تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

فهرست اولیه تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ مشخص شد

فهرست اولیه و ۲۴ نفره تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۹ مشخص شد.
فهرست اولیه تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ مشخص شد
رویداد۲۴ چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی ایران به همراه استرالیا، دو نماینده قاره آسیا در این مسابقات هستند.

تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، یک فهرست اولیه را اعلام کرده‌اند که در نهایت باید از میان آن‌ها، ۱۴ بازیکن نهایی خود را انتخاب کنند. در لیست تیم ملی ایران این بازیکنان حضور دارند:

میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، سلیم چپرلی، محمدرضا موذن، پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، امیرحسین توخته، امین رضوی، امیرمحمد فلاحت‌خواه و مهران فیض امام‌دوست.

به احتمال زیاد تیم ملی ایران در جام جهانی هم با همان ترکیبی شرکت می‌کند که در قهرمانی آسیا به میدان رفته است.

علاوه بر ایران و استرالیا، ژاپن به عنوان میزبان، لهستان قهرمان جهان، مصر و تونس نمایندگان آفریقا، برزیل و آرژانتین نمایندگان آمریکا جنوبی، آمریکا و کانادا نمایندگان آمریکای شمالی و ایتالیا و روسیه نمایندگان اروپا، دیگر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی خواهند بود.

۱۲ تیم شرکت کننده در این مسابقات به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند و در نهایت تیم‌های برتر، بر اساس جدول رده‌بندی مشخص می‌شود.

برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - روسیه

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - مصر

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - کانادا

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران - استرالیا

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - برزیل

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آمریکا

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران - تونس

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - آرژانتین

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران - ژاپن

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران - ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران - لهستان

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

در دوره‌های گذشته، جام جهانی والیبال یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شد و به این دلیل اهمیت بسیار زیادی داشت، ولی امسال فدراسیون بین‌المللی والیبال این رقابت‌ها را از جمع مسابقات انتخابی المپیک حذف کرده است. با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری این مسابقات با شروع مسابقات باشگاهی، این احتمال وجود دارد که برخی ستاره‌های والیبال جهان، تیم‌های ملی خود را همراهی نکنند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان