌هایی که باید در خصوص انتخاب پیمانکار وجود داشته باشد، به شرکت ساماندهی مشاغل تذکر داده و خواسته است که در زمان انتخاب پیمانکار به استاندارد‌های محیط زیستی، استاندارد‌های بهداشت محیط و رعایت حقوق حیوانات توجه کند.

 
او توضیح می‌دهد: به عنوان مثال برای عقیم سازی ممکن است انواع دارو‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، اما اگر پیمانکاری با رقمی پایین‌تر مناقصه را برده و برای عقیم‌سازی از دارو‌های ارزان‌تری استفاده کند که موجب آزار شدید حیوان شود، این مسئله مورد قبول نیست و این پیمانکار باید جریمه شده یا اساسا در لیست سیاه قرار بگیرد.
 
عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه رقم مناقصات باید در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و معیار‌های حرفه‌ای موضوع نیز باید رعایت شود، اظهار داشت: مدتی پیش جلسه‌ای با انجمن دامپزشکی حیوانات خانگی داشتم تا از نظر تعیین معیار‌ها و ضوابط به ما کمک کنند. بر این اساس قرار است پیشنهادهایی را در این خصوص ارائه دهند و امیدواریم با برقراری این ارتباط، معیار‌های تعیین پیمانکار در حوزه برخورد با این حیوانات ارتقا یابد.
 
میلانی با اشاره به لزوم دریافت مستندات دقیق‌تر عنوان کرد: واقعیت مطلب آن است که شما یک شرایط کیفی برای انتخاب پیمانکار دارید و یک شرایط مالی. در بعد شرایط کیفی حتما باید سوابق قبلی پیمانکار لحاظ شود و من حتما این موضوع را پیگیری و تذکر می‌دهم و در صورت لزوم قرارداد پیمانکار را لغو خواهیم کرد.
 
او با بیان اینکه از نظر فرهنگ ایرانی و از نظر شرعی حقوق حیوانات مورد تاکید بوده و حیوان‌آزاری امری ناپسند است، خاطرنشان می‌کند: با توجه به آگاه‌سازی افکارعمومی و نقشی که رسانه‌ها ایفا می‌کنند، این موضوع تبیین شده است که حقوق حیوانات اعم از اهلی و وحشی باید رعایت شود و اینگونه نیست که حیوانات فاقد ارزش باشند. آن‌ها بخشی از طبیعت بوده و دارای حرمت هستند، اما نهادینه شدن فرهنگ محیط زیست در سطوح عملیاتی کمی زمان می‌برد و ما در شورای پنجم این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مشکل رفع شود.
 

فقدان قوانین بالادستی در حوزه حیوانت خانگی

 
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره امکان پیگیری قضایی پیمانکار ابراز داشت: از نظر پیگیری قضایی و حقوقی باید قرارداد این پیمانکار را از منظر حرفه‌ای بررسی کنم و بعد اقدامات بعدی را اعلام خواهیم کرد، اما فعلا آنچه مد نظر است، این است که پیمانکاری که قبلا هم ضوابط حرفه‌ای را در این زمینه رعایت نکرده، به هیچ عنوان نباید دوباره انتخاب می‌شده است. این اقدام خلاف بوده و شورا با موضوع برخورد خواهد کرد.
 
میلانی با تاکید بر اینکه در انتظار رسیدن مستندات قانونی بوده و در صورت لزوم جلسه‌ای ویژه برای این موضوع در کمیسیون سلامت و محیط زیست برگزار خواهیم کرد، عنوان کرد: خشونتی که علیه جانداران اعمال می‌شود، در هر شکل و سطحی باید محکوم شود به‌ویژه آنکه این خشونت علیه جاندارانی است که به دلیل گسترش محیط شهری پس زده و مغضوب شده‌اند.
 
وی افزود: از سوی مدیریت شهری باید برای این حیوانات سیستم ساماندهی مناسبی تدارک دیده شود و شهرداری نیز در این راستا مامور شده که این موضوع را پیگیری کند.
 
سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اقداماتی انجام خواهیم داد که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، یادآور شد: قوانین بالادستی ما تنها مربوط به حوزه حیوانات حیات وحش است به عنوان مثال اگر خرس را آزار دهید، اداره محیط زیست می‌تواند شکایت و برخورد قضایی کند، اما درباره حقوق حیوانات خانگی و شهری دچار عقب‌ماندگی در حوزه قوانین و مقررات هستیم.
 
به گزارش رویداد۲۴ صبح امروز در اعتراض به این جنایت تعدادی از حامیان حقوق حیوانات در مقابل شهرداری تهران تجمع کرده و خواستار پایان دادن به چنین جنایاتی در زیرمجموعه‌های مرتبط با شهرداری تهران شدند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
26
همین؟ پس تکلیف این حیوانات بدبخت که با شکنجه مردند و افکار عمومی چیست؟ کی باید مجازات بشه؟ اکر راست می گویند اون دامپزشک و عوامل را به دادگاه و مردم معرفی کنند. واقعا اگر آقای حناچی راست میگه این کار را بکنه.رسالت شما که یک رسانه هستید هم این است که موضوع پیگیری کنید
پاسخ ها
Pedram
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
چطور دلتون میاد اخه
ناشناس
|
Sweden
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
18
بهتر است که یک انجمن مردمیاز این پیمانکار، شرکت ساماندهی مشاغل و شهرداری شکایت کند تا موضوع پیگیری و نتیجه قطعی گرفته شود.
همه این مطالبی که آقایان میگویند بعدتر در پشت درهای بسته با برخی توافقها فراموش میشود ولی شکایت باعث میشود که موضوع جدی پیگیری شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
16
درود به شرف رویداد24 واقعا خبرگذاری بیطرفیه که نشر میده این اخبارو عده ای از خبرگذاریها با حمله به مخالفان اونها رو سگباز میخونند در حالیکه انسانیم همگی عوامل اینکار باید دادگاهی شوند ایا خدا رو ناظر اعمالشون نمیدونند؟باد با فیلم بنده خدا بنرسند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
23
جای تاسف دارد یک جنایت بر علیه حیوانات و طغیان بر اخلاق انسانی است همین رفتار جنون امیز در آینده نه چندان دور بر پیکره انسان ها توسط همین افراد خلافکار وارد خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
22
خدا ذلیلتان کنه با اون بچه های یک روزه دیگه چرا
.لی اله
|
Canada
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
2
14
شما از یزید هم بهتر بودی شما شمر هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
14
گاندی بزرگ گفته مدنیت و شعورو فرهنگ یک جامعه از رفتار آنها با حیوانات معلوم میشود، واقعا متاسف میشیم وقتی رفتار این انسان نماها را به بعنوان یک ایرانی ببینیم.
بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
14
دنیا دار المکافاته، این آزار سگها ، سرطان خواهد شد و میوفته تو جون قاتلانشون، به طوری که تا زنده هستن رنج میکشن...مطمئنم
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
16
خدا لعنتتون کنه سر عزیزاتون بیاد
پاسخ ها
رضا .اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
گلم سر خودش
دنیای سیاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
12
جای تاسف داره... اینا فقط اسمشون ادمه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
10
منم معتقدم اگه کسیایی که اینکارو کردن بگن امروز سیتا سگ رو کشتن بازم یه مشت لاشی کونی میگن ساختگی ...کلا اینا رو چند نفر با کمک یه زن ساختن که به همه چی میگن ساختگی ...
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
3
15
سالها قبل یادمه لب مرز کوهسنانی سرباز بودم اشپزخانه نداشنیم برای اوردن غذا به پاسگاه مرفنیم که چند کلومنر با ما فاصله داش پیاده اون شب من قرار بود برم ظرف غذا وسطل بزرگی برداشنم رفنم یهو حس کردم صدای غرش حیوانهای میاد دیدم چند گرگ دور و برم اومدند از نرس سطل رو میچرخوندم و میپرخیدم ولی اونها حلقه محاصره رو کوچک میکردند نعدادشون 7 یا 8 میشد در اون لحضه فکر کردم کاش یک درخنی یا دیواری پیدا کنم برم بالا لااقل نمیرم زنده بمونم در این حین دیدم یک سگ پارس کنان میاد سگ پایگاهمون بوده از دور صداها رو شنیده داره میاد پش سرشم باقی سگهامون دارن چنان میان وقنی رسیدند چنان گارد گرفنند با صدای مهیبی به سوی گرگها حالنی نهاجمی گرفنند و منم جرانی یافنم شروع به سنگ پرانی بسوی گرگها کردم که همگی فرار کردند اری اینه دوسنی سگ
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
13
هیچ شکی نیست خداوند توهمین دنیا به سزای اعمالشان می رسونه! اینا اگه خدا قبول داشتن دین داشتن اینکار را نمی کردن بی وجدان ها خداوند ازشما ها نگذره
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
8
این ها باید در همان سگدونی زندانی کنند که به حیوانات ماده که مادر هستند وبه توله ها رحم نمیگنند وای بر ما وجامعه روشنفکران وجآمعه جهانی که سکوت کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
7
امیدوارم افرادی که این طفل ها معصوم زبون بسته رو ازار دادن جوری بیمار بشن که راحت مردن براشون ارزو بشه و چندین برابر پولی که از این راه بدست اوردن خرج دارو و درمانشون بشه
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
8
کسی که حیوانو میکشه خودش یک حیوانه واقعیه ..دوست داره زنو بچه یا خانوادشو اینجوری مثل سکها بکوشن
عثمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
7
یعنی اینایی که با این زبون بسته اینکارو میکنن ایا مسلمان
پاسخ ها
تارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
مسلمان هم نباشند نباید این کارو کنن مگه خارجیا مسلمان هستند نیستند اما از افریده های خدا محافظت میکنند پس کو اون انسانیتی که ازشحرف میزنید کو
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
7
حیوان دوستان باید برای تصویب قانون حمایت از حیوانات با هم متحد بشن یکبار برای همیشه
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ده ساله دا یم تلاش میکنیم متاسفانه ترویج خشونت بی اخلاقی مانع این ام ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
8
لعنت بهشون،انشالله سره عزیزترین کسانشون بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
8
آدمی را آدمیت لازم...........؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
12
بخدا که حالم خرابه ...بخدا دوروز بی خوابی میکشم..اون زبون بسته ها واسه اون تبهکاران زنا زاده دم تکون میدادن اونا آمپول سم به قلبشان تزریق میکردند..خدایا کجای به داده این مخلوقات زبون بستت برس..این زنا زادها دارن به قلب اونا سم تزریق میکنند دارم آتیش میگیرم خدایا دارم میسوزم
داعش باید بیاد بشینه سر کلاس این زنا زاده ها درس بگیره نه اینکه بخودش انتهاری ببند دوتا دستو پا ببورن..بیاید..... ....ما آمپول سم
تزریق به یک قلب موجد زنده میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
3
خدایاماانسانهاحریف این خون اشامها نمیشویم تورا قسمت میدهیم خودت تقاص این حیوانات راازاین بیشرفها بگیر صبرمان لبریزشده خدایا فقط یکبار تکه تکه شدن این جانی حیوانکش رابه همه نشان بده که یکم ارام بگیریم که توشاهدوناظرو عادل هستی
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
3
ظلم تاچه حد، اینجورآدمایی بایدتقاص پس بدن هم این دنیا هم آخرت، مگه میشه همچین ظلمی بی جواب بمونه این زبون بسته هاهم خدایی دارن، اسم خودمونم گذاشتیم مسلمون، یعنی خداازهمچین ظالمایی میگذره؟ محاله
ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
4
اینها باید سم بریزی تو غذا بهشون بدی بخورن بعد وقتی دارن جون میدن بهشون بگی نوش جونتون
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
6
کسی به حیوان رحم نمیکندمطمن باشیدبه انسانم رحم نمیکند چون رحم تووجودش نیست یک عمرسگهابرای خودشان ازاد بودن چی شدیک. فه میخواهندقتل امشان بکنند بایداین جنایت کارحیوان. رادستگیروبااشدمجازات رفتارشود
خ ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
2
6
سلام خدمت عزیزان ما باید با هم متحدباشیم تا نسل این آدمهای لاشخور از زمین برداریم خدا نابود کنه هرچه لاشخور روی زمین انشالله خدا حق ای حیوونهای زبون بسته روازشون می گیره منتظرباشین ای حیوونا چقدرخدا مهربون آفریده که حتی برای دشمن خودشون هم دم تکون می دن خدا نسلشو از بین ببره از روی زمین
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
6
میازار موری که دانه کش است// که جان دارد وجان شیرین خوش است
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
5
خدا یه جوری با این آدما که سگا رو کشتن زمین میزنه که تا عمر داره یادشون نره ما کافر که نیستیم انسانیم وای به حال این آدمایی که سگا رو کشتن شاید روح یه انسان بعد مرگ توی جسم سگ دمیده خدا تقاص کارتونو خودش بده
ناشناس
|
France
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
2
6
باید اینارو بگیرن وهمین اسید رو جلو چشم عزیزا شون توقلب خودشون بزنن اینا ی مشت روانی اند
پاسخ ها
تارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ایشالا همین طور بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
چته هووووو تو هم با این راهکارت از همون وحشیایی
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
الهی بحق زوزه های این مخلوق باوفا ای جلاد که با نهایت قساوت آمپول در قلبش کردی الهی تیکه تیکه بشی جلاد سگ کش روی داعش رو سفید کردی باید به همان صورت قصاص شی
حسن غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
5
واقعا برای خاک پاک وطنم متاسفم به کجا داریم میریم چرا با این کارها انسانیت رو زیر سوال میبرین
حمیده کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
4
اون کرمی با کی رابطه داره تو شهرداری که دایم مناقصه برنده میشه .
اون حناچی دایم میاد دروغ میگه چون به جای کشتار از روش عقیم سازی اصولی میتونه استفاده کنه که این کارو نمیکنه
در ضمن دروغ میگن که این فیلما مال ۹۶ هستش . طرف و تا فهمیدن پخش کرده اخراجش کردن . اون فیلما جدیده و مال همین چند روزه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
3
دستور خودشونه الکی میندازن گردن هم.خدا لعنتشون کنه یه مشت وحشی دور هم جمع شدن تشکیل اجتماع دادن
Jalalifarg@gmail.com
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
3
تمام موجودات را خداوند برای رفاه انسان خلق کرده حداقل این حیونای پست وکثیف که فقط نمایی ازانسان وانسانیت دارندبرند ازکفار اونور اب انسان بودنو یادبگیرند اینها مایه ننگ بشریت هستند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
4
در عجبم با چه اجازه ای یک حیوانی که با افراد شاخص همانند اصحاب کهف داخل غار رفت و مانند انها ۳۰۰ سال بدستور حق تعالا بخواب رفتند و بفرمان حق اول آن حیوان بیدار شد و باعث بیداری اصحاب شد، یا در زلزله شدید طبس همین حیوان چقدر کمک در یافتن زندهای زیر آوار کرد، ماموری میگفت ۳روز این حیوان دریک نقطه پارس میکرد کمی کندو کاش کردند چیزی نیافتند با همانجا ایستادو شروع به کندن زمین کرد امدادگران متعجب بکندن کمک کردن و متعجب در عمق۴ متری زمین یکمد که دمر افتاده بود یافتن ناگهان صدای ناله ایی آمد یک مادرو بچه نوزادش اونجا زنده بودند،درآتشسوزی پلاسکو و کلی همانند از این اتفاقات این حیوان درخدمت بود،
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
6
یادم میاد چندسال پیش متوجه پارس کردن سگ کوچکی که داشتم شدم و پسر کوچکم( الان مردی شده) آمدو معترض که پدر پنی سگ کوچکم نمیزار من تو حیاط بازی کنم و مدام از پشت شلوارمو میگیره و میکشه عقب، داخل حیاطو دقیق زیر نظر گرفتم ناگهان متوجه شدم یک عقرب بزرگ زیر تختی که پسرم روی آن بازی میکرد اماده کمین کرده و این حیوان مانع رفتن پسرم به اونجا میشد و مدام خودشو مینداخت جلو که فدایی پسر کوچکم بشه،
نیلوفر
|
Turkey
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
4
خدا لعنتشون کنه انشاالله به‌عذاب‌الهی‌دچار‌شوند
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
6
هر کس مال حرام تو زندگیش بیاد قصی وقلب میشه. بعضی پولا حرام است .
فریماه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
5
خدا نابود کنه اونایی که این بلا رو سر این زبون بسته ها آوردند اون نونی که از این راه در میارن خوردن نداره زهر بشه تو گلوشون
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
الهی جلوی چشم عزیزاشون تکه تکه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
2
یکی رومیشناخنم نوله یک سگ رو کشنش سگ مادر اومده بود سر جنازه بچش چنان عوعو میکرد بعد از چند سال ماشین زد پای اون مرده شل شده بود میلنگید
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
چرا چرند میگه عقیم سازی یک جراحیه که به اتاق عمل و تجهیزات و حداقل ۱۰ روز پرستاری نیاز داره دارو مگه عقیم میکنه؟ این هنوز فرق واکسیناسیون و عقیم سازی رو نمیدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
خب شما بفرمایید چیکار کنن استاد
پول خورد و خوراکشونو میدید
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
3
سلام دوستان با نفرين و فحش دادن به مقصر حادثه كاري درست نميشه فقط بايد به دادكاه كشاند اين جاني صفت ها رو واي بر ما واي بر شعور و فرهنك جه كرديم با مردممون كه جامعه اين شده دادبيداد
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
3
دوستان عزیزم ممنون که در برابر این ظلم سهمگین به حیوانات وفا دار و مهربونی مثل سگ ها ساکت نماندین من دیروز یک سگ ولگرد رو دیدم که از گشنگی داشت تبدیل به استخوان میشد دو نفر هم داشتن میزدنش من در مقابل این ظلم ساکت نماندم و همراه با کمک دوستانم اون سگ رو از دستشون گرفتیم و به حیاط خانه مان بردیم بهش غذادادیم و اون رو به هزینه خودمون به پیش دامپزشک بردیم و الان اون سالم و در امانه در ضمن این رو بدونین من و دوستام ۱۲ سالمونه پس با خودتون یه دودوتا چهار تا کنین میفهمین که باید چیکار کنیم تو رو خدا به این حیوانا کمک کنیم میبینین که اینا حالیشون نمیشه مثلا می خوان همه جا رو امن کنن اما نمیدونن وقتی این ادما سگ میکشن فردا ادم هم میکشن پس اینا که خطرناک تر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
درود به شرف شماها حدیث داریم پیامبر نقل کرده شخص بسیار گناهکاری بوده در بیابان داخل چاه رفنه اب خورده زمانیکه بیییییییرون اومده دیده سگی از فرط نشمگی پوزه خودشو به خاک میماله رفنه داخل چاه کفشهای خودشو پر از اب کرده اورده براش خداوند مهربان بخاطر اینکارش اونو کلا بخشیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
1
2
خدا همه دست اند در کارورو به همون حالی که سگها مردند
همونطوری جونه بچه ها خودشون رو بگیره الهی آ مین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
چه خبره بابا تو که عین همونایی بچه های بیچاره اش چه گناهی کردن جاهلیت مدرنید شماها فرزندانو به گناه پدران میسوزونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
1
وای وای این چه کشوری دارم باور کنید مرفه سگ باز نیستمما فقط شکل آدمیم کلا حیون نه سگ وفادار مهربان ک ب صورت دسته های بسیار زیاددر محیط محدود ریخته به شکلهای بسیار وحشیانه ناله هایشان ورنجهای وحشتناک ک از ظاهر حیون معلوم بود با زدن لگد روی سر فشار دادن نه اینکه زود راحت شن باز تزریق حیون شهرداری خراب شه رو سر مدیرانه ادم نمایش سر عزیزاتون بیاد لعنت
هوشنگ احمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
2
با سلام هر فردی خاطراتی از سگها ومحبت ومرام و وفاداری آنها داره من 53 سال دارم ودر سن 15 سالگی شبی در یک بیابان با دوچرخه بودم که تعدادی شاید گرگ دنبالم بودن که یک سگ نگهبان یک انبار با پارس وحمله به آنها مرا نجات داد . وبارهای دیگر برام پیش آمده که با ساعتی وقت گذاشتن برای آنها وغذا دادنشان چنان دوستی ومحبت خود را ابراز کردند که من ازخودم به عنوان یک انسان یا اشرف مخلوقات خداوند در محبت ودوستی شرمنده شدم پیش آمده که ماهها بعد با همان با مرام برخورد کردم بلافاصله منو شناخته وبه سمتم اومده اون حیوانی است که پر از محبت وصمیمیته معرفت ومرام واستواری در محبت رسوندنش یک نمونه است . پس مرگ نثار افرادی که به این حیوان ظلم کرده ومی کنند . حیوانات قبل از ما دراین جهان بوده وحق زندگی داشته ودارند باید به حقوق آنها احترام گذاشت ما حیطه زندگی آنها را تنگ کرده ایم حداقل به آنها ظلم نکنیم . متشکرم وقتتونو گرفتم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
3
اونایی که اینکارا رو کردن بگیرن قرنطینه کنن والا خطرناکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
1
دوستان لطفا راهکارهای داعشی و چنگیزخانی ارایه ندید پس شما با اونا چه فرقی دارید
قابل توجه اونایی که روشهای مختلف نفرین و انتقامو بلدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
روش خواهش و دسنه گل چه جوره؟امر به معروف و نه از منکر؟بهنره بدونی کسیکه چنین قسی القلب شده از امر به معروف و نه از منکر گذشنه و کارش با نفرین و کنک و زندان حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پاسخ به ناشناس
منظورم گل دادن نبود قطعا باید مجازات بشن ولی با این کولی بازیها کار پیش نمیره باید به فکر موارد بعدی باشیم و راه حل پیدا کنیم
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
1
به نظر من کسانیکه تو این زمینه نگهداری سگ و حیوان و یا مسائل محیط زیستی و مدیریت شهری تجربه و دانشی دارند جمع بشن تو همین سمن ها به جای داد و قال الکی و بیفایده ببینید چه راهی داره خب بالاخره وجود حیوان ولگرد و پرسه زدنش در سطح شهر معضله
نیما
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
1
1
پاسخ
نظیر این جنایت علیه باوفاترین مخلوق خدا که نامش در قران آمده در هیچ کشوری انجام نشده و در طول دوره شهرداری قالیباف از سال ۹۲ کشتن سگها ممنوع شده بود تا با روی کار آمدن شهردار جدید قرارداد تیر ۹۷ با این پیمانکار جنایتکار تنظیم شد باید حناچی استعفا دهد باعث جریحه دار شدن میلیونها نفر از شهروندان تهرانی و ایرانی شد. خجالت بکشید مرگ باترحم یعنی چی؟شما روی جنایتکاران رو هم سفید کردین چرا دوروغ می گویید ببینید در ترکیه رفتار شهرداری و محیط زیست با سگها چگونه است دارند الگو میشند در کل دنیا اصلا این سگها بیماری هاری ندارند همگی سالمند و ایرانی محسوب می شوند طبق گفته کارشناسان دامپزشکی طی ۳۰ سال اخیر حتی یک مورد هاری گزارش نشده است این کلمه اسم رمزیست برای توجیه جنایتتان
رهام هامی حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
0
...خوبه یکی بیاد بچه ها تونو بکشه
نظرات شما
پیشخوان