تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

رحیمی: مسیر قوه قضاییه در مبارزه فساد اثربخش است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قوه قضاییه مسیری را که برای مبارزه با فساد و بازسازی امید مردم در پیش گرفته بسیار اثر بخش خواهد بود.

رحیمی: مسیر قوه قضاییه در مبارزه فساد اثربخش است

رویداد24 علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا نگاه قوه قضاییه نباید نگاه سیاسی باشد و باید نگاه قضایی و اجرای عدالت داشته باشد.

وی افزود: رویکرد قوه قضاییه باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس نکنند که به صورت هیجانی و فصلی و موسمی به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قاعدتاً پرونده‌های مبارزه با فساد زمانی اثر بخش خواهد بود که برای افکار عمومی هم قانع کننده باشد، یعنی با اسناد و دلایل متقن بدون این که حقی از کسی ضایع شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در عین حال حقوق عامه مردم یا به تعبیری بیت‌المال احیا شود و منافع ملی تامین و تضمین شود.

رحیمی در ادامه سخنانش مطرح کرد: قوه قضاییه مسیری را که  برای مبارزه با فساد و بازسازی امید مردم در پیش گرفته بسیار اثر بخش خواهد بود ولی باید مراقبت هم کرد که جریانات انحرافی یا حوادث انحرافی ایجاد وقفه در این مسیر نکنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: قضات هم مراقب باشند حقوق مردم، متهمین و افرادی که چه به عنوان متهم و چه مطلع احضار می‌شوند، در این میان ضایع نشود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان