تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
ای‌اف‌سی:

ایران مطمئن از سومین صعود متوالی به جام جهانی

تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در سلسله گزارش های خود در راستای معرفی گروه های دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با نگاهی به گروه سوم توضیحاتی را در خصوص تیم ملی ایران ارائه داد.

ایران مطمئن از سومین صعود متوالی به جام جهانی

رویداد24 تیم ملی ایران سرگروه سومین گروه مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا است و تیم‌های ملی عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج را که همگی برای درخشش مصصم هستند، در کنار خود خواهد دید.

در این مرحله هشت تیم اول به همراه مجموعه ای ۴ تیمی متشکل از بهترین تیم‌های دوم راهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا و دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر خواهند شد.

با این وجود، در صورتی که قطر که به عنوان میزبان از همین حالا صعودش به جام جهانی قطعی شده است، صدرنشین گروه خود شود، هفت تیم اول هر گروه به همراه پنج تیم از بهترین تیم‌های رده دومی به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر راه خواهند یافت؛ این داستان در صورتی که قطر به عنوان تیم دوم نیز صعود کند، صدق خواهد کرد.

ایران

رنکینگ فیفا: ۲۳

رکوردهای پیشین در جام ملت های آسیا: قهرمانی در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶

رکوردهای پیشین در جام جهانی: پنج بار صعود به مرحله گروهی

سرمربی: مارک ویلموتس

تیم ملی ایران با وجود عملکردهایی خوب و درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، نصیبی جز ناامیدی نداشت؛ در مسکو مرحله گروهی پایان دراماتیک آنان شد و ابوظبی تنها تا نیمه نهایی نظاره‌گر درخشش ایرانی‌ها بود.

با این حال، ایران همچنان تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا باقی ماند و پس از جایگزین کردن «مارک ویلموتس» به جای «کارلوس کی‌روش» به عنوان سرمربی، اطمینان دارد که قادر است برای سومین بار پیاپی به معتبرترین رقابت فوتبالی جهان صعود کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان