تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

اسدالله عسگر اولادی؛ ثروتمند افسانه‌ای که توصیه پزشکان چینی را جدی نگرفت!

اسدالله عسگر اولادی عضو قدیمی موتلفه اسلامی به خاطر عارضه مغزی در بیمارستان است. او یکی از ثروتمندترین چهره‌های ایرانی است که این روزها به خاطر بستری شدنش در بیمارستان خبرساز شده است.

عسگر اولادی

رویداد۲۴  در میان خبر‌های ریز و درشت عاشورای امسال، یکی این بود که اسد الله عسکر اولادی به کما رفته است. حزب موتلفه از عموم مردم تقاضا کرده برای همه بیماران از جمله این یار دیرین انقلاب و معتمد امام و رهبری، از درگاه احدیت طلب شفا کنند. گویا همکارانش حدس می‌زدند که حال بازاری قدیمی‌شان چندان خوب نیست؛ چه آنکه در آخرین انتخابات ریاست اتاق مشترک ایران و چین را از او گرفتند و البته این مقام به مجید رضا حریری دست راست عسکر اولادی رسید تا همچنان خیال حزب موتلفه از تجارت ایران و چین راحت باشد و مسئولیت بازرگانی این دو کشور از ابتدای انقلاب تا کنون از دست این حزب قدیمی بازاری خارج نشود.

گرچه مردم برادر سیاستمدارش را بهتر از خودش می‌شناسند اما خود او چهره‌ای موثر در اقتصاد بود و در چند فهرست غیر رسمی از ثروتمندترین مردان ایران، نام او صدرنشین و زینت بخش این لیست‌ها بود.

به گزارش رویداد۲۴ نشریه جهانی فوربس که ثروت سرمایه داران بزرگ جهان را تخمین می‌زند، ثروت او را نزدیک هشت میلیارد دلار محاسبه کرده است؛ معادل چهار میلیون سال حقوق یک کارگر. یعنی اگر یک کارگر از زمان دایناسورها شروع به کار کردن کرده باشد، هنوز یک میلیون سال دیگر باید کار کند و آن را خرج نکند تا به ثروت عسگر اولادی برسد!

خودش می‌گوید «در تمام تهران یک انبار دارم، یک دفتر کار دارم و یک خانه. البته قیمتشان بالاست. خانه‌ام خیابان فرشته است. انبارم بزرگ‌ترین انبار تهران است. این‌ها را دارم، اما نمی‌توانم بگویم این افسانه‌سازی‌ها (درباره ثروتم) درست است.»

زمانی که بابک زنجانی مشهور شد، برخی او را با عسکراولادی مقایسه کردند، به خصوص نزدیکان احمدی نژاد، دلیلش این بود که منافع مالی خاندان عسکراولادی و هاشمی، در صادرات پسته به یکدیگر گره خورده بود. در انتخابات ۸۴ با اینکه موتلفه از لاریجانی حمایت کرد همه می‌دانستند دل برادران عسگر اولادی با هاشمی رفسنجانی است.

اسدالله عسگر اولادی منتقد سیاست‌های اکثر دولت‌ها در ایران بوده است، اما با همه دولت‌ها همکاری داشته و در افزایش مراودات اقتصادی ایران و چین، نقش موثری داشته است. با وجود انتقادات تند از احمدی نژاد در انتخابات دولت دهم رای او به سبد احمدی نژاد ریخته شد. خودش در توجیه گفت: «چون رهبر معظم انقلاب امر به حمایت همه از دولت احمدی‌نژاد کرده‌اند، ما از دولت ایشان حمایت می‌کنیم، با این‌که معتقدیم این دولت و سیاست‌های اقتصادی‌اش به تمام معنی فشل است.»

او با اینکه تحصیلات آکادمیک ندارد، به لطف رسانه‌های بی شمار اقتصادی بازار آزاد به یکی از نظریه پردازان اقتصادی ایران بدل شد که تقریبا در هر حوزه‌ای از اقتصاد برنامه و دانش دارد! تنها رابطه با علم اقتصاد این بوده که چون حراست وجود نداشته گاهی به دانشگاه می‌رفته است. خودش اینگونه روایت می‌کند: «عصرهایى که فرصت داشتم به دانشکده اقتصاد هم مى‌رفتم چون ساختمان‌هاى دانشکده مقابل هم بود. آن موقع مثل امروز کنترل و حراست هم در کار نبود.»

البته نظریات عسگر اولادی همپوشانی صد درصد با اعضای مؤتلفه اسلامی ندارد و در واقع یکی از دلایل اصلی همکاری او با موتلفه، پر کردن جای برادر بود که چند سال پیش درگذشت.

به گزارش رویداد۲۴ عسگر اولادی خودش را ثروتمندی می‌داند که میلیاردها دلار سرمایه‌اش را بدون رانت و خلاف به دست آورده و دفاترش در دبی، لندن، هامبورگ و هنگ کنگ همچنان فعال هستند. او در توضیح همین موضوع گفته «به واسطه اطلاعاتی که از بازار کسب می‌کنم و در روزنامه‌ها می‌خوانم و در تلویزیون می‌بینم، می‌توانم زودتر از اتفاقات مطلع شوم.» البته عسگر اولادی دقیقا توضیح نداده چه اطلاعاتی از بازار کسب می‌کند یا نگفته میلیون‌ها نفر روزنامه می‌خوانند و اخبار را پیگیری می‌کنند اما چگونه آنها زودتر از اتفاقات خبردار نمی‌شوند و گرفتار ماهی یکی دو میلیون تومان هستند. خودش می‌گوید «از نمایندگان مجلس از اوضاع آنجا خبردار می‌شوم و از نمایندگان شورای شهر اوضاع شورا را» 

در منطق بازار آزاد که عسگر اولادی به آن معتقد است، این اتفاقات به پای هوش فرد گذاشته می‌شود. پذیرش این منطق کمی سخت است اما حقیقت آن است که در عالم واقع چنین اتفاقاتی بارها تکرار می‌شود و هستند افرادی که سال‌هاست زودتر از اتفاقات خبردار می‌شوند!

هرچند عسگر اولادی معتقد است هیچ بدهی بانکی ندارد و ثروتش را با رانت به دست نیاورده اما گویا بانک مرکزی اعتقادی به سخنان او ندارد. چنانچه در بیانیه‌ای تند خطاب به عسگر اولادی گفته شد: «او تاکنون هیچ اطلاعاتی از نحوه مصرف ارز صادراتی خود در چرخه اقتصادی کشور ارایه نکرده است، به طوری که دو شرکت صادراتی ایشان تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶.۶ میلیون یورو صادرات داشته و ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصادی نکرده است؛ در حالیکه بخش عمده‌ای از صادرکنندگان متعهد به کشور تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد یورو ارز در بازار ثانویه عرضه و بخشی از واردات کشور از این محل تامین شده است.»

شاید بهتر بود بانک مرکزی به جای این پاسخ که در واقع خود بانک را زیر سوال برده [چگونه چنین اتفاقی افتاده و بانک مرکزی از طریق قانون اقدام نکرده و آن را در رسانه مطرح کرده است!] کار را از طریق قانون پیش می‌برد؛ در آن صورت شاید عسگر اولادی هم روزی در دادگاه به این شائبه‌ها درباره ثروت افسانه‌ای‌اش پاسخ می‌داد و مشخص می‌شد آیا منطق بازار آزاد برای مردم عادی هم می‌تواند چنین ثروتی به ارمغان بیاورد یا تنها برای او اینهمه سود داشته است.

او برای آنکه خیالش راحت باشد، فرزندش را به شغل خودش آورده است تا به گفته خودش «فرزندش روی پای خودش بایستد!» خودش می‌گوید: «من باغ پسته ندارم، چون پسته را می‌خرم و می‌فروشم. اما پسرم را وارد این کار کردم. پسرم الان صاحب بیش از ۴۰۰ هکتار باغ پسته در یزد است. اما من از او پسته نمی‌خرم.» کسانی که کشاورزی می‌کنند بهتر می‌دانند مفهوم ۴۰۰ هکتار باغ پسته یعنی چه. فقط یک گونی پسته تازه معادل ۵ تا ۷ تومان قیمت دارد.

با آنکه پیرمرد تمام توصیه‌های پزشکی را رعایت می‌کرد اما فعلا حال خوشی ندارد. خودش در مصاحبه‌ای گفته «دکترهای حاذقی در چین و ژاپن به من توصیه کردند سه چیز را رعایت کنم. اول اینکه غذا که می‌خورم سیر نشده از سر سفره بلند شوم، دوم اینکه حرص نخورم اصلا انگار دنیا وجود ندارد. ولی من می‌گویم مگر می‌شود؟ اما آنها اعتقاد دارند اگر می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید، باید دنیا را بی‌خیال شوید. سومین توصیه این بود که حتما میان روز نیم ساعت چرت بزنم.»

احتمالا عسگر اولادی چندان توصیه پزشکان حاذق را جدی نگرفته است؛ چنانچه خودش می‌گوید به پزشکان پاسخ داده مگر می‌توانم فکر کنم دنیا وجود ندارد!

عسکراولادی گفته بود پزشکان به او توصیه کردند برای عمر طولانی از استرس دوری کند، اما او نتوانسته از استرس دور بماند و پیرمرد موتلفه راهی بیمارستان شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
مسلمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
12
هر کسی عمری محدود دارد این عمر امانتی است که خدا می دهد و از چگونگی گذران ان سوال می کند انشا اله شرمنده نشویم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
3
18
خدایی این حزب دلال منش بازاری رانت خوار چطور همیشه خیمه سنگینی روی اتاق بازرگانی ، وزارت تجارت ، کمیته امداد زده
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
5
9
اگر زودتر از حال و اوضاع این قارون خبر خوشی به ما برسانید و دل ما که نه دل یک ملت راشاد کنید دعاگویتان خواهم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
احمق چرا قارون میگید بهش؟ زحمت کشیده عرضه داشته الانم نوش جانش. انشاءالله ادم خیری هم بوده. خداوند رحمتش کند. ما غبطه میخوریم به حالش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
3
28
مملکت رو دو دستی غارت کردن و خوردن وبردن هنوزم که پاشون لبه گور به اعتراف و اقرار خودشون ،میفرماین مگه میشه فکر کنم دنیایی وجود نداره.
نه شما استثنایید بازم سگ دو بزن همه رو چک پول کن بذار لای کفنت.
بدبخت فکر میکنه اون دنیام مثل ایرانه که با رانت و رشوه ....رییس دفتر تجارت مبادلات جهنم و بهشت میشه و کارش رو ادامه میده.و قصه اش ادامه داره نه قربونت تموم شد رفت......
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بله ایشان و سایر رفقاشون
از نیروهای ارزشی چین
فکر میکنن که در ان دنیا هم باید
کسب وکار برادران چینی را گسترش دهند
فقیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
22
گذر کردم به قبرستان کم و بیش
بدیدم مرد دولتمند و درویش
نه درویش. بی کفن در خاک مانده
نه دولتمند برده یک کفن بیش
نطو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
3
7
اگه اون۳شرط،راهم بازرعایت میکرد%بلزهم می میره%
Aa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
8
حکایت چاه کنی که به او می گویند نان حلال چیست یک دفعه داخل چاه که فضولات داشت می افتد و وقتی بیرون می آید آلوده شده میگوید نان حلال این که خدا تا روزی یک کاسه فضولات به خوردت ندهد از روزی حلال خبری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
3
15
چقدر شما ساده اید .اینها مملکت را با هم میخورند یک آب هم روش .
خدا ما را از شر اینها نجات دهد .هر چند که به مرگ هیچ انسانی راضی نمی شوم
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
5
2
چرااینقد ثروت داشته خوشابه حالش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
2
14
میخواهید مردم برا سلامتی این دعا کنن که چی بشه؟؟؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
اینا دیوهای اقتصادی هستن
Sara
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ما که هیچ
حتی اگه رهبر چینیهای دوعالم هم براش دعا
کنه
فایده نداره
باید
بزاره و بره
فقط کاش بازماندگانش و وراثش بفهمند که از ۸ میلیارد دلارثروت خالص
ققط یک راه برای نامی ماندن ایشان باقیست
تمام مدارس روستاها و بینارستانهای کشور را نوسلزی و بازسازی کنن
شاید
بواسطه این عمل انسان دوستانه
بعدها در تاریخ نام بنکویی ببرد
والا
قذافی و کیم سونگ جون و رهبر چینیهای جهان هم زودتر ازایشون غزل خوانده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
3
11
حق ملت رو خوردن با رانت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
4
16
هر چی آدم پولدار تو ایران هست یجوری به حکومت وصل هستن برعکس کشورهای اروپایی ک با زحمت پولدار شدن
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
2
6
قیافش عینهو اجدادشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
7
دنیادوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
8
ادمی که این ثروت افساکه ای را از پدرش به ارث نبرده جز با رانت و ........ این همه پول جمع کرده
خدا را شکر که به زودی در محضر خدا باید جواب دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
9
سال 1365 رفتم بازارتهران که سیصد کیلو زیره سیاهم را بفروشم گفتند فقط فلانی میخرد رفتم پیش ایشان اول نمونه رادید بعد به بیست جا زنگ زد مشتری برای فروختن زیره ها پیدا کرد بعد تازه نشست سر چانه زدن سر قیمت زیره ها بعد هم امد زیره ها را پشت وانتم دید از داخل دو سه گونی نمونه برداشت با نمونه اولیه مقایسه کرد بعد یک چک داد برای بیست روز بعد و جنس را تحویل گرفت سال بعد تقریبا همین مقدار زیره داشتم با هزار و پانصد کیلو پسته کله قوچی همین مراسم تکرار شد 14 سال با هم کار کردیم تا شرکتی در دبی مشتریم شد و من مستقیما به انها میفروختم 40 درصد بالاتر از قیمت تهران جنس را هم تحویل همان کرمان میگرفتند فرستاد سراغم چرا زیره نمی اوری داستان را گفتم گفت زیره ات را ببر پیش فلانی کرمان همان قیمت نقدا پول بگیر دیدم برایم راحتتر است قبول کردم دو سال بعد فهمیدم شرکت دبی سهامدار اصلیش عسگر اولادی است و اصولا قیمت زیره و پسته را او تعیین میکند اما ظاهرش را میدیدی فکر میکردی تاجر معمولی بازار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
12
كسانيکه از سفره انقلاب حسابی برداشت کردند...خداوند منتقم است.
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
10
اقتصادمملکت چینی وروسی شده دست اوست اوجز انبارودفترکارمدافع خوبی مثل شمارادارد
حزب ا...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
11
کسی که با دیدن رنج و فقر هم میهنانش و اوضاع بیکاری جوانان و اوضاع غم انگیز مستاجران و بدهکاران مالی وووو در کشور اسلامی به فکر مال اندوزی و انباشت ثروت از گرده هم میهنانش بکند !!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
5
ثروتمند افسانه ای یا ... افسانه ای
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
6
ِثروتمند واقعی کسی است که مال حرام در زندگی خود نداشته باشد وپیش خدا ودر اخرت ثروت اندوخته کند ولی افسوس کسانی به جمع آوری مال و ثروت می پردازند که ....‌
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
5
باسلام .چطور اینهمه ثروت را که معلوم نیست ازکجا جمع کرده بگذارد وبرود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
14
به جهنم که به کما رفته . ان شاالله نوبت مابقی امثال ایشون باشه .
محد رصا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
3
کل مملکت رو موتلفه داره اداره میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
3
ثروت در سیاره زمین تعریف شده و مشخص است . و اکر کسی بیش از نیازش از این سفره و خان نعمت گرفت ، یه جایی در هستی چند و چونش ذا باید جوابگو باشد . منظور بنده تمام انسان هاست نه شخص خاصی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
7
از پول حلال جمع شده؟؟؟ محاله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
6
این همه مال از پول حلال جمع نمیشود محال است محال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
4
خداوند چپ و راست خانه دروغگو خوار و نابود شوید وملت از دستتان خلاص شوند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
6
این آقا فقط بواسطه عمال دولت وپشتوانه دلتمردان ثروت اندوزی کرده .ومثل انگلیش کارگر را استثمار میکنه میدونم که میگم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
3
إنما الدنيا فناء ليس للدنيا ثبوت... إنما الدنيا كبيت نسخته العنكبوت.... اين دنيا فانیست برای هیچکس نموده... اموالش در آخرت به دردش نمیخوره با وجود تمام فقیرایی که تو مملکت هست
ایزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
3
تمام ثروتش ۱متر در ۲متر میباشد.؟ اما مال اندوزی ایشان چقدر صرف امور خیریه وانسان دوستانه گردیده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
3
باید در برزخ بماند تا حال مردم را درک کند
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
4
واقعا فکر میکنه ما قبول میکنیم که رانت نبوده؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
امسال عید مارا از یک مشت پسته محروم کردند حالا ما بیایم برایش دعا کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
واقعا کار و کارگری کرده که هشت میلیارد دلار جمع کرده.نگه حقوق کارگر چنده.
وحید رضا اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
مرد
لیلی
|
Germany
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
2
3
به درک که به درک رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
4
1
اگر اینا نبودند کشاورز همین لقمه نون هم گیرش نمی اومد برا هرکاری نیمه پرش را هم ببینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
8
1
انشاالله روحش با بزرگان قرین باشه
پاسخ ها
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بزرگان چین
یا
کره
تندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
البته منظورایشان بزرگانی چون قارون می باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
2
4
کسی که پولش حلال باشه وآدم خیری باشد شب تب صبح آن روز مرگ است یاشب میخوابدو صبح بلند نمیشود در غیر اینصورت دارد تاوان پس میدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
1
0
خدا همه رفتگان را رحمت کند . حساب و کتاب دست خداست . چه بسیار ملاکان و سرمایه دارانی که از ندانم کاری به فلاکت نشستند و چه افراد فقیری که با درایت و تلاش توانستند ثروت اندوزی کنند. این بنده خدا از نوجوانی تلاش کرده کار کرده و ثروتمند شده است. خدا رحمتش کند . نباید به انسان های ثروتمند دید منفی داشته باشیم آنها محل درآمدزایی برای دیگران هستند هرچند خودشان هم سود می برند. البته حساب اختلاس گران و دزدان حکومتی جدا از این کار آفرینان هست.
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
1
0
از اوضاع شخصی طرف بی خبرم. شاید انسان خیری بود. ایکاش کسانی که میشناسند. خبر هایی رو از ایشان بنویسند. از خوبی ها و شاید هم از بدی ها. بالاخره قضاوت نهایی با الله است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
خداوکیلی وقتی شنیدم خبرشو خیلی خوشحال شدم
ساینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
کی ازمردن ابن و امثال این ناراحت میشه دست راستش زیر سر بقیه شون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
با ۴۶ ماه جبهه با بیماری سرطان هوجکین نامه به آقای روحانی وجهانگیری نوشتم برای یک فقره وام خرید خانه کم درصد جوابی ندادند.درحالیکه خانواده های ایثارگران براحتی به قیمت ده الی پانزده ملیون تومان میفروشند.اینقدروام گرفتند که دیگر احتیاج ندارند.ما رفتیم جبهه آقای عسگراولادیها تجارت کردند.ما کجا آنها کجا.
پونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
1
0
ایشان خیربزرگواری بودندبهتراست ندانسته به اشخاص تهمت نزنیم نوبت بازخواست و مرگ خودمون هم میشه .روحشان قرین رحمت .به خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنم ودرغمشان شریکم.
Hi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
مگه قرار بود چقدر عمر کنه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
هرکه بامش بیشتر برفش بیشتر
علی فدایی
|
Luxembourg
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
اینها به همه چیز بازاری نگاه میکردند . اگر یک ریال خرج آخوند و مسجد کرده بودند بعد از انقلاب هزاران میلیارد به جیب زدند. بخش تجارت و دلالی کشور در اختیار اینهاست و خودشان را درگیر تولید و کارهای ماندگار نمی کنند و به سود سریع فکر می کنند
مهدی نیک پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
2
فرموده حضرت علی علیه السلام همه چیز رو مشخص کرده . هیچ کاخی را ندیدم بنا شود مگر آنکه در کنار آن کوخهایی بوجود آمده . اسدالله عسگراولادی و اسدالله عسگراولادی ها این ثروت ها را از کجا آورده اند ؟ حق من و شما و یک ملت را دزدیده و خورده اند که اینگونه فربه گشته اند . قانون هم هیچ وقت حق نداشته و ندارد و نخواهد داشت که از اینگونه افراد که حزب موتلفه یک نمونه از آن است بپرسد از کجا آورده ای ؟ اصولا بعضی افراد از مصونیت خاصی برخوردارند . گرچه می دانم این نوشته من اصلا در دید سایر کاربران قرار نخواهد گرفت ولی از اسدالله عسگراولادی یک سوال دارم . آقای عسگر اولادی چرا تا هنگامی که در ایران هستی ریش میگذاری ولی وقتی به یک مسافرت خارج از کشور میروی صورتت را سه تیغه که هیچ ، پنج تیغه میکنی ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
2
کی یه نخ سیگار داره؟
بده بکشیم تا ببینم نوبت بعدی کیه!
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
2
همه کامنتهای بالا را خواندم ابتدا فکر میکردم که فقط منم که وقتی قیافه خاص این شخص را می بینم حال دیگری به من دست میدهد اما بعد که کامنتهای فوق را خواندم دیدم ایشان یک ایران عاشق دارد و من ته صفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
در کل خبلی قشنگ میشه با کلمات بازی کرد.. ما مردم ایران خیلی استعداد زیادی داریم توی یاد گرفتن نامردی. نامردمی بیداد میکنه در مردم. امیدوارم هر شب موقع خواب. فقط 1دقیقه با وجدان خودمون حال و احوالی بکنیم..
در موقعیت امروزی مملکت لقمه حلال بندرت پیدا میشه.
گذشت زمان بهترین قاضی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
0
خدا رحمتش کنه ما از نداشتن سال به سال زیارت نمتوانیم برویم از نداشتن بی پولی خدایا تا کی
نظرات شما
پیشخوان