تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
بر اساس توضیحات ره پیک؛

دو نماینده از لیست امید با دخالت شورای نگهبان از ورود به مجلس بازماندند

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: شورای نگهبان انتخابات حوزه انتخابیه «اهر و هریس» را تأیید نکرد و در تبریز نیز "سعیدی" به جای "منادی" نماینده شد.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: شورای نگهبان انتخابات حوزه انتخابیه «اهر و هریس» را تأیید نکرد و در تبریز نیز "سعیدی" به جای "منادی" نماینده شد.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به جلسه امروز شورای نگهبان که به بررسی نتایح انتخابات در دو حوزه انتخابیه «اهر و هریس» و « تبریز، اسکو، آذرشهر» اختصاص داشت، گفت: در این جلسه گزارشهای هیئت نظارت و بازرسان شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به دلیل اختلافی که در شمارش آراء به وجود آمده بود، نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز تغییر کرد.

وی افزود: بعد از بازشماری آراء در حوزه انتخابیه «تبریز، اسکو، آذرشهر» نفر چهارم با نفر پنجم تغییر کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داد: صحت انتخابات در حوزه انتخابیه « تبریز، اسکو، آذرشهر» تأیید شد و هیچ صندوقی هم ابطال نشد و تنها به دلیل بازشماری، نتایج تغییر کرد.

ره‌پیک درباره بررسی نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه «اهر و هریس» نیز، گفت: در این حوزه انتخابیه تیم بازرسی گزارشهایی را در جلسه شورای نگهبان ارائه داد و آنها هم با مستندات تأیید کردند که دخالتهایی در انتخابات این حوزه انتخابیه صورت گرفته که در روند انتخابات تأثیرگذار بوده است و شورای نگهبان نیز نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه را تأیید نکرد.

انتخاب نماینده مردم «اهر و هریس» در مجلس دهم همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و در سال آینده تعین تکلیف می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
5
دو نفرو اونجوری راه ندادند، دو نفرم اینجوری، نفرات دیگه ایم جورای دیگه، هزاران نفرشونم رد صلاحیت کردن، اما باز هم مردم نتیجه انتخابات رو خلاف میل اونها رقم زدند! تصور کنید شورای نگهبانی وجود نداشت یا غیر جناحی و بر اساس معیارهای مشخص و قابل اندازه گیری صلاحیت ها رو بررسی میکرد، ایا جریان تحت حمایتشون با این همه دافعه میتونست در هیچ انتخاباتی اشخاص مورد نظرش رو وارد کنه؟ همه اینا باعث شده فکر کنم این نهاد نگهبان جریانی است که امیدی به رای مردم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
احتمالا درآینده نمایندگان به جرم اصلاح طلب بودن بازداشت شوند شاید هم فقط رجل اصولگرا بودن شرط تایید صلاحیت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
هیچ بعید نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
3
دنبال بهانه میگردند نمایندگان امید رو کنار بزنند و به جاشون اصول پرانهای دو اتشه راهی مجلس کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان