تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

توصیه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به ظریف

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: امیدواریم که دولت و دستگاه دیپلماسی ما محکم و قوی در برابر دشمن ایستادگی کنند و اجازه ندهند که فرصت‌سوزی شود و همه فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود.

توصیه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به ظریف

رویداد۲۴ اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اجرای گام سوم تعهدات برجامی توسط ایران، اظهارداشت: در رابطه با بحث برجام، طرف مقابل ما نه تنها به هیچکدام از تعهدات خود حتی به حداقل‌ تعهدات خود عمل نکرده‌، فقط وقت‌کُشی کرده‌ و هیچ حسن نیتی نداشته‌اند بلکه در تحریم‌ها ناجوانمردانه‌ترین رفتار را داشتند و با آمریکا همراهی کرده‌اند.

وی افزود: اروپایی‌ها حتی روی کالاهای اساسی مانند مواد غذایی و دارو هم به تعهدات خود عمل نکردند و از زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد و از برجام خارج شد، آنها با وعده‌های دروغین، وقت‌کُشی کردند و به هیچکدام از وعده‌های خود، عمل نکردند.

عباسی گفت: ما نمی‌توانیم به همین شکل دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم که اروپایی‌ها چه تصمیم و نقشه‌ای برای ما دارند و آیا به قول و تعهدات خود عمل می‌کنند یا خیر؛ البته تاکنون علاوه بر اینکه به تعهدات خود عمل نکرده‌‌اند حتی در تحریم نفتی، شرکت‌ها و بانک‌ها با آمریکا همراه شدند و در کل هیچ حرکت مثبتی از اروپایی‌ها ندیدیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای مکرون آمده و اعلام کرده که بعضی کارها را ما انجام می‌دهیم در اصل می‌خواهند وقت‌کُشی کنند و فکر نمی‌کردند در این شرایط سخت اقتصادی که بخشی از آن را گذراندیم و بخشی نیز باقیمانده است، تا این حد مقاومت داشته باشیم و بتوانیم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم و مسیر درست را طی کنیم.

وی گفت: در گام سوم لازم است که ما هم تعهدات خود را بیشتر کاهش دهیم همانطور که در گام‌های اول و دوم هم در بحث آب سنگین اراک و هم در غنی‌سازی درصد اورانیوم این کار را کردیم، در گام سوم هم این روند را ادامه می‌دهیم چرا که باید با دشمن مقتدرانه برخورد کنیم.

عباسی بیان کرد: دشمن، دشمن است. هیچ‌وقت دشمن صلاح کشور ما را نمی‌خواهد و می‌خواهند امتیاز بیشتری بگیرند. ما هم امتیازاتی را دادیم و هم به تمام تعهدات خود عمل کردیم و زمان زیادی را سپری کردیم اما واکنش‌های آنها منطقی نبوده است.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بهترین روش، این است که شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد و دولت آن را اجرا کند و تیم دیپلماسی ما هم فعال است و مجلس هم حمایت‌های لازم را خواهد کرد چرا که همه باید از استراتژی نظام پیروی کنند و تعارفی با دشمن نداشته باشند مگر اینکه آنها به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کردند ما هم می‌توانیم همراهی کرده و مذاکره را ادامه دهیم در غیر این صورت ما ناچار هستیم که تعهداتمان را بیش از پیش در چارچوب قانون، کاهش دهیم و امیدواریم که دولت و دستگاه دیپلماسی ما محکم و قوی در برابر دشمن ایستادگی کنند و اجازه ندهند که فرصت‌سوزی شود و همه فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود و همینطور ما منتظر بمانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

عباسی گفت: بحث تسهیلات و وام جهانی هم که مطرح کردند، شعار روی برگه است و به این شعارها هیچوقت اعتماد نکردیم و نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات بسته پیشنهادی مکرون گفت: آقای مکرون آمدند و گفتند ما می‌توانیم به شما کمک‌های جهانی داشته باشیم تا شما بتوانید در واردات کالاهای اساسی، ارز و دارو مشکلی نداشته باشید.

وی در پایان گفت: همین مطالباتی که از کشورهای دنیا داریم و به بهانه‌های مختلف بلوکه کردند را به ما بدهند یا اینکه کشورهای اروپایی نفت ما را خریداری کنند گامی برای انجام تعهداتشان بر خواهند داشت. ما تاکنون به همه تعهدات خود عمل کردیم اما هیچ روزنه امیدی از سوی طرف مذاکره ما به دست نیامده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکره هسته ای
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان