تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سخنگوی وزارت خارجه:

سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها به‌سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها سیاستی به‌نام "فشار حداکثری" را علیه ایران در پیش گرفتند که به‌دلیل ناکامی‌ها به‌سمت "دروغ حداکثری" گرایش پیدا کرده است.

سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها به‌سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است 

رویداد۲۴ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتور‌های آمریکایی در خصوص حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان توسط یمنی‌ها واکنش نشان داد و اظهار داشت: حدود پنج سال است که ائتلاف سعودی با تجاوزات مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور نگاه داشته و یمنی‌ها نیز نشان داده‌اند مقابل جنگ و تجاوز ایستادگی می‌کنند.

موسوی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: چنین اتهام‌زنی‌ها و اظهارنظر‌های کور و بی‌حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی‌معنی است. در روابط بین‌المللی حتی «خصومت‌ورزی» هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند. این‌گونه اظهارنظر‌ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه‌ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به‌منظور زمینه‌سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی‌ها سیاستی به‌نام "فشار حداکثری" در پیش گرفتند که ظاهراً به‌دلیل ناکامی‌ها به‌سمت «روغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه‌حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی‌حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی کشور‌های غربی به متجاوزین و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های سیاسی دانست.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان