تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

هشت روز تا دربی و یک معضل بزرگ؛ قانون ۹۰-۱۰ روی هوا

در حالی که فقط هشت روز تا دربی نود و یکم باقی مانده، هنوز تکلیف اجرایی شدن یا نشدن قانون ۹۰-۱۰ روی سکو‌ها مشخص نشده است.
هشت روز تا دربی و یک معضل بزرگ؛ قانون ۹۰-۱۰ روی هوا
رویداد۲۴ تنها هشت روز تا فرا رسیدن شهرآورد شماره ۹۱ پایتخت باقی مانده و بازهم حواشی زیادی پیرامون این بازی بزرگ وجود دارد. بحث اصلی، این بار خارج از مستطیل سبز است و مربوط به سکو‌های ورزشگاه آزادی می‌شود.

جدیت سازمان لیگ و فدراسیون در اجرایی شدن قانون ۹۰-۱۰در شهرآورد
سازمان لیگ از سال قبل تصمیم داشت تا مانند همه بازی‌های لیگ، در مسابقه بین استقلال و پرسپولیس نیز، قانون ۹۰-۱۰ را برای تماشاگران رعایت کند. قانونی که مطابق با آن ۹۰ درصد ظرفیت سکو‌های ورزشگاه به تیم میزبان اختصاص پیدا می‌کند و ۱۰ درصد باقی مانده از آن تیم مهمان می‌شود. با این حال به دلیل مشترک بودن ورزشگاه خانگی سرخابی‌های پایتخت این قانون در بازی مذکور هیچ‌وقت رعایت نمی‌شد و در هر دو مسابقه رفت و برگشت طرفین به طور مشترک و ۵۰-۵۰ از گنجایش ورزشگاه بهره می‌بردند، اما در این فصل گویا ماجرا متفاوت است و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌خواهند هرطور شده بازی یکشنبه هفته بعد را با سیستم ۹۰-۱۰ به اجرا برسانند.

جدال مجازی مدیران عامل سرخابی‌ها
روز گذشته، اما محمدحسن انصاری‌فرد در گفت‌وگویی اعلام کرد شرایط برای برگزاری شهرآورد هفته چهارم وجود ندارد و در بازی برگشت با برطرف شدن مشکلات، می‌توان این کار را انجام داد. اظهار نظر آقای مدیرعامل اصلا به مذاق رقیب سنتی‌شان خوش نیامد و امیرحسین فتحی، مدیرعامل آبی پوشان تهرانی اعلام کرد هر تصمیمی برای دیدار رفت گرفته شود، باید در بازی برگشت نیز تکرار شود. کشمکش‌های به وجود آمده به گونه‌ای بود که انتظار می‌رفت مانند فصل پیش بازهم اجرایی شدن قانون ۹۰-۱۰ معلق شود، اما سعید فتاحی در گفت‌وگویی رادیویی بار دیگر روی مواضع سازمان لیگ تاکید کرد.

فتاحی: بلیت فروشی به عهده استقلال است؛ آن‌ها تصمیم گیرنده خواهند بود
رئیس کمیته مسابقات رقابت‌های لیگ برتر در گفتگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، درباره شهرآورد هفته چهارم گفت: بازی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به طور قطع با قانون ۹۰-۱۰ اجرا می‌شود و تصمیم در این خصوص گرفته شده است. پیش از این هم طبق گفته آیین‌نامه به تمام باشگاه‌ها اعلام کرده بودیم که این اتفاق رخ می‌دهد. امسال خدا را شکر الزامات رعایت شده است. باشگاه میزبان تصمیم گیرنده خواهد بود و می‌تواند این قانون را اجرا کند. با توجه به اینکه تیم استقلال میزبان بازی رفت است، مسئولان این باشگاه بلیت فروشی را به عهده دارند و درباره بلیت فروشی تصمیم گیرنده هستند. این حق باشگاه استقلال است. آن‌ها می‌توانند از این قانون بهره ببرند یا نبرند. ۱۰۰ درصد فدراسیون و سازمان لیگ در این راه به این باشگاه کمک خواهند کرد، ولی ما فقط نقش نظارتی داریم.

نوری فر: سازمان لیگ می‌خواهد شانه خالی کند
این صحبت سعید فتاحی باعث به وجود آمدن فاز جدیدی در مشکلات شده است. محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال در این باره اظهار داشت: دوستان در سازمان لیگ می‌خواهند همه چیز را به خود باشگاه‌ها واگذار کنند. امسال بلیت فروشی به سازمان ثبت احوال وصل شده و براساس کدملی بلیت فروشی انجام می‌شود، اما در همان دو هفته اول هم مشکلات زیادی به وجود آمد و هواداران ما در هفته دوم نتوانستند به راحتی وارد ورزشگاه شوند. حالا اگر بخواهیم تمام این مساله ۹۰-۱۰ را به تیم میزبان واگذار کرده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم، درست نیست. ما در ورزشگاه آزادی تصمیم گیرنده نیستیم و فقط می‌خواهند بلیت فروشی را به ما بسپارند.

با توجه به صحبت‌های انجام شده نمی‌توان خوشبینانه به اجرایی شدن قانون ۹۰-۱۰ در شهرآورد ۹۱ امیدوار بود. باشگاه استقلال به تنهایی قادر به مدیریت بلیت فروشی نیست و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم طبق شواهد و قرائن، علاقه‌ای به دخالت در این مساله ندارند. حال باید دید طی روز‌های آتی چه اتفاقی رخ می‌دهد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان