تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
وزیر دادگستری خبر داد:

تشکیل جلسه رهبری با سران برای حل مشکلات اجتماعی

وزیر دادگستری گفت: امروز دنیا دنیای پیچیده و به هم پیوسته و بسیار سریعی است که سرعت اتفاقات آن از سرعت برق و باد نیز بیشتر است.
رویداد24- وزیر دادگستری گفت: امروز دنیا دنیای پیچیده و به هم پیوسته و بسیار سریعی است که سرعت اتفاقات آن از سرعت برق و باد نیز بیشتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان، در مسجد اعظم قم افزود: امواج ماهواره‌ای و اینترنتی، امروزه در خانه‌های ما رسوخ کرده و اهل خانه و فرزندان ما از این امواج ایمن نیستند و به همین دلیل موج نگران کننده‌ای به سوی انسان‌ها آمده است؛ از دیگر سوی وقایع ناگوار دنیای امروز اخبار نگران کننده‌ای را در خصوص حیات بشری و حیات اخلاقی انسان گزارش می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌امروزه یک میلیارد و 800 میلیون نفر زیر خط فقر و 800 میلیون نفر نیز با مشکل سوءتغذیه زندگی می‌کنند. آوارگی، بی‌خانمانی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و فرزندان بدون سرپرست از مشکلات دنیای امروز است، اما یکی از بزرگترین مشکلات دنیای امروز نابرابری‌های سیاسی است.

وی گفت:‌ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به محل وقوع بزرگترین جنایت تاریخ در ژاپن می‌رود ولی حاضر به عذرخواهی از مردم این کشور نیست. این مدعی بزرگ تمدن، از جنایات خود ابا و شرمی ندارد. ترامپ نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از استفاده از قدرت اتمی خود سخن می‌گوید؛ آن‌ها حتی حاضر به پذیرش معاهدات بین‌المللی محدودیت استفاده و تولید تسلیحات هسته‌ای نیستند و حتی حاضر نشدند معاهدات بین‌المللی محیط زیست را امضاء کنند؛ یعنی یک استکبار مطلق شکل گرفته است که دنیای امروز با آن دست به گریبان است.

وزیر دادگستری دست‌درازی آمریکا به سرمایه‌های ملت ایران را یک قداره‌بندی بین‌المللی توصیف کرد و افزود: امروزه نظام جنگل محض در دنیا حاکم است. آمریکایی‌ها با 60 درصد قدرت نظامی دنیا و 70 درصد قدرت اقتصادی دنیا به همراه همپیمانان‌شان دنیا را در قبضه خود گرفته‌اند و با بنگاههای رسانه‌ای خود در جهان این سلطه تامین می‌بخشند و متاسفانه جوانان بسیاری در دنیا فریب ظاهر دروغین آمریکا را می‌خورند.

وی با اشاره به اهمیت ادامه راهمان و توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفت: امروز نظام اسلامی در عین مواجهه با چالش‌های عظیم جهانی و منطقه‌ای با ثبات و قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد و حضور حماسی مردم در انتخابات نیز موید این مطلب است. امروز با داعشی مواجه هستیم که با وارونه تفسیر کردن آیات جهاد و تبلیغات مسموم از 50 کشور جهان سربازگیری می‌کند و به معضلی مهم در منطقه تبدیل شده است، امروز با اسراییل و عربستانی مواجه هستیم که با نهایت خباثت در دشمنی با جمهوری اسلامی و اسلام اصیل در صف اول ایستاده‌اند.

وی با اشاره به مظاهر قدرت نظام اسلامی نیز تصریح کرد: هدف از تمام این بلواهای منطقه کوبیدن نظام جمهوری اسلامی است. اما آن‌ها شاهد از دست رفتن جلوه‌های خود هستند؛ مثلا عراقی که روزی او را به جان ما انداختند امروز در کنار ما با آن‌ها مقابله می‌کند. خوشبختانه امروز نقشه سیاسی منطقه را ما تعریف می‌کنیم نه آن‌ها؛ قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که آن‌ها برای اولین بار از لفظ تهاجم فرهنگی برای ما استفاده کردند. باید با فرهنگ اصیلی که حوزه‌های علمیه پرچمدار آن هستند به دشمن یورش برده و پیام ناب اسلام را به جهان منتشر کنیم.

پورمحمدی با اشاره به سرعت علمی ایران در منطقه گفت: با وجود تمام مشکلات، امروز ایران جز 5 کشور اول دنیا در سرعت رشد علمی است. 5 دانشگاه ایران در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفتند. در قدرت موشکی به بیان وزیر دفاع در سه سال اخیر و به رغم تمام مشکلات مالی قدرت موشکی ایران بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: داعش و دشمنان جمهوری اسلامی در پی ناامن کردن ایران هستند و از هر راهی برای نفوذ و ترور در ایران استفاده می‌کنند اما خوشبختانه نرخ امنیتی کشور بسیار بالاست و با لایه‌های پیچیده و فعالیت شبانه‌روزی این نقشه‌ها ناکام مانده است. امروزه وحدت امنیتی ما به حدی رسیده است که ده‌ها کشور از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی از ما درخواست می‌کنند ما شیوه‌ ایجاد امنیت را در کشور به آن‌ها آموزش دهیم. خوشبختانه این امنیت بدون امنیتی کردن فضای کشور و ایستگاه‌های چند متری بازرسی ایجاد شده است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی ایران در دو سال اخیر گفت: رتبه اقتصادی ایران دردو سال اخیر یک رتبه ارتقاء یافته است . سال گذشته که جزو بدترین سال‌های اقتصاد کشور بود، برای اولین بار پس از کشف نفت مثبت شد و امسال نیز شاهد رشد 30 درصدی صادرات بودیم؛ حضور کشورهای اروپایی در ایران پس از برجام نیز نشان دهنده قدرت نظام اقتصادی ایران است، البته همانگونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند نباید کشور را به محل واردات کلاهای آن‌ها مبدل کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی هم گفت: رهبر انقلاب در ماه‌های اخیر دو جلسه با حضور سران کشور برای حل مشکلات اجتماعی، تشکیل دادند و امروز مواد مخدر نیمی از جرایم و زندانیان کشور را به خود اختصاص داده است. مشکلات بیکاری ، قاچاق و ... از دیگر مشکلات بزرگ کشور است اما علی رغم تمام این مباحث در سال گذشته 6 درصد در ورود پرونده‌ها به دادگستری کاهش ایجاد شده است و 6 درصد زندانیان کشور نیز کاهش پیدا کرده‌اند و یکسری از جرایم اخلاقی از جمله مواد مخدر نیز 20 درصد نزول داشتند.

وی اظهار کرد:‌ در سال 92 ، 25 میلیارد دلار کالای قاچاق صادر و وارد شده است که این رقم در سال 94 به رغم 15 میلیارد دلار رسیده است که البته این رقم نیز برای کشور زیاد است. اما همه مسائل نشان می‌دهد که دولت و نظام اسلامی به طور جدی به دنبال حل مشکلات کشور است. این اقتدار باعث شده است که غربی‌ها در مقابل ما به پیروزی نرسند و همانگونه که رهبر انقلاب نیز درخصوص مذاکرات اشاره کردند غربی‌ها به ما امتیازی ندادند بلکه قدرت و عزت نظام اسلامی باعث گرفتن این امتیازات شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان