تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴۶ نظر

ترانه علیدوستی: آرام باشید، بله من یک فمنیست هستم!

در پی نشست خبری عوامل "فروشنده" عکاسان خبری تصویری را از دست خانم بازیگر شکار کردند که باعث شد ترانه علیدوستی در توییتر خود به آن واکنش نشان دهد.
رویداد۲۴در پی نشست خبری عوامل "فروشنده" عکاسان خبری تصویری را از دست خانم بازیگر شکار کردند که باعث شد ترانه علیدوستی در توییتر خود به آن واکنش نشان دهد.

ترانه علیدوستی پس از انتشار تصویری از متن یک سال پیش اینستاگرامش درباره واژه فمینیسم توییتی نوشت:
آرام باشید، بله من یک فمنیست هستم!

 ترانه علیدوستی: آرام باشید، بله من یک فمنیست هستم!
 
در متن آن پست آمده است:
برای مخالفت با واژه‌ی فمینیسم، بهتر است ابتدا معنی دقیق آن را بدانیم. «فمنیست: شخصی که به برابری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر دو جنس معتقد است»
(از کتاب همه باید فمینیست باشیم، نوشته‌ی چیماناندا انگوزی آدیچی)

اگر سوتفاهم یا واهمه‌ای از این کلمه دارید به جای اتکا به روایت رسانه ‌هایی که عمری است اخبارمان را تحریف و روند رسیدن اطلاعات به ما را مهندسی می‌کنند، از گوگل استفاده کنید. خودتان تحقیق کنید و اگر فمینیسم همان فرقه‌ی عقده‌گشایانه‌ی مردستیز و خانمان برانداری بود که در گوش ما خواندند، باز آن را پس بزنید.

مبارزه با سکسیسم فقط در جهت زنان نیست. مبارزه با نقشهایی است که جای اینکه خود انتخابشان کنیم جامعه و فرهنگ از پیش آن را به ما تحمیل کنند. فقط چون زن یا مرد هستیم. برچسب‌هایی روی زنان و مردان هست که الزاما واقعیت ندارند. نیازی نیست ما این چرخه بیمار را بازتولید کنیم.

اگر زنی انتخاب کند که خانه دار باشد این انتخاب حق اوست و قابل احترام.

اگر مردی انتخاب کند وظیفه کار بیرون را داشته باشد این حق اوست.

مساله این است که مردان و زنان خودشان بنا به فردیتشان تصمیم بگیرند میخواهند چگونه زندگی کنند، نه اینکه جامعه از روزهای ابتدای کودکی رفته رفته ما را به جبر در این نقشها قرار بدهد. و کم کم طلبکار شود و این نقشها را از ما بخواهد.

این شوخی کودکی مان یادتان هست؟ «پسرا شیرن، مثل شمشیرن. دخترا بادکنکن، دست بزنی می‌ترکن»

اینگونه متل‌ها فرهنگسازی نامنصفانه‌ای بود برای کودکانی که هنوز حتی تفاوتهایشان با هم را نمی‌شناختند. کار فمینیسم نزدیک کردن مرد و زن به هم است نه جنگ انداختن بین آنها. فمینیسم یعنی حق هر انسان فارغ از جنسیتش، این است که فردیتی داشته باشد و طبق آن زندگی‌ای که دوست دارد را برگزیند. می‌خواهد ان زندگی خانه‌داری باشد و لذت بچه بزرگ کردن و غذا دادن به همسر، می خواهد آن زندگی در راستای شغلی باشد که دوست دارد، و می‌خواهد هر دو با هم باشد یا حتی هیچکدام نباشد. مساله فقط این است: جامعه نباید بنا به جنسیت اعضایش را دسته‌بندی و برای حقوقشان تبعیض قائل شود. ما گاهی با شوخیهای نا به جا هم به چرخه این
روند بیمار کمک میکنیم.

من و همسرم هر دو شاغلیم، هر دو درآمدمان را برای زندگیمان خرج میکنیم، هر دو در بزرگ کردن فرزندمان نقش برابر داریم، و هر دو بخشی از نظافت خانه را هم به عهده می‌گیریم.

به این دلایل من خودم را قطعا فمینیست می‌دانم

فمینیسم معرف اتحاد و انصاف است. من فمینیستم و کاش شما هم فمینیست باشید، یا بشوید
و در توییت دیگری پس از انتشار تصویری از علامت تتوی خود نوشت:
"بقیه قضایا هم مربوط به حریم شخصی میشه پس توقع توضیح بیشتر نداشته باشید."

 
منبع: جام جم آنلاین 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۶
شیدا قنبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
11
15
خانم علیدوستی من با شما کاملاً موافقم واز صمیم قلب به شما احترام میذارم.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خانم علیدوستی تمام فمنیست را نگفته.فقط قدر مشترک را بیان کرده.
مریم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
ترانه جز معدود بازیگران سنگین و با وقار سینمای ایرانه ..این خانم و لیلا حاتمی افتخار سینمای ایران هستن
بهروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
17
16
باور کنید یک کتابی خوانده و حالا میگه من فمنیست هستم. فمنیست یک مکتب است که رواج آن در غرب طی چند دهه اخیر باعث رواج همجنس گرائئی و انهدام نهاد خانواده در شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
9
7
من نمدانستم فمینیست یعنی چه در اینترت زنها لختی را دیدم که اظهار فمنیست بودن میکردند و...
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
فمنیست در آمریکا رو بخوانید تا خوب بشناسید.(در ایران این کتاب ترجمه شده....اساسا فمنیست رو نقد کرده.)
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
3
6
بیچاره انسان عاقل وقتی بین یه عالم احمق باشه چه زجری باید بکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
9
5
خوب ترانه خانم خوشكل خانم اكثر زن و شوهرا تو ايران همين رويه رو تو زندگيشون دارن همكاري دارن با هم ولي بنده خدا كاش بيشتر مطالعه كرده بودي اول متاسفم برات سادگيت محبوبت كرده بود بين مردم كه زدي خراب كردي
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
4
8
سلام خانم ترانه علیدوستی زمان لازمه تا مردم سرزمین ما متوجه معنا و‌مفهموم واقعی فمینیست شوند. به امید روزی که مردم سرزمین ما با نگاه عقل گرایانه به مسایل بپردازند و‌نه از روی جهل و بی خبری و کورکورانه. به امید آنروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
حتما منظورتون اینه که:به امید آن روزی که زنان ما آزاد آزاد شوند به طوری که هر مردی خواست خوب نگاهش کند.
هر مردی از او لذت ببرد و او وسیله ای باشد برای تبلیغ شامپوی سدر صحت!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
13
4
دوستان یک سوال:اگرقرارباشه مردوزن یکی باشن پس چه دلیلی وجودداره که مردوزن افریده شدن خوب همون اول یاهمه مرد افریده میشدن یاهمه زن؟
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
این دیگه چه حرف ساده لوحانه ایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
مرد وزن مکمل هم هستن.
نه در مقابل هم.
یک مرد
|
Germany
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
7
12
من هم یک مرد فمنیست هستم و معتقد به برابری اجتماعی زن و مرد. دیگه گذشت اون روزا که زنا تو خونه بمونن و ظرف بشورن و مردا بیل به دست برن عملگی و کارگری. سر چهار راه وایستن تا یه کارفرما بیاد و اونا رو ببره سر کار. امروز باید زنها هم پا به پای مردها کار کنن. شما تصور کنید خانمی رو که سر چهار راه بیل به دوش وایستاده و منتظره یه کارفرما بیاد و اون رو ببره سر کار. فکر میکنید سر شب که بر میگرده خونه چه حالی داره ؟؟؟ یا چرا مامورین تنظیف شهرداری فقط باید مردا باشن؟ چرا همیشه کارای ظریف رو رنها انجام بدن و کارای سخت رو مردا؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
8
2
ای کاش میدانستیم مفهوم مکتب چیست؟به قول دوستمان اگه قراره مرد وزن یکی باشن چرا دو جور آفریده شدن
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
2
1
با سلام
ما این مکتب راز یه منیع پیروی کنیم نه خودمحور باشیم اره ما انسانیم وحق انتخاب در چهارچوب واصول خاص داریم
یکی بمن یگه خال کوبی هم جز فمنیسمه؟
وابط اجتماعی که با خال کوبی بدست نمیاد
غرب گرایی هم حد داره.
البته من به خانم علیدوستی وسایر هنر مندان احترام میگذارم.
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
1
5
من یک مردم و کاملا موافق حقوق برابر زنها و مردانمچرا حق طلاق با مرد؟ . زن هم باید حق طلاق داشته باشه. شرمنده ام اما دو زار قبول ندارم قانونی که توش زن دیه ش نصف مرده. من این قانون اصلا قبول ندارم ما همه انسانیم ما همه حق زندگی داریم . زنده باد آزادی و برابری جنسی. قبول کنید به زنها در سرزمین خیلی اجحاف شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
دیه به معنای ارزش انسانی نیست.
چون دیه دوشخص خوب و بد یکی است.
بلکه یه پولیه جبران کننده اقتصادی خانواده مقتوله. مردا طبیعتا بیشتر کار می کنه و حق نفقه بر عهده اوست.فلذا برای اینکه همسر و فرزندان مقتول بتوانن لا اقل غم اقتصادی نبود پدر را بفهمن دیه کامل می گیرند.اما زن که وظیفه اش نفقه نبوده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
1
سلام
الان دیگه مثل قبلا نیست که خانما فقط بچه بیارن و بزرگ کنن و خونه داری کنن ممکنه هنوز افراد این چنینی باشه ولی خوب شاید به انتخاب خودشون هست نه تحمیل دیگران.
بنظرم الان خیلی از خانواده ها اینطور باشن که با همکاری و هم فکری هم زندگیشون رو اداره میکنن ولی فکر نمی کنم امکانش باشه که به طور مساوی به خاطر اینکه زن و مرد ذاتا خلقتشون با هم فرق می کنه و به قول یکی از دوستان که گفته اگه قرار بود همه چی مساوی باشه که دیگه همه یه جنس خلق میشدن.
اینکه ما دو جنس آفریده شدیم برای تکمیل همدیگه هستیم.
من این تصاویری که از فمنیست دیدم اصلا خوشم نیومد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
1
خانمهای ایرانی به فمینیستها علاقه دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
5
2
با سلام
اینکه دیه زن نصف دیه مرد هست ربطی به قانون نداره اسلام این رو میگه و براش هم دلیل داره خوبه اول بریم دنبال دلیل بعد قضاوت کنیم یه دلیلش اینه که مرد نیروی کار هست و بر مرد واجبه که نفقه زن رو بده پس اگه مردی کشته بشه و خانوادش بی پرست بشن این دیه به زن و بچش میرسه پس بازم به نفع زن هست
و اینکه زن لازم نیست نفقه مرد رو بده و زن اگه درآمدی داره برای خودش هست یعنی لازم نیست که اون رو خرج زندگیش بکنه مگه اینکه خودش دوست داشته باشه و خیلی دلایل دیگه که ما بدون اینکه دنبالش بریم قضاوت میکنیم و حداقل در این مورد بنظر من که خودم یه زن هستم هیچ اجحافی نشده.
اعراب جاهلیت که زن رو آدم حساب نمیکردن اسلام اومد و به زن بهاء داد حالا بعضی ها بدون تحقیق احکامش رو زیر سوال میبرن و این برای ما که مسلمون هستیم خیلی بده و جای تاسف خوردن داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
عزیزدل اونوقت الان که زنان سرپرست خانوار به روایت خود مسئولان افزایش دارن پیدا میکنن اگه یه زن سرپرست خانوار بمیره اجحاف نشده؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دوست عزیز
شما در ایران زندگی میکنی و جدت ایرانی هستن مگه عربی یا اجدادت عربن که میگی عربا زن رو ادم حساب نمیکردن
خوبه اسمش روشه دوران جاهلیت
اون موقع که عربا زن رو ادم حساب نمیکردن کوروش بزای دختران ایرانی دانشگاه ساخت . لطفا بدون مطالعه و با تعصب کورکورانه برای دینتون صحبت نکنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
4
0
از دست دادن ارزش بالای زنان در شعار های غربی نهایتا ایشان را به بی دینی و ضدیت با خدا می برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
3
0
تساوی حقوق زن ومردبه معنای تشابه حقوق آنهانیست
تساوی بله تشابه نه!
تشابه حقوق زن ومرد ظلم به هردوی آنهاست.
متاسفم خانم علیدوستی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
5
1
برابری حقوق زن و مرد بیشتر به ضرر زن تمام میشود چرا فکر میکنیم دین ما زنان رو مجبور به حبس کرده آیا خودمون می دونیم صلاح چیه یا خدا که خالقمونه؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
4
0
هر زنی حق داره واس زندگیش تصمیم بگیره هیچ قانونی جلوشو نگرفته,بنظر من الان زن ها با مردا برابری دارن بلکه کارای آسون رو هم زن ها انجام میدن حقوق هم میگیرن,دیگه نمیدونم چه مشکلی هست که این فمنیست رو هی بیان میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بله اینطوره ولی نه در دین اسلام . فعلا که تو این کشور زن و مرد برابر نیستن
من نمیدونم شما برابریو چی معنی میکنی اما خب من بهت حق میدم تو یه مردی و اصلا دراین مورد درک نداری
شرمنده
من یک فمینیستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
7
خواهشا اینقدر غربی غربی نکنید.فمینیسم اصلا چیز بدی نیست و از حقوق زنان میخواد دفاع کنه و نمیدونم چه چیز بدی تو این موضوع هست که همه شما اینجوری عصبانی شدید.چرا باید دیه زنا نصف مردا باشه چرا باید شهادت یک زن ارزش نصف شهادت یک مرد رو داشته باشه چرا زن حق طلاق نداره چرا وقتی تمام درد و زحمت بچه دار شدن بر عهده زنه وقتی طلاق میگیرن به مرد داده میشه چرا خیلی از خانواده ها اجازه نمیدن دخترشون درس بخونه چرا خیلی از شوهر ها اجازه نمیدن زنشون شغل یا رشته ای که دوست داره رو ادامه بده و پیشرفت کنه چرا باید زن تا قبل از ازدواج جزو مالکیت پدر باشه و بعد مال شوهر؟؟؟؟چرا باید یه ورزشکار حرفه ای خانم بخاطر اینکه شوهرش اجازه نداده بره مسابقه کل آیندش که ممکن بود خیلی موفق و روشن باشه نابود بشه؟؟؟چرا خیلی خانواده ها فرزند پسررو ترجیح میدن به دختر و غیره من تعجب میکنم وقتی میبینم حتی خانم ها هم میان با فمینیسم مخالفت میکنن ازتون خواهش میکنم چشم و گوشتونو باز کنید مثل یه برده فکر نکنید از بچگی به ما گفتن ما ضعیفیم و کارمون فقط آشپزی و بچه پس انداختنه و هر چی شوهر گفت درسته حتی شوهر اگه خواست میتونه زن دیگه هم بگیره ولی تو نباید چیزی بگی!!! شما اینجوری زندگی کردن رو دوست دارید؟؟؟؟؟خواهشا بیدار شید و به جای بدون فکر و با تعصب حرف زدن بیایید کمی مطالعه کنید و تحقیق تا با واقعیت هایی که ازمون پنهان کردن و تحریف کردن آشنا بشید اون وقته که مطمعنم فمینیست میشید و میفهمید فمینیست بودن بد نیست و ضد اسلام و خدا و مرد نیست.و اگر با مطالعه باز هم مخالف بودید که دیگه من باید برم تو افق ساقه طلایی و پشمک بخورم خفه شم، :|
گندم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
1
سلام به همه دوستان وخانم علیدوستی
به نظر من هم فمنیست چیز بدی نمیگه برابری زن ومرد ولی متاسفانه در جوامع غربی از واژه فمنیست سواستفاده کرده و به مسائلی همچون همجنس گرایی و سقط جنین و..... رو آورده اند که این مسائل دید انسان را به مکتب و یاواژه فمنیست منفی میکنه برابری ونابرابری بین زنان ومردان در اسلام نیز نیاز به مطالعه و نظرات صاحب نظران در این مورد دارد .
Erfannnnnnn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
4
من یه فمنیستم با نظراتت کاملا موافقم واقعا لایک داری بیخیال واسه یه مشت مردم ساده لوح که هیچ کتابی نخوندن توضیح دادن اینجورچیزا واقعا وقت تلف کردنه:-\ولی توضیحات کامل و جامع بود بازخوبه یکی دوتا شخص باسواد مثل شما ب این سایتا سرمیزنن موفق باشی




درضمن خانم علیدوستی خیلی دوستت داریم ب کارت ادامه بده ب امیدموفقیت های بعدیO:-)
فلوریا نقدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
5
من هم یک فمنیستم
موسوی اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
4
0
سلام نمیکنم چون شایسته اش نیستی ... هایی چونتو باعث تولد داعش شدند .این اراجیف رامیگی که قرآن راانکارکنی .؟ امیدوارم قرآن جوابت رابدهد واگر ازایران یا دنیا بیرونت نکردم ، از خودت کمترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
چون از برابری حقوق زن و مرد میگه اراجیفه؟! خدا خودش میگه برتری ادم ها به جنسیت نیست به تقواست. اینکه این همه حق الکی به مردا داده میشه و تمام حقوق خانوم ها زیر پا گذاشته میشه خلاف شرعه. خدا ازتون نمیگذره این حق الناسه. واقعا برام جای تعجبه که چرا شما ها تموم نمیشین چرا تموم نمیشین جامعه رو از این گند و کثافت پاک کنین. تموم شین بدبختای نمک نشناس شمارو همین زنایی که ادم حسابشون نمیکنی به دنیا اوردن همینا یه عمر رنج کشیدن تا شما ها رو تحویل اجتماع بدن. پلی متاسفانه زحمتشون به باد رفت و نتیجش شد شما زالو ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
من فکر میکنم اگه افرادی مثل تو انقد تعصب رو دین نداشتن الان ما جهان سومی نبودیم
رويا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
1
چقدخشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
1
6
منم یک‌ فمنیستم کاش این فرهنگ‌تو ایران راه بیوفته
زن ها نوکر نیستتنننن کاش این مردایی که تفکر عصر قاجار رو دارن از دم‌منقرض بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
2
منم یه فمینیست لیبرال هستم .
فمینیست بودن چیز بدی نیست . فقط میخواد یه سری چیزا رو که به مرور زمان بر اثر فرهنگ نادرست و خب تعصابتی که به مرور ایجاد شده رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
2
من یه فمینیست لیبرال هستم ،
و به عنوان هدف تنها چیزی که برامون مهمه ازبین رفتن یه سری تعصبات هس که به مرور زمان ایجاد شدن.
حتی خداوند به برابری زن و مرد اشاره میکنه و هیچکدومو بر دیگری برتری نمیده و حتی مکمل معرفی میکنه. و اینو هم قبول دارم که یه سری تحریفات یا تعصب گرایی هم وارد فمینیست شده. ولی ارمان کلی فمینیست همون برابری زن و مرد هس .
شما فقط زمان پیامبر وقتی که دخترهاشون زنده به گور میکردن اونم به خاطر مونث بودن رو در نظر بگیرید!!
این چیزا فقط بر میگرده به یه سری جهل و تعصب که ما انسان ها خودمون ساختیمش .
و تاجایی که حتی پیامبر ما هم معترض میشه و به تببین جایگاه زن و برابری میپردازه.
پس بهتره الانم تعصبی رفتار نکنیم نسبت به عقاید دیگران.
سندوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
2
كاش قبل ازانكه از دين اسلام و قران سخن بگوييم انسانيت را بشناسيم
شما هنوز چيزى از انسانيت نمى دانيد ان وقت مى اييد هم چون نظراتى هم مى دهيد
اگر شما حتى ذره اى از انسانيت برخوردار بوديد هيچ گاه چنين
به عقايد ديگران توهين نمى كرديد.

خانم عليدوستى بسيار شادمانم كه ايران هنرمندى چون شما دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
1
4
تا حالا کسی رو به احمقی شماها ندیدم شماها یی که حتی معنی فمنیست رو درک نکردید بعد نقدش میکنید همین شماهاید که باعث پیشرفت نکردن ایران شدید شما و امسال شماهان که برای همه چی نقد دارن تا حالا رفتید ببینید پیامبر چه چیز های راجب برابر زن و مرد میگه چیزی از تلاش های پیامبر برای حقوق برار خونی
خانم علیدوستی عاشقتونم امیدوارم در آینده موفقیت های روزافزون نسیبتون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
5
من هم فمنیستم وبا ترانه خانم بسیاااار موافق اگه مخالف فمنیست باشی زن که هیچ انسان هم نیستی منظور حقیقت فمنیست هس نه برداشت وترویج اشتباه غرب
ناخدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
3
0
اها یعنی هیچکس از حقوق زن ها تاالان دفاع نکرده وزن ها توجامعه سرخورده شدند بعد فمنیست شکل گرفت اونم چی غرب پایه گذاری کردند تابگن حقوق زن ومرد مساویست پس خدا به اون عظمت در روش زندگی یا همون دین نمیدونست که باید به این نکته توجه کنه عجب !!!!!!!!!!!!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
3
فمنیسم دو شاخه داره .لیبرال و رادیکال .
اکثر زن ها لیبرال هستند یعنی به تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد دارند و این زنا در جامعه ی مردسالار ایران در عذابن .
گروه دوم رادیکال هست که خیلی تعصبی هستند و مرد ستیز هستند .اینا معمولا یا ازدواج نمیکنند .یا همجنس بازن
دلارام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
4
زن با مرد برابر است، چون درست عین او انسان است. میگویم، زن مثل گل است، زن عین فرشته است، زن تافته جدا بافته است! باور کنید زن نه گل و گیاه است که نیاز به مراقبت دارد و عین برگ و گلبرگ، آسیب پزیر است و نه عین فرشته که وقتی اشتباهی کند، آلوده شود، کثیف خوانده شود، در جهنم و سطل اشغال ریخته شود. طرد شود و دیگر نتواند در خانواده، در اجتماع حضور پیدا کند. زن، یک، انسان است. این را درک کنیم. انسان «ممکن الخطا» است، انسان ها با هم برابرند.
Andisheh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
اگر فمنیسم یعنی اینکه یک دختر هم بتونه دوچرخه سواری کنه بتونه با صدای بلند بخنده بتونه برای خودش تصمیم بگیره و کسی مالکش نباشه بتونه اگه مورد تجاوز قرار گرفت فریاد بزنه و تقاضای اجرای عدالت کنه و بتونه قوی باشه و.....
بله من هم یک فمنیست هستم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان