تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

واکنش موگرینی به حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به عربستان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان خواستار «خویشتنداری حداکثری» همه طرف‌ها شد.

واکنش موگرینی به حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به عربستان

رویداد۲۴  اتحادیه اروپا امروز دوشنبه و به دنبال طرح اتهام‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خواستار «خویشتنداری حداکثری» همه طرف‌ها شد.

 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به ادامه تجاوز ظالمانه ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن در این خصوص ادعا کرد: حمله به تاسیسات نفتی آرامکو متعلق به عربستان سعودی یک تهدید واقعی برای امنیت منطقه محسوب می‌شود!

این در حالیست که وزارت کشور عربستان ۲ روز پیش با تائید این حمله اعلام کرده بود: دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان