تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

پرهیز از برخورد چکشی با دانشجویان هنجارشکن

امام جمعه شهر آبیک بر پرهیز از برخورد چکشی با دانشجویان هنجارشکن تأکید کرد و خواستار خشکانده شدن ریشه‌های فساد در مؤسسات آموزش عالی این شهر شد.
رویداد۲۴-امام جمعه شهر آبیک بر پرهیز از برخورد چکشی با دانشجویان هنجارشکن تأکید کرد و خواستار خشکانده شدن ریشه‌های فساد در مؤسسات آموزش عالی این شهر شد.

 حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک که ظهر امروز در دفتر امام جمعه این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: بیشتر دانشجویان مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک جوانانی پاک، سالم و متدین هستند ولی تعداد اندکی از این دانشجویان هنجارشکن بوده که لازم است جلوی هنجارشکنی آنان گرفته شود.

وی افزود: برخورد با دانشجویان هنجارشکن نباید برخورد چکشی و امنیتی باشد بلکه باید با زبان لین و رفتار شایسته و مناسب با آنان برخورد کرد.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: قرآن کریم 6 هزار و 666 آیه دارد که از این تعداد 12 آیه در زمینه حجاب، 80 آیه در زمینه نماز و 40 آیه در رابطه با زکات است.

موسوی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در زمینه‌های مختلف اعم از سیاست، تجارت، کشورداری و مرزداری و دیگر موضوعات آیات نورانی نازل شده است.

وی اذعان کرد: اگر به آیات الهی عمل کنیم در دنیا و آخرت سرافراز و سعادتمند می‌شویم، در غیر این صورت شکی نیست که در دنیا و آخرت بدبخت می‌شویم.

امام جمعه شهر آبیک افزود: حقوق بعضی از مسؤولان بین یک‌میلیارد تا یک‌میلیارد و 200 ریال است که عده‌ای دیگر در گرسنگی به سر برده و شب شرمنده همسر و فرزند یا فرزندان خود هستند که می‌توان به کارگران فصلی بلوار امام خمینی (ره) شهر آبیک اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: این عدالت نیست که در جامعه عده‌ای در رفاه کامل به سر برده و عده‌ای نان شب خود را هم نداشته باشند.

وی با گلایه از واردات کالاهای بی‌رویه قاچاق به کشور تصریح کرد: عامل ورود قاچاق کالا به کشور افرادی هستند که برای رسیدن به پست و مقام خود را به هلاک انداخته و سر و دست می‌شکنند.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی بوده که بخشی از آن مربوط به حاکمیت است.

موسوی افزود: با تصویب قانون جدید آمران امر به معروف و ناهیان از منکر از پشتیبان لازم بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف موافقت نکرد، ادامه داد: رئیس جمهور حتی تصویب این قانون را اعلام نکرد و انتشار خبر آن از سوی ایشان به صدا و سیما داده نشد.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: با موافقت هیأت حل اختلاف قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب آن را  اعلام کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است، « خداوند از مؤمن ضعیف بدش می‌آید یعنی کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند» و بیانگر اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی گفت: شرکت مسؤولان و اساتید مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک در نماز جماعت سبب جذب دانشجویان به اقامه نماز جماعت این مؤسسات می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک افزود: ریشه‌های فساد و هنجارشکنی در مؤسسات آموزش عالی این شهر باید خشکانده شود چراکه جلوگیری از فساد در جامعه نوعی خدمت به جامعه محسوب می‌شود.

موسوی ادامه داد: برخی از سایت‌های انحرافی موجود در فضاهای مجازی مردم را به روزه‌خواری تشویق و دعوت می‌کنند که می‌طلبد جلوی این امر ناپسند نیز گرفته شود.
منبع: فارس
برچسب ها: دانشجویان ، فساد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان