تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۹ نظر

مردان تن فروش و حساب‌های پر پول!‌

بعضی صفات همیشه در کنار اسم زن قرار می‌گیرند؛ مثل تن فروش! همین که واژه تن فروشی و روسپی گری به میان می‌آید نا خوداگاه یاد زنان تن فروش و خیابانی می‌افتیم، اما این همه واقعیت نیست! این روز‌ها با پدیده جدیدی به نام مردان تن فروش رو به رو هستیم که اگر چه شمارشان زیاد نیست، اما این طور که معلوم است فرهنگ روسپیگری در میان مردان گسترش یافته و روز به روز به شمار مردان تن فروش افزوده می‌شود!
رویداد۲۴ روسپی گری یا تن فروش به افرادی گفته می‌شود که از راه ارتباط جنسی با جنس مخالف اقدام به کسب درآمد می‌کنند. اما این تعریف کمی متفاوت شده چراکه همجنس گرایی و تن فروشی خاموش هم به جمع تعاریف روسپی گری اضافه شده است. دیگر زمان حکومت «زال ممد» در دوره رضا شاه نیست تا دخترکان خیابانی تهران را در محلی گرد هم جمع کرده و به خوشگذران‌ها ارائه دهد. «شهر نو» هم نداریم! لاله زار هم سال‌های سال است لاله زار قدیم نیست...

ملکه اعتضادی، پری آژدان قزی، پری بلنده، سیمین بی ام و، اشرف چهارچشم، پری سیاه، شهلا آبادانی، ناهید و بسیاری از زنان روسپی تهران فراموش شده اند. اما متاسفانه تن فروشی یا همان روسپی گری همچنان بازارش در پایتخت داغ داغ است فقط کمی روش تبلیغات و قیمت‌ها متفاوت شده با این فرق که مسئولان این آسیب اجتماعی را تابو می‌دانند و بعنوان خط قرمز به هیچ عنوان به آن ورود نمی‌کنند. حتی وزیرکشور هم در ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی به مجلس حرفی از روسپی‌ها نزد. انقدر در این باره حرفی زده نشد و پرونده آن‌ها را بسته اعلام کردند که نه تنها به شمار زنان روسپی اضافه شد بلکه مردان هم وارد این بازار داغ شدند و شروع به خود فروشی کردند! شاید خنده دار به نظر برسد که به مرد میانه قامت چهارشانه که ریش و سبیل و صدای بم مردانه دارد نسبت روسپی یا خودفروش داد، اما این دقیقا واقعیت جامعه ماست!

سال‌ها قبل فیلمی به نام «نقاب» در ایران مشهور شد و یکی از کاراکتر‌های این فیلم، پسر جوانی بود که با زنی میانسال ازدواج کرد و از امکانات زندگی او بهره می‌برد. پسری که هر وقت قصد عرض اندام داشت، توسط زن تحقیر می‌شد و سکوت می‌کرد و عاقبت از یک جایی به بعد به سیم آخر زد. این شاید حکایت این روز‌های بسیاری از مردان ایرانی باشد که اززنان خدمات می‌گیرند و سکوت می‌کنند. شاید حتی با یکی از این زنان ازدواج کنند و در دل آرزوی مرگ او را داشته باشند. شوخی نیست، می‌شود مثل سایر مسائل از آن دستمایه خنده بسازیم، اما مردان تن‌فروش این روز‌ها کم نیستند، فقط در سایه نام «مرد» و پشت نگاه زنانه به این آسیب پنهان مانده‌اند.

شاید واقعی‌ترین شوخی که این روز‌ها در میان پسران جوان رواج دارد همان جمله معروف «یه پیر زن پولدار سراغ نداری؟» باشد! جمله‌ای که بار‌ها آن را شنیده ایم، اما به راحتی از آن گذشته ایم در حد یک شوخی به آن نگاه کرده ایم، اما این جدی تریم مشکل اجتماعی زیر پوست شهر است! جدی بودن آن را می‌توان از صحبت با یک پسر جوان در یافت.

محمد ۲۸ ساله است و کارشناسی ارشد نرم افراز دارد. وقتی پای رابطه با زنان مسن پولدار به میان می‌آید با خنده می‌گوید: «چه اشکال داره؟ مگه دخترا با یه پیر مرد ازدواج نمیکنن واسه پولش؟ همین که ما میخوایم با یه پولدار ازدواج کنیم یا رابطه داشته باشیم بد میشه؟ اصلا چرا فکر می‌کنی رابطه داشتن با زنان مسن بده؟ بد اینه که هیچ اطمینانی از آینده زندگیت نداری، حالا اگه بتونی با خانمی ارتباط داشته باشی که آینده زندگیتو بسازه چه بدی داره؟»

متاسفانه مثل سایر آسیب‌های اجتماعی اولین چیزی که در ابتدای برخورد با مسئله خود فروشی مردان با آن رو به رو می‌شویم فقرو بیکاری است! این که جوان سر گردان در جامعه، با ترس به آینده خود می‌نگرد و نداشتن پدر پولدار و شغل پول ساز را در حمایت یک زن مسن به بهای برآورده کردن نیاز آن زن میبیند؛ یعنی فرق نمی‌کند که تن فروش زن باشد یا مرد! پول که نباشد، سایه فقر که گسترده شود و شکم‌ها که خالی باشد هر کس می‌تواند تن به خود فروشی دهد!

ساسان ابراهیمی، روانشناس و آسیب شناس اجتماعی رابطه با این آسیب اجتماعی می‌گوید: «تصویر زنی جوان در کنار مردی میانسال تصویر قشنگی نیست، اما متاسفانه دیگر حیرت آور نیست. مردی جوان در کنار زنی میانسال، اما نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند و برای مردان این نگاه‌ها عذاب‌دهنده است. برای بسیاری از زنان اهمیتی ندارد به لحاظ مالی به مردی وابسته باشند، اما مردان به واسطه تصویری که فرهنگ اکثر جوامع به عنوان تامین کننده زندگی به ذهن آن‌ها تزریق کرده و به واسطه غریزه مردانه، این موضوع پذیرفتنی نیست. البته در حال حاضر پذیرفتنی نیست! شاید در آینده به این شکل نباشد، در حال حاضر مردان با خود می‌گویند که بقیه می‌فهمند که من برای پول او را همراهی می‌کنم. نگاه افراد برای مردان تن فروش، سنگین‌تر است، اما باید دید کار جامعه به کجا رسیده که برخی از مردان با رضایت و بدون ناراحتی از مخدوش شدن تصویر مردانه‌شان، تن به این کار می‌دهند؟ در این جامعه مردان می‌دانند که اگر پول نداشته باشند، جایگاهی نخواهند داشت.»

به گفته این جامعه شناس، برخی از مردان به واسطه تمایلات خاص‌تر، به همراهی زنانی که بزرگسال هستند، گرایش دارند، اما آن دسته از مردان که چنین گرایشی ندارند، خواستار طی کردن راه صد ساله در یک شب هستند؛ چراکه تصور می‌کنند روز‌های جوانی‌شان در گذر است، بی‌آنکه به جایی رسیده باشند یا قرار باشد که به جایی برسند. شاید حتی قصد ازدواج نداشته باشند، اما امکانات و رفاه و وضعیت مالی مناسب می‌خواهند. با این مزایا برای خود شخصیت می‌خرند. آن‌ها مقصر نیستند، حتی نگاه بهترین خانواده‌ها نیز در حال حاضر به مردانی که وضعیت مالی خوبی دارند، بهتر است.

ابراهیمی می‌گوید: «جامعه ما به جامعه‌ای کمالگرا تبدیل شده با این تفاوت که مردم هر آنچه را که ندارند، از بقیه انتظار دارند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود روابط مردان با زنان مسن‌تر از خودبه چشم نیاید، این است که مردان نسبت به زنان افسردگی کمتری را در این موضوع تجربه خواهند کرد. زنان ترس از رها شدن دارند، به واسطه توان بدنی ضعیف، قدرت مقابله با مردان را ندارند و قرار گرفتن در سراشیبی ۳۰ تا ۴۰ سالگی، به ترس آن‌ها دامن خواهد زد. مردان، اما از ۴۰ سال به بعد تازه خواهان بیشتری خواهند داشت. نگاه‌های جنسیتی برای آن‌ها حکم صادر نمی‌کند و حتی به مردی که از جانب زنی یا زنانی مورد حمایت مالی قرار دارد، واژه تن فروش نسبت داده نمی‌شود.»

او افزود: «در واقع می‌توان گفت مردی که خدمات جنسی ارائه می‌دهد، مثل زنان افسرده نمی‌شود، خود را تحقیر شده نمی‌یابد و حتی موقع صحبت، نشانی از خستگی و تحقیر شدگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. زنان تحقیر می‌شوند و گاه حتی توان دریافت پول خود را ندارند هر چند که در این میان تحقیر شدن مردان از این کار را هم نمی‌توان منکر شد، اما آن‌ها وضعیتی بهتر از زنان دارند. در این میان تنها می‌توان گفت که هدف است که وسیله را توجیه میکند!»

فرق نمی‌کند که زن باشی یا مرد! وقتی از تن برای کسب در آمد استفاده کردی واژه تن فروشی را کنار اسم خود یدک خواهی کشید! اما این روز‌ها فشار اقتصادی و بیکاری به قدری زیاد شده که دیگر کمتر پسرجوانی را نمیبینید که به دنبال کار بگردد، دور آگهی‌های روزنامه خط بکشد و حرص بخورد از بیکاری! آن‌ها چند وقتی است که راه جدیدی را برای کسب در آمد انتخاب کرده اند و هدف مشخصی دارند! هدفی که این طور که معلوم است وسیله را برای آن‌ها توجیه کرده است.
 
منبع: تندرست نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
8
18
چقدر چرند بود
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
10
27
با این مملکتی که دولت مردان ساختن کم کم به كارهاي ديگه رو میاریم از بیکاری
روح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
8
28
بله دیگه وقتی درآمدها خیلی کم باشه این چیزا اصلا تعجبی نداره
روح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
4
10
شماهم این متنو نوشتی که یه کم پول گی ت بیاد وگرنه فکر ما نبودی برو خداروزیتو جای دگه میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
3
23
همش بخاطر پول و کاره .وگرنه طرف روانی نیست با یه پیرزن ازدواج کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
6
13
تعداد معدودی از مردان هستند که برای پول و رفاه باداورده حاضر باشن با یه زن مسن ازدواج کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
3
19
به کسی که به دلیل نداشتن شغل و فشار اقتصادی با زنی مسن ازدواج کند تن فروش نمی گویند. به کسی که تن خود را در اختیار افراد مختلف میدهد تن فروش می گویند. مگر نه اینکه پیامبر به خاطر مصالح زمان خویش با زنان بزرگتر از خودش ازدواج می کرد. از جمله ها درست استفاده کنید. در ضمن هستند دختران مسنی هستند که اگر بفهمند طرفشان به خاطر پول نزدیک شده است آنها را پس می رانند و به آنها جواب منفی می دهند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
احسنت چرا وقتی یه پیرمرد با یک دختر جوان ازدواج می کند این اصطلاح را به کار نمی برید ،خیلی خانمها هستند که با مردان حتی 20 سال کوچکتر از خودشان ازدواج کردند و زندگی بسیار خوبی دارند، آیا این یعنی تن فروشی، مسائل بیخودی رو به خاطر جلب خواننده مطرح می کنید.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
دوست عزیز اینجا اصلا بحث ازدواج در کار نیست!!!!! الان برای خانم هایی که سن و شال بالایی دارن و تنها هستن و پول خوبی هم دارن، بهترین کار اینه که یه پسر جون پیدا کنن که هم جون و سر حال باشه و خوش تیپ!!! هم دنبال پول و ... خانم نباشه (یعنی به ازدواج ختم نشه تا نخواد به این اون جواب بده).. با این کار هر دو طرف راضی و خوشحال هستن. به نظر من تفاوتی که تن فروشی مردان با زنان داره در اینه که زنان تن فروش در خیلی موارد با رضایت قلبی اون کار رو نمی کنن و ناراحت هستن اما در مردان، درسته که بحث نیاز مالی در میان هست اما اکثر پسران تن فروش بی میل هم نیستن و در واقع راضی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
12
17
اقای سر دار سلامی جواب بده که میگه مقاومت فقر نمیاره!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
عزیزم این فقر بخاطر مقاونت نیست. بخاطر کسانیه که کشورو ول کردن به امون خدا و هفت ساله رفتن در خونه کدخدا.
یه کم فکر کن. اگه مقاومت نداشتیم الان مثل لیبی شده بودیم. یه کم مطالعه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
2
8
فقر مادی معنوی اختلال فکری مال حرام یا حرام خوری قعرور خود بینی همه اینها ایجاد کند رفتاری نامتعارف میشود
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
5
3
به کجا چنین شتابان ...گون از نسیم پرسید
دله من گرفته زین جا ...هوس سفر نداری زغبار این بی ابان...
همه ارزویم اما چه کنم که بسته پایم...
به کجا چنین شتابان...به هران کجا که باشد بجز این سرا سرایم...سفرت به خیر اما تو دوستی خدا را...چو ازاین کویر وحشت به سلامتی گذشتی ...به شکوفه ها به باران برسان سلام مارا...........شفیعی کدکنی.......
سیداحمد چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
3
3
دیگه چی میشه گفتتتتتتت!!
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
11
همه چیز مردم شده پول عشق علاقه زندگی
زمان که ما بچه بودیم نداشتن مردم یا داشتن خیلی کم بود ولی وجدان بود راستگویی بود حیا بود اعتقادی بود دزد با وجدان بود الان همه اینها رنگ باخته وهر روز یه اخبار از فساد اجتماعی اقتصادی بیرون میریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
به نظرت پول همه چیز نیست؟ برو دم نونوایی و بقالی ببینم با چی خرید می کنی با پول یا با معرفت و مردانگی. پول نداشته باشی پشه هم نیستی حتی سرپناه هم نداری. لااقل سرپناه! اره پول همه چیز . مرده رو زنده می کنه. آدم بی پول قد یه مثقال اجر و قرب ندارن.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
6
8
سلام هر چیزی بستگی به درجه ایمان ویقین داره روزی در آسمان تقسیم میشه نه روی زمین خانم ها و آقایان ما به این دنیا آمدیم که انتخاب کنیم میخواهیم در مسیر خیر باشیم یا شر
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
روزی در آسمان تقسیم میشه یعنی چی خجالت بکش بی منطق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
6
7
پول و اینا بهونه و حرف مفته ‌ملت بیحیا و بیقید شدن بخاطر دوزار بیشتر هر غلطی می کنن تن فروشی تا مال مردم خوری همه هم برای گند کاریشون یه کتاب توجیه دارن
فرجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
4
2
بله درسته بستگی به دیدگاهمان دارد که چگونه به زندگی می‌نگریم اگه زمینی فکرکنیم وفسادکنیم کم کم همه جا را خواهد گرفت وبلایی خانمان‌سوززندگی هایمان را در خواهد ربود. ولی پیامبر هم با زنی بزرگتر از خودشان ازدواج کردند و حاصل آن برای تمام جهان بود. آسمانی باشیم تا خیرمان به همه برسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
6
3
وقتی دخترا روزی با ده تا مرد رابطه برقرار میکنن چرا پسرا نکن این مملکت ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
3
5
تن فروش به شخصی گفته میشه که در ازای دریافت پول خودشو در اختیار افراد متعددی قرار بده.اینکه پسری جوان با یه خانم مسن تر از خودش که پولداره ازدواج کنه ویا وارد رابطه بشه بهش تن فروشی نمیگن.شاید از نظر سنی مناسب به نظر نرسه ولی هیچ اشگالی نداره. شما بهتره قبل نوشتن یه چیزهایی رو یاد بگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
1
تن فروشی اصلا ربطی به ازدواج نداره
ابولفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
5
1
کجان اون شهدا که ببینندسر زمینی که با خونشون ساختند مردمش آنقدر بی‌حیا هستند. آقایون وخانوما. جوانان وزنان زیادی در جنگ هشت سال دفاع مقدس شهید شدند. تا ما راحت باشیم. اگر اونا نمی رفتند الان ما خدمت کار وبرده ی بی گانه ها بودیم. یقین داشته باشید مرگ برای همه هست. اگر بعد از مرگ همان شهدا از شمابپرسند که چرا خونشونو. بااین کار های حرام پای مال کردید چه چیزی دارید بگید. آیا میتونید مقابل شهدای دشت کربلا وپرورد گار جها نیان سر راست کنید؟ بجای تن دادن به این کار های حرام با کمک هم مملکت را بسازید. وسعی کنید مقصرین اصلی این معرکه فجیح را پیدا کنید
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
1
کار نیست.بفهم نیست.اون کاری هم که هست کار نیست صرفا برای تحقیر و تست برای کارفرما هست.مگر کارفرما سر کار تحقیر نمی کنه!!تن فروشی رو خیلی شرافتمندانه می بینم تا کارکردن برای یک کارفرمای عیاش بی شرف.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
1
سلام بهتره برای هرکاری راه درست نکنیم بعضی از کار هیچ توضیعی نداره .هیچی پول نمیشه.همه چیز پول نمیشه.ازدواج مشکلی نداره.مشکل بی بندوباری
علی ....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
0
نباید افکار غلط را به صورت دیکتاتوری به مردم تحمیل کرد مگه حدیث نداریم . لا معاد له لمن لا معاش له یعنی آخرت و به تعبیری دین داری ندارد کسیکه معاش و خرجی و درامد ندارد .چرا یکسره یاد گرفته ایم فقط پند و موعظه و نهی غیر عقلانی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
من تجربشو داشتم خوشگل بودم ی پسر ۱۳ ساله تو محله زوری بردنم تا الان که ۲۵ سالمه فقط از ته دل اه کشیدم و نفرین کردم چند بارم گفتم خدا بخشیدمشون اما دیگه مطمئنم به بچگی بر نمیگردم و روزای شادم به روزای بد تبدیل شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
تحقیر ی انسان بی تجربه و بی سواد برای خریدن تنت نمیصرفه سعی کن برنامه داشته باشی و بعد از صبحانه بری دنبال ی لقمه نون ابرومند حکم مردی که فاعل ۱۰۰ تا شلاغه اما حکم مردی که تن فروشه اعدامه
حالا بنظرت بازم میصرفه
نظرات شما
پیشخوان