تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

آفت ۳هزار اصله درخت در چیتگر

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به بیماری سه هزار درخت پارک چیتگر هشدار داد و گفت: باید این سه هزار درخت آفت زده تعیین تکلیف شوند در غیر این صورت به سایر درختان نیز این بیماری‌ها منتقل می‌شود.
آفت ۳هزار اصله درخت در چیتگر
رویداد۲۴  مجید فراهانی پس از بازدید چند ساعته از پارک جنگلی چیتگر در نشستی با اشاره به چالش‌های پارک جنگلی چیتگر گفت: مشکل اصلی این بوستان، کم آبی است. به ویژه آن که ساخت و ساز‌ها در تهران به یک باره افزایش پیدا کرد و میزان فعلی آب منطقه جوابگوی آبیاری درختان پارک جنگلی چیتگر نیست و همچنین ما شاهد افزایش دما در تهران بوده ایم.

وی دو راهکار را برای پرداخت بدهی‌های سنگین مدیریت شهری به آب و فاضلاب پیشنهاد کرد و گفت: شهرداری به آبفا کمک‌های زیادی کرده است حتی در صحن شورا، تسهیلاتی برای انشعابات آبفا دادیم. با توجه به لابی‌های سنگینی که در این هنگام شد می‌توانستیم در مقابل امتیازاتی بگیریم.

وی راه حل دوم را تهاتر با نهاد‌های مختلف به ازای آبیاری این بوستان جنگلی عنوان کرد و در توضیح بیشتر بیان کرد: در منطقه ۴ برای آبیاری لویزان ابتکار عملی داشته و طی یک تعامل سه گانه به صورت اقتصادی این مشکل را حل کرده اند که می‌توانیم از قرارداد آن‌ها الگو برداری کنیم.

وی تأکید کرد: کاشت درخت در زمانی که آب نداریم، فایده ندارد. در حال حاضر اول باید قبل از کاشت درخت مشکل آب را حل کنیم، زیرا میزان آب فعلی در این منطقه، پاسخگوی درختان نیست و بعد از تأمین آب، نهضت درختکاری را دنبال کنیم.

وی، آتش سوزی‌های مکرر در این منطقه را عادی نداشت و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد این حوادث می‌تواند به دلیل مشکلاتی باشد که مردم ایجاد کرده اند. آتشی درست کرده و فراموش می‌کنند که خامو ش کنند. به نظر می‌آید ۸۰ درصد باقی آتش سوزی‌ها هدایت شده و با هدف ضربه زدن باشد.

عضو شورای شهر نبود چارت سازمانی در پارک چیتگر را چالش خواند و گفت: باید این موضوع از سوی منطقه پیگیری شود.

به گفته این مقام در شورای شهر در حال حاضر سه هزار درخت در منطقه چیتگر آفت زده هستند که در ابتدا این تعداد ۱۰۰ درخت بود که اگر این آفات جمع آوری نشود، تعداد درخت بیشتری دچار آفت می‌شوند. مدیریت این پارک باید قوی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ درصد آب‌های چاه‌های چیتگر در اختیار مجموعه سوارکاری و پارک آبی حاشیه این منطقه است، تصریح کرد: نباید زمانی که درختان چیتگر به دلیل کم آبی دچار بحران است، اجازه چنین بهره برداری‌ای را بدهند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پارک چیتگر ، کم ابی
نظرات شما
پیشخوان