تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

عذرخواهی، موجب بخشش و تایید اعتبارنامه «قاضی پور» شد

سهیلا جلودارزاده، منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در مورد سخنان قاضی پور علیه زنان در مجلس نهم، گفت: «قاضی پور ضمن عذرخواهی از نمایندگان زن، تاکید کرد که صحبت های او بد ترجمه و منتقل شده است.»
رویداد۲۴ - سهیلا جلودارزاده، منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در مورد دلایل عدم اعتراض نمایندگان زن به اعتبارنامه نادر قاضی پور گفت: «آقای قاضی پور ضمن عذرخواهی از نمایندگان زن، تاکید کرد که صحبت های او بد ترجمه و منتقل شده است.»

فراکسیون زنان و خانواده مجلس دهم روز گذشته با حضور کلیه نمایندگان زن مجلس تشکیل شد، فراکسیونی که بر اساس دغدغه ها و برنامه ها به طور اخص امور زنان و فراتر از آن امور جامعه را پیش روی خود دارد.

در حالی که تعداد نمایندگان زن مجلس دهم افزایش صد در صدی (دو برابر) نسبت به تعداد نمایندگان مجلس نهم داشته و این موضوع، با فرض چشم پوشی از کیفیت؛ از نظر کمیت، نوید آن را می دهد که عملکرد فراکسیون زنان مجلس دهم به مراتب پربارتر از فراکسیون مشابه در مجلس قبل باشد.  

این در حالی است که در مجلس قبل، حتی بعضا رفتارهای توهین آمیز نسبت به زنان به اوج خود می رسید که نمونه بارز آن صحبت های نادر قاضی پور، نماینده استان آذربایجان غربی بود.

در همین حال، سهیلا جلودارزاده، منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در گفت‌وگو با  رویداد۲۴ در مورد دلایل عدم اعتراض نمایندگان زن به اعتبارنامه نادر قاضی پور گفت: «قاضی پور ضمن عذرخواهی از نمایندگان زن، تاکید کرد که صحبت های او بد ترجمه و منتقل شده است.»

جلودارزاده در مورد برنامه های فراکسیون زنان در مجلس دهم، گفت: «فراکسیون زنان حداقل در چهار حوزه تلاش خواهد کرد؛ مشکلات و مسائل فوریتی زنان؛ جایی که زنان به دلیل عدم نظارت و نداشتن قانون، جان و آینده خود را از دست می دهند باید به فوریت مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود، که این حوزه در اساسنامه فراکسیون زنان دارای یک کمیته خواهد بود. حوزه بعدی، مسائل فرهنگی و اجتماعی است که زنان در آن مشکلات بسیاری دارند؛ حوزه دیگر، قوانین حقوقی و قضایی است که در چارچوب آن، قوانینی که بد اجرا می شوند یا فی الذات بد هستند، را شامل می شود. حوزه چهارم اقتصاد است که ایجاد کار و شغل برای زنان در همه سطوح آن را در بر می گیرد. بنابراین، اگر قوانین بد هستند، باید اصلاح شوند و اگر بد اجرا می شوند، باید روند آن را متوقف کرد.»

وی با تاکید بر اولویت داشتن امور زنان سرپرست خانوار در برنامه های فراکسیون امید در مجلس دهم، در مورد تفاوت رویکرد فراکسیون زنان در مجلس نهم و دهم، گفت: «مجلس دهم انشاالله نسبت به مجلس نهم تکامل یافته تر خواهد بود. از اولین فراکسیون زنان که در مجلس ششم تشکیل شد، تا امروز اتفاقات بسیاری افتاده و هر دوره تفاوت هایی داشته است. امیدواریم در مجلس دهم با برنامه، پیش بینی، تدارک و تجهیز، در مجلس تلاش کنیم و یک فعالیت سازمان یافته در حوزه زنان داشته باشیم. به همین دلیل با اصلاح اساسنامه و تدوین یک برنامه چهارساله در تلاش هستیم که فعالیت های فراکسیون قابل ارزیابی باشد و یک کارنامه خوب به جا بگذاریم که البته این امر نیازمند همکاری کلیه نمایندگان و دولت است.»

نماینده مردم تهران در مورد واکنش فراکسیون زنان مجلس دهم به صحبت های قاضی پور در مجلس قبل، گفت: «هنگامی که فردی که کار خطایی انجام داده و عذرخواهی می کند، بهتر است که او را ببخشید. قاضی پور در صحبت با نمایندگان زن مجلس دهم، اعلام کرد که صحبت های وی بد ترجمه و منتقل شده و تاکید کرد که همیشه نسبت به حقوق، حفظ حریم و احترام زنان و برخورد محترمانه با آنها مقید بوده و از حقوق زنان دفاع کرده است. نمایندگان زن نیز عذرخواهی قاضی پور را پذیرفتند.»

وی در پاسخ به این سوال که در صورت تکرار چنین رفتارهایی واکنش فراکسیون چه خواهد بود، گفت: «کوچک ترین اهانت، تمسخر و مضحکه ای از سوی هر کس نسبت به حریم زنان در مجلس واقع شود، به طور قطع همگی معترض خواهیم بود و توقع داریم که مجلس با زنان شوخی نداشته باشد.»

جلودارزاده در مورد بسته شدن پرونده مینو خالقی، گفت: استفساریه وزارت کشور باید با توجه به رای مردم، مصلحت نظام، ضرورت مجلس و حقیقت اتهام، مورد بررسی قرار گیرد. مینو خالقی در صورت تایید اعتبارنامه، می توانست تنها نماینده زن حقوقدان مجلس دهم باشد که البته با عدم تایید اعتبارنامه وی، در حال حاضر هیچ زن حقوقدانی در مجلس نداریم. در واقع مجلس باید با مدنظر قرار دادن این موضوعات پاسخ این سوال را مطرح کند.»

نماینده مردم تهران در مورد گام های احتمالی فراکسیون زنان در راستای پرونده خالق، گفت: «فراکسیون زنان هنوز هیچ صحبتی در مورد این موضوع نداشته ولی با در نظر گرفتن این چهار اصل، باید این موضوع بررسی شود. انشاالله با حل شدن این مشکل، مینو خالقی وارد مجلس شود و در کمیسیون حقوقی از وجود خالقی استفاده کنیم.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
3
بدترین توهین های مسجل و مستند یک نماینده اصولگرا بخشیده میشود اما عکسهای جعلی منتسب به یک نماینده اصلاح طلب نه !!!!!!!!!!!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان