تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

مسؤول رسیدگی به «بدرفتاری» با سربازان کیست؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اگر سربازی مورد بدرفتاری قرار گرفت، مراتب را به بازرسانی که در سازمان‌های نیرو‌های مسلح مستقر هستند گزارش دهد؛ قطعاً برابر دستورالعمل‌ها، اقدام و پیگیری خواهد شد.

مسؤول رسیدگی به «بدرفتاری» با سربازان کیست؟

رویداد۲۴ سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص صیانت از حقوق سربازان اظهار داشت: ما وظیفه داریم که از سربازان عزیز پشتیبانی کنیم؛ در این راه تلاش خواهیم کرد تا تمام حق و حقوق سربازان را استیفا کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: سربازان بدون هیچ چشمداشتی به سربازی می‌روند، اما این وظیفه ماست که پیگیر حق و حقوق آن‌ها باشیم؛ حقوق فعلی سربازان بسیار ناچیز است؛ اگرچه باید بر اساس قانون حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حقوق پایوران به آن‌ها تعلق بگیرد که این گونه نیست.

سردار مهری در پاسخ به دیگری در خصوص صیانت از حقوق معنوی سربازان و حمایت در قبال برخی بدرفتاری‌هایی که با سربازان صورت می‌گیرد، اعلام کرد: اگر سربازان با بدرفتاری مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به بازرسانی که در سازمان‌های نیرو‌های مسلح مستقر هستند گزارش دهند؛ قطعا بر اساس دستورالعمل‌هایی که صادر شده و همه رده‌ها ملزم به اجرای آن هستند، پیگیری و اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فرمانده در خصوص سربازی که در پادگان یا مقر نظامی یا انتظامی در حال خدمت است، مسؤول است؛ خاطرنشان کرد: اگر مواردی خاص درباره بدرفتاری با سربازان باشد ـ اگرچه شاید در حیطه سازمان وظیفه عمومی نباشد ـ، اما ما آن موارد را حتما انعکاس خواهیم داد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان