تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
جام جهانی بسکتبال - چین؛

تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می‌گیرد؟

تیم ملی بسکتبال در شرایطی دیدار‌های خود در جام‌جهانی را ادامه خواهد داد که امیدوار است بتواند از رقابت با دیگر حریفان آسیایی‌اش در گروه بازنده‌ها، صاحب سهمیه المپیک شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می‌گیرد؟

رویداد۲۴  تیم ملی بسکتبال ایران با متحمل شدن سه شکست برابر تیم‌های پورتوریکو، تونس و اسپانیا و قرار گرفتن در جایگاه چهارم گروه C. با مجموع ۳ امتیاز، به کار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ پایان داد.

ملی پوشان بسکتبال ایران از روز جمعه به میزبانی شهر پکن و در گروه N. رقابت برای تعیین جایگاه نهایی خود - رده ۱۷ تا ۳۲ - را با تونس، تیم سوم گروه C. و آنگولا و فیلیپین تیم‌های سوم و چهارم گروه D. ادامه می‌دهند. البته نتیجه دیدار تیم ملی بسکتبال کشورمان با تونس در مرحله مقدماتی که با شکست همراه بود، برای این مرحله نیز محاسبه خواهد شد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران در گروه N. دو دیدار برگزار خواهد کرد.

تیم ملی بسکتبال در حالی برگزارکننده این دو دیدار خواهد بود که همچنان امیدوار است بتواند به عنوان بهترین تیم قاره آسیا برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب سهمیه کند. این امیدواری از آنجا شکل گرفت که امروز تیم ملی بسکتبال چین نیز با واگذاری نتیجه رقابت خود مقابل ونزوئلا از صعود به دور دوم بازماند و باید همچون ایران در گروه بازنده‌ها پیگیر دیدارهایش باشد.

به غیر از ایران و چین، عدم صعود کره جنوبی و فیلیپین به دور دوم رقابت‌ها نیز قطعی شده است. تیم‌های ژاپن و اردن که فردا دیدار‌های پایانی خود در مرحله مقدماتی را برگزار می‌کنند نیز با دو باخت در رده چهارم گروه‌های E. و G. قرار دادند و صعودشان به دور دوم غیرممکن است.

بدین ترتیب هر ۶ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی باید در گروه بازنده‌های این جام، پیگیر رقابت‌های خود باشند؛ بنابراین رقابت آن‌ها در این گروه تعیین کننده بهترین تیم آسیایی است که صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ در جمع تیم‌های آسیایی و رقابت غیر مستقیم آن‌ها برای کسب سهمیه محاسبه نخواهد شد؛ بنابراین رقابت میان پنج تیم دیگر تعیین کننده خواهد بود.

در پایان رقابت تیم‌های حاضر در گروه بازنده ها، تیمی که بتواند در بین آسیایی‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد. در این زمینه ابتدا جایگاه تیم‌ها در گروه‌های خود ملاک خواهد بود و در صورت شرایط مشابه مواردی مانند تعداد برد و باخت تیم‌ها و تفاضل امتیازی آن‌ها ملاک تعیین تیم برتر قرار خواهد گرفت.

 در پایان هجدهمین دوره جام جهانی ۷ سهمیه برای المپیک توکیو توزیع می‌شود. این سهمیه به دو تیم برتر هر یک از قاره‌های آمریکا و اروپا و تیم‌های برتر آسیا، اقیانوسیه و آفریقا اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان