تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

کوچ دسته جمعی از کیش به میراث فرهنگی/ سه مدیرکل دوره مونسان تحت پیگرد قانونی هستند!

پروانه سلحشوری می‌گوید علی اصغر مونسان و همکارانش از کیش به سازمان میراث فرهنگی کوچ کرده‌اند و در عین حال سه مدیر کل او تحت پیگرد قانونی هستند.

کوچ دسته جمعی از کیش به میراث فرهنگی/ سه مدیر سازمان تحت پیگرد قانونی هستند!

رویداد۲۴ جلسه رای اعتماد علی اصغر مونسان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صبح امروز برگزار شد.

سه مدیر کل مونسان تحت پیگرد قانونی هستند!

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این جلسه در مخالفت با برنامه پیشنهادی علی اصغر مونسان گزینه دولت برای وزارت میراث فرهنگی گفت: علی اصغرمونسان باید در باره پیگرد قانونی مدیر کل میراث فرهنگی قزوین، مدیر کل اسبق میراث فرهنگی تهران و مدیر کل سابق میراث فرهنگی هرمزگان که هم اکنون تحت پیگرد قانونی هستند توضیح دهد.

میراث فرهنگی مقابله‌ای برای تورهای غیرمجاز گردشگری انجام نداده است

همچنین حسن نوروزی نماینده رباط کریم گفت: مونسان به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه باید پاسخ دهد که سند جامع گردشگری کشور در چه مرحله‌ای است و چرا میراث فرهنگی مقابله‌ای برای تورهای غیرمجاز گردشگری انجام نداده است.

۵۰ درصد انحراف از اسناد بالادستی میراث فرهنگی در زمان مونسان

سیدمرتضی خاتمی نماینده ماهنشان نیز از دیگر مخالفان مونسان بود که در نطق خود گفته بر اساس آمار فقط 50 درصد کارها در سازمان میراث فرهنگی بر اساس اسناد بالادستی قرار دارد.

تخریب بناهای تاریخی در دوره مونسان

جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد دیگر مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی معتقد است در دوران مونسان در سازمان میراث فرهنگی تخریب آثار تاریخی به دلیل عدم نظارت بیشتر شده است.

او می‎‌گوید: روند تخریب و آسیب رسانی آثار تاریخ در استان‌های مختلف برای همگان مشهود است. ما هر روز شاهد از بین رفتن آثار باستانی و تاریخی زیادی در کشورمان بوده و ورود گردشگران خارجی به کشورمان هم کاهش پیدا کرده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان