تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صالحی دیدار کرد

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با "علی‌اکبر صالحی" دیدار کرد.
مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صالحی دیدار کرد
رویداد۲۴ «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بامداد یکشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ارشد ایران وارد تهران شده بود، با حضور در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با «علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس جمهوری و رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

او قرار است ظهر امروز نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کند.

سفر مدیرکل موقت آژانس به تهران که عصر امروز پایان می‌یابد، برای نخستین بار و در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود (پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در ماه می ۲۰۱۸) را آغاز کرده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته در نشست خبری، جزئیات گام سوم کاهش تعهدات را که در چارچوب برجام انجام شده است را تشریح کرد و افزود: این گام، نخستین اقدام برای آغاز تولید مواد غنی شده از زنجیره‌های تحقیقاتی و عدم اخلاط است که از روز جمعه (۱۵ شهریورماه) آغاز و این روند به آژانس اعلام شده است.

شورای حکام آژانس بین اللملی اتمی قرار است فردا (دوشنبه) تشکیل جلسه دهد و جلسه‌ای که به گفته آسوشیتدپرس پشت در‌های بسته انجام می‌شود و فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله موضوعات مورد بحث آن خواهد بود.

این درحالی است که شانزدهمین گزارش آژانس بین المللی اتمی، روز جمعه (هشتم شهریور) منتشر شد که پایبندی ایران به تعهدات برجامی را مانند پانزده گزارش قبلی تایید کرد.

 

 

 

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان