تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

بر هم خوردن توازن قوا در لیگ تکواندو بانوان/ بازگشت کیمیا علیزاده

با بر هم خوردن توازن قوا در لیگ تکواندو جذابیت تازه در لیگ کوثر پدید می‌آید. دیگر خبری از اقتدار تکراری لوازم خانگی کن نیست و بدین ترتیب لیگ از سوی باشگاه‌ها تیم‌های شرکت کننده، بیشتر جدی گرفته می‌شود.
بر هم خوردن توازن قوا در لیگ تکواندو بانوان/ بازگشت کیمیا علیزاده
رویداد۲۴ لیگ تکواندوی جوانان و بزرگسالان بانوان موسوم به لیگ کوثر در پیش است. در تمامی رشته‌های ورزشی، لیگ به معنای بالاترین سطح مسابقاتی آن رشته محسوب می‌شود، اما در تکواندو، جایگاه لیگ به دلایل مختلفی متزلزل بوده است.

به عنوان شاهدی بر این تزلزل، بخشی از ستاره‌های تکواندوی ایران در لیگ ۹۷ یا در مسابقات غیبت داشته‌اند یا در مراحل پایانی وارد رقابت در لیگ کوثر شده‌اند. این مسئله به توان مالی و دستمزد باشگاه‌ها و نیز تعریفی که فدراسیون تکواندو از لیگ نزد افکار تکواندوکاران دارد مرتبط است.

با این وجود، به نظر می‌رسد داستان لیگ ۹۸ اندکی متفاوت با گذشته باشد. لیگ تکواندوی ۹۸ به طور ویژه زیر ذره بین خواهد بود و اتفاق مهم، بر هم خوردن توازن قوا نزد مدعیان است به طوری که تغییر سیاست تیم لوازم خانگی کن، قهرمان ادوار گذشته در مورد لزوم قهرمانی سبب شده ستارگان دیگر در این تیم اجتماع نکنند.

البته ریحانه فولادی سرمربی کن معتقد است در لیگ ۹۷ تیم بنیاد گیلان رقیب کن در راه قهرمانی تیم پرستاره تری بوده است، اما انتقادات متوجه کن شده است. با این وجود، کن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی تیم پرمهره همیشه نیست ظهور تیمی، چون اسپریچو و جذب چند بازیکن خوشنام از یکسو و احتمال حضور تیم‌های بیشتر و با بازیکنان نامی، لیگ را به رقابتی پرچالش تبدیل می‌کند.

در لیگی که کیمیا علیزاده بار دیگر در آن حاضر است و مربیان و تکواندوکاران ملی، در تیم‌های مختلف پخش شده‌اند جدال قهرمانی احتمالاً دیگر قابل پیش بینی نیست. فدراسیون تکواندو نیز عزمی جدی برای ارتقای جایگاه لیگ دارد و لیگ میدانی برای تجربه‌های تازه برای جوان‌تر‌ها و حفظ آمادگی برای ملی‌ها خواهد بود.

لیگ پویا به تیم ملی نیز کمک خواهد کرد، عامل انگیزشی تکواندوکاران خواهد بود و تکواندو را به صدر اخبار باز می‌گرداند. این مزیت بزرگی برای اهمیت دادن به لیگ است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان