تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

وضعیت اتوبوس‌های پایتخت بحرانی است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا دارم محوریت طرح اضافه شدن اتوبوس‌های جدید را خود برعهده گیرد تا از این بحران وضعیت اتوبوس‌ها خارج شویم.
وضعیت اتوبوس‌های پایتخت بحرانی است
رویداد۲۴ محسن پورسیدآقایی گفت: حضور معاون رییس جمهور در این مراسم این پیام را می‌خواهد به ما بدهد که دولت در خصوص توسعه مترو جدی است و همراهی می‌کند تا با کمک دولت، شهرداری و مردم مشکلات شهر تهران را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ که بحث‌های زیادی به دنبال داشت گفت: در آن زمان نیز گفتم هیچ دلیلی جز ایمنی وجود ندارد و هیچ قصد سیاسی نباید برای رسیدگی به کار مردم وجود داشته باشد و به شدت از آن پرهیز می‌کنیم. با ایمنی کامل قطار‌ها توانستیم به این وعده عمل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تا قبل از سال گذشته که این خط بسته شد مجموعا دوهزار میلیارد تومان هزینه برای آن شد و از روزی که به دلیل مسایل ایمنی مجبور شدیم این خط را ببندیم تا امروز مجددا هزار میلیارد تومان هزینه کردیم. این مبلغ در دوره‌ای که کشور درگیر جنگ اقتصادی است مهم است. در کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت‌های جهان شدیم و به رغم این جنگ این پیشرفت در حال انجام است که این نشان دهنده قدرت کشور است، زیرا با وجود این مسایل به کار‌های زیربنایی نیز می‌پردازیم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: معمولا کشور‌ها در حین جنگ کار‌های زیربنایی را تعطیل می‌کنند، اما ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم این امور زیربنایی را انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: قطار‌ها با فاصله ناایمن ۳۵ دقیقه حرکت می‌کردند و امروز یک خط ایمنی با سرفاصله ۱۲دقیقه را راه اندازی کردیم و این علاوه بر مواردی است که در خط ۶انجام دادیم.

پورسیدآقایی افزود: فعالیت شهرداری در زیر پوست شهر در مترو فعالیت چشمگیری است که بیان آن در هنگام مدیریت و بهره برداری نمود پیدا می‌کند.

وی ضمن تشکر از مدیریت قبلی شهر تهران گفت: نباید تلاش‌های یکدیگر را دست کم بگیریم و از مدیریت قبلی برای اقداماتی که در احداث این خط انجام دهند تشکر می‌کنم.

معاون شهردار تهران در ادامه خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: جناب نوبخت اعلام کردند از محل منابع تبصره ۱۸ به زودی واگن‌های جدیدی در اختیار شهرداری قرار می‌دهند که خبر بسیار خوبی است.

وی افزود: برای توسعه مترو دستور استفاده از ۱۶۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت را گرفتیم، اما اوراق مشارکت را در سال بعد می‌توانیم استفاده کنیم که این یک گپ یک ساله است و تقاضا داریم اوراق سال جاری را در همین سال بتوانیم به فروش برسانیم و این درخواست را از جناب آقای نوبخت دارم.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ دهد، در مجموع امسال در مترو شاهد بیش از ۲۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم بود که در این شرایط کشور اقدام بسیار مهمی است.

معاون شهردار تهران به وضعیت اتوبوسرانی هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر این باید به وضعیت اتوبوسرانی هم توجه کنیم، زیرا مترو و اتوبوسرانی مکمل هم هستند. وضعیت اتوبوسرانی مناسب نیست.

وی افزود: رییس جمهور خرید ۱۹هزار اتوبوس را دستور دادند، اما راهبری یک کار کلی است، و خواهش می‌کنم سازمان مدیریت راه بری آن را برعهده بگیرد تا همه دستگاه‌ها در آن همکاری کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه با متولی بودن یک نهاد این کار عملی نخواهد بود تصریح کرد: متولی اکنون وزارت صنعت است، اما از آنجایی که محوریت تولید داخل توسط وزارت صنعت است، اما پس از گذشت یک سال از ابلاغ این طرح هنوز یک دستگاه اتوبوس هم به شهر‌های کشور تحویل داده نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا دارم محوریت طرح را خود برعهده گیرد تا از این بحران وضعیت اتوبوس‌ها خارج شویم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جنگ اقتصادی
نظرات شما
پیشخوان