تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
نماینده مجلس:

شفافیت آرا ممکن است جهت رای نمایندگان را تغییر دهد

نماینده بجنورد در مجلس گفت: اگر آراء شفاف باشد بعضی نمایندگان تحت تأثیر جو و فضای جامعه قرار می‌گیرند و ممکن است از رسالت حقیقی خود دور شوند.

شفافیت آرا ممکن است جهت رای نمایندگان را تغییر دهد

رویداد۲۴ علی اکبری نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس گفت: شخصاً به شفافیت ۱۰۰ درصدی در تمام امور اعتقاد دارم و هیچ چیز پنهانی ندارم، اما در این مورد بحث‌هایی وجود دارد که اگر آراء شفاف باشد بعضی نمایندگان تحت تأثیر جو و فضای جامعه قرار می‌گیرند و ممکن است از رسالت حقیقی خود دور شوند.

وی افزود: مثلاً گروهی از افراد ذی‌نفع از یک مسأله به خاطر اینکه به اهداف خود برسند، نمایندگان را در فشار گذاشته و هدف خودشان را از رأی دهی نمایندگان بخواهند تعقیب و پیگیری کنند، در آنجا نماینده چیزی که به خیر و صلاح جامعه است را از دست داده و تحت فشار افکار عمومی و گروه‌های ذی‌نفع قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: به طور مثال یک گروهی مانند حق‌التدریس‌های آموزش و پرورش، اعتقاد دارند که ما باید استخدام شویم، آموزش و پرورش نظرش بر این است که ما اگر می‌خواهیم یک آموزش و پرورش کیفی داشته باشیم، باید ورودی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و افراد کاملاً استعدادیابی و ساخته شوند.

وی افزود: در اینجا تعداد زیادی از حق‌التدریس‌ها، چون بر آراء نمایندگان مؤثر هستند به همین دلیل ممکن است نماینده تحت تأثیر و فشار این گروه به جای اینکه یک تصمیم منطقی بگیرد، تصمیمی را بگیرد که یک گروه ذی‌نفع از آن نماینده توقع دارند.

اکبری اضافه کرد: بنابراین شفافیت به طور کلی، همیشه و در همه جا نمی‌تواند خیر و صلاح جامعه را تأمین کند. اگر نماینده، یک نماینده واقعی است باید قابل اعتماد باشد تا بتواند مستقل از فشار گروه‌های سیاسی، اجتماعی و ذی‌نفع، یک رأی سالم دهد.

نماینده مردم بجنورد در پایان گفت: در مورد خودم همیشه شفاف بوده و هیچ ابایی از شفافیت آراء نمایندگان مجلس ندارم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان