تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
وزیر تعاون در یزد اعلام کرد:

ایجاد ۲۱ هزار شغل پایدار توسط تعاونی‌ها در کشور

سه طرح راه سازی و ‌گردشگری استان یزد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بافق به بهره برداری رسید.

وزیر صمت در مدیریت منابع انسانی عملکرد خوبی داشته است

رویداد۲۴ جاده ۶۴ کیلومتری مسیر بافق به ساغند، پنج کیلومتر از جاده ۳۱ کیلومتری بافق به رفسنجان که در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد و هتل سنتی بوم گردی قلعه تاریخی آریز روستای باقر آباد به مناسبت هفته تعاون با حضور محمد شریعتمداری افتتاح شد.

طول مسیر جاده بافق - رفسنجان ۱۱۵ کیلومتر است که ۸۴ کیلومتر آن در محدده شهرستان بافق قبلا به بهره برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر در حوزه شهرستان رفسنجان قرار دارد که امروز پنج کیلومتر آن افتتاح شد.

  جاده‌های بافق به ساغند و بافق به رفسنجان به ترتیب با ۳۱۰ و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بودجه شهرستان و مشارکت راه و شهرسازی ساخته و تکمیل شده است که با بهره برداری از طرح‌ها فاصله بافق به بندرعباس و مشهد به ترتیب ۱۶۰ و ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این سفر از پیت استخراج سنگ آهن و طرح‌های جوار معدنی در دست اجرای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

شریعتمداری در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرستان بافق گفت: بهره‌برداری از مسیرهای ارتباطی بافق  - رفسنجان و ساغند، ایجاد یک سه‌راه‌ مواصلاتی و خروج کامل شهرستان بافق از بن بست است. این دو جاده کوتاهتر شدن مسیر، بهبود شرایط حمل و نقل کالا و مسافر را باعث شده و بستر را برای توسعه پایدار شهرستان بافق فراهم می‌سازد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین بر تکمیل طرح‌های جوار معدنی به ویژه گندله سازی برای تامین خوراک کارخانه فولاد بافق تاکید و تصریح کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد در این شهرستان از خام فروش مواد معدنی سنگ آهن جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری برای این صنعت ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان این‌که تعاونی های کشور باید 51 هزار و 772 نفر شغل ایجاد می کردند، گفت: در حال حاضر 20 هزارو 409 شغل توسط تعاونی‌های فعالی در سطح کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد، امسال 643 طرح تعاونی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با افتتاح طرح‌های تعاونی امسال برای 18 هزار نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد شده که 50 درصد این طرح‌های در حوزه تولید بوده و 38 درصد آنها در روستاها انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که کشور در حال جنگ اقتصادی است و تنها راه برون رفت از شرایط بحرانی فعلی توجه به فرهنگ تعاونی است، گفت: نظارت بر فعالیت تعاونی ضروری است. هیچ بخشی نیست با این قوت که بانک مختص خود داشته باشد و ما باید از این ظریفیت به خوبی استفاده کنیم.

این مسئول راه‌اندازی صندوق ضمات سرمایه‌گذاری تعاونی را از جمله ظرفیت‌های حمایتی برای تقویت واحدهای صنفی و تعاونی مختلف در کشور عنوان و تصریح کرد: 41 درصد تعاونی‌های کشور مربوط به تعاونی زنان در کشور است و حمایت از این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید و هیئت همراه امروز پنج شنبه 14 شهریور ماه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و تولید و شرکت در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان وارد یزد شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، بهره‌برداری از جاده ‌بافق رفسنجان، افتتاح جاده بافق ساغند، بازدید از سنگ آهن مرکزی بافق، افتتاح هتل بوم قلعه آریز، بازدید از شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک یزد، حضور در نشست مدیریت راهبری و اقتصاد مقاومتی استان،‌ تجلیل از تعاونی های برتر استان ‌و شرکت در مجالس عزاداری ‌حضرت ‌امام حسین(‌ع) از مهم‌ترین برنامه های سفر شریعتمداری در استان یزد است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شغل ، یزد ، شریعتمداری ، بافق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان