تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
رئیس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال خبر داد

نامه‌نگاری فدراسیون فوتبال ایران با فیفا به خاطر اعتراضات هنگ کنگ

با توجه به اغتشاشات و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ و تعطیلی چند روزه فرودگاه این کشور در آستانه برگزاری بازی ایران و هنگ کنگ در مرحله انتخابی جام جهانی، فدراسیون فوتبال سه مرتبه با فیفا نامه نگاری کرده است.
نامه‌نگاری فدراسیون فوتبال ایران با فیفا به خاطر اعتراضات هنگ کنگ
رویداد۲۴ دیدار تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در حالی ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود که این دولت - شهر کوچک آسیای شرقی درگیر اعتراضات مردمی است و در شرایط نامناسبی به سر می‌برد. اغتشاشات و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ بار‌ها منجر به تعطیلی و بسته شدن فرودگاه‌های این شهر هم شده و این احتمال وجود دارد که در هنگام سفر کاروان تیم ملی به این کشور بار دیگر وضعیت قرمز بر فرودگاه هنگ کنگ حاکم و تیم ملی برای سفر دچار دردسر شود.

با توجه به این اتفاقات، فدراسیون فوتبال ایران در چندین مرحله با فیفا مکاتبه و نسبت به وضعیت موجود در هنگ کنگ ابراز نگرانی کرده و نکات لازم را گوشزد کرده تا فدراسیون جهانی فوتبال تصمیمات لازم از قبیل برگزاری بازی در زمین بی‌طرف را در صورت اوج گرفتن اغتشاشات در نظر داشته باشد.

حمیرا اسدی، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره اوج گرفتن اغتشاشات در هنگ کنگ و برگزاری بازی ایران و این تیم در ۱۹ شهریور در انتخابی جام جهانی گفت: از سه هفته قبل که برای نخستین بار فرودگاه این کشور به علت ناآرامی‌ها تعطیل و بسته شد، مکاتبات لازم را در رابطه با این موضوع انجام دادیم و از آن‌ها درخواست کردیم که در صورت هر گونه اتفاقات ناخوشایند در این کشور، تصمیم لازم را درباره برگزاری بازی لحاظ کند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرتبه با فیفا درباره اغتشاشات هنگ کنگ نامه نگاری شده است، گفت: فیفا در جریان اتفاقات هنگ کنگ است و به ما اعلام کرد که ناظر این نهاد بین المللی به دقت هر آنچه در هنگ کنگ رخ می‌دهد را زیر نظر دارد. آن‌ها در حال بررسی شرایط هستند تا فدراسیون فوتبال دو کشور را در جریان هر گونه تغییر و تصمیمی قرار دارند.

رئیس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: نامه نگاری با فیفا طبق قوانین و مقررات موجود در رابطه با هرگونه ناآرامی و اغتشاش انجام شده و منتظر پاسخگویی فیفا هستیم. ما تاکنون طبق برنامه عمل کردیم و هتل و ویزای این کشور را هم دریافت کردیم.

اسدی خاطرنشان کرد: ما آماده هرگونه تصمیم از سوی فیفا هستیم تا بدون مشکل این بازی را پشت سر بگذاریم. به همین دلیل به طور مرتب با فیفا در تماس هستیم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی را نوزدهم شهریور ماه، مصادف با روز عاشورا مقابل هنگ کنگ برگزار می‌کند. شاگردان ویلموتس در هفته نخست این مسابقات یعنی در روز چهاردهم شهریور به دلیل فرد بودن تیم‌های حاضر در گروه (۵ تیم در هر گروه) استراحت می‌کنند و پنج روز بعد در منطقه آسیای شرقی به مصاف هنگ کنگ می‌روند.

برگزاری بازی در هنگ کنگ در حالی است که طی روز‌ها و هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر ناآرامی‌های مردمی به علت آنچه اعتراض به دولت چین نامیده شده، وجود دارد و شاید با افزایش اعتراضات، مکان برگزاری این بازی دستخوش تغییر شود.

در پی این اعتراضات، بیش از ۲۰ تن از پنج‌شنبه دستگیر شده و هشدار داده شده که سایرین نیز در صورت حضور در راهپیمایی‌های بدون مجوز بازداشت می‌شوند. این دستگیری‌ها بخشی از اقدامات دولت - شهر هنگ کنگ و پکن علیه جنبش اعتراضی در این منطقه است که در ژوئن سال جاری میلادی و در پی اعتراضات به لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی شدن آغاز شده و به درخواست برای برکناری کری لام، مدیر اجرایی این دولتشهر نیز منجر شده است.

راهپیمایی‌ها و ناآرامی‌های سیاسی در هنگ کنگ از زمان پیوستن مجدد این دولت‌شهر به چین در ۱۹۹۷ بدترین بوده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان