تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
امام جمعه زنجان:

امام خمینی (ره) بنیان‌گذار بزرگ‌ترین انقلاب جهانی بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین انقلاب جهانی را با پایه‌های دین و مذهب، بنیان‌گذاری کردند.
رویداد۲۴نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین انقلاب جهانی را با پایه‌های دین و مذهب، بنیان‌گذاری کردند.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمانی شکل گرفت که دشمنان خارجی و داخلی از یک طرف و آماده نبودن جامعه از طرف دیگر این پیروزی را سخت می‌کرد، اما امام خمینی (ره) که منطق قرآن و وعده الهی را در تقوا لمس کرده بودند، محکم پای همه مسایل ایستادند.

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که محمدرضا پهلوی سال‌های سال مورد حمایت استکبار جهانی بود، ادامه داد: چندین سال پیش دنیا به دو بلوک شرق با نظام کمونیستی و غرب با نظام کاپیتالیستی تقسیم شد و این دو بلوک در مقابل هم ایستادند، اما در مقطعی مصلحت دیدند که پشتیبان محمدرضا پهلوی باشند؛ در واقع، آمریکا و اروپا با تمام قدرت از محمدرضا حمایت می‌کرد ولی یک روحانی عالم و فقیه، با اتکا به وعده پروردگار در مقابل حکومت ایستاد و گفت: «شاه باید از این مملکت برود و بعد از شاه، نوبت آمریکا است».

وی افزود: خیلی‌ها این سخن امام خمینی (ره) را در آن برهه تاریخی، جوک سیاسی تلقی کردند، اما معمار کبیر انقلاب، جهان‌بینی و ایدئولوژی خود را در پیش گرفتند و معتقد بودند که حتی اگر یکه و تنها بمانند، راهی که در پیش گرفته‌اند، درست است.

خاتمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 42 و با رهبری امام خمینی (ره)، همچنین تقدیم چند هزار شهید و مجروح و زندانی شکل گرفت و سال 57 نیز با همان رهبری، اهداف و استراتژی به پیروزی رسید؛ در واقع، امام خمینی (ره)، مومن، متعهد و انقلابی جامع‌الشرایط بودند و رهبر معظم انقلاب نیز جانشین برحق و خلف آن بزرگوار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با تاکید بر این‌که تقوای الهی، عزت در دنیا و نجات در آخرت را به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: خداوند بهترین روزی را از نظر موقعیت، ارزش اجتماعی و منزلت نصیب کسی می‌کند که راه او را در پیش گرفته باشد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نماز جمعه ، زنجان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان