تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

اظهارات سردار کمالی درباره «بدرفتاری» با سربازان

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طبق فرمایش فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه هیچکس حق ندارد با سرباز بدرفتاری کند، گفت: ستادکل نیرو‌های مسلح در این خصوص با کسی شوخی و اغماض نداشته و با عاملان این قضیه برخورد می‌کند.
اظهارات سردار کمالی درباره «بدرفتاری» با سربازان
رویداد۲۴ سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به روز دوم هفته دفاع مقدس که مزین به نام سرباز است اظهار داشت: مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا اعلام کردند که هر روز، روز سرباز است و ما در دومین روز از هفته دفاع مقدس از دلاورمردی، جانبازی و ایثارگری سربازان تجلیل به عمل می‌آوریم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح به برنامه‌های ستادکل در خصوص ارتقاء وضعیت سربازان در همه ابعاد اشاره کرد و گفت: در بحث بهبود بکارگیری خدمت کارکنان وظیفه، مهارت‌آموزی و توانمندسازی توافقات خوبی با وزارتخانه‌های کار، ارتباطات، علوم، آموزش و پرورش، کشاورزی و عقیدتی -سیاسی ستادکل صورت گرفته است.

وی گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز آموزش تخصصی و ۲۰۰ هزار نفر دیگر آموزش عمومی خواهند دید؛ چرا که سیاست ما این است که هر کسی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شود با یک تخصص از آن خارج شود.

سردار کمالی تصریح کرد: برنامه عمده ستادکل برای پایان خدمت است یعنی ما با بانک‌های مختلف و وزارت کار تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم تا بعد از خدمت سربازی در خصوص ایجاد اشتغال برای سربازان اقدامات لازم انجام شود؛ سامانه سرباز ماه ررا نیز راه‌اندازی کرده تا ببینیم چه تعداد از سربازان آموزش دیده اشتغال پیدا می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح درخصوص نظارت ستادکل بر «بدرفتاری» با سربازان اعلام کرد: چگونگی رفتار با سربازان جزو اولویت‌های ستادکل است؛ چرا که طبق تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا -مبنی بر اینکه هیچ کس حق ندارد با سرباز بدرفتاری کند و هر کس بدرفتاری کرد مسؤول است و باید برابر قانون تنبیه شود- این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ همچنین رئیس ستادکل نیز بر چگونگی رفتار با سربازان حساس هستند.

سردار کمالی با اعلام این مطلب که در برخورد با افرادی که با سربازان بدرفتاری می‌کنند، شوخی نداشته و اغماضی نخواهیم داشت، گفت: سربازان عزیز می‌توانند بدرفتاری‌ها را به فرماندهان، بازرسی، عقیدتی -سیاسی یا حفاظت گزارش کنند؛ در عین اینکه هر کدام از سازمان‌های نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سامانه پیامکی خاصی را برای ارتباط مستقیم سربازان با فرماندهان قرار داده‌اند.

وی گفت: سربازان می‌توانند مراتب را از طریق کانال سرباز ایران به بنده هم اطلاع دهند؛ مطمئن باشند که هرگونه بدرفتاری تعقیب شده و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

سردار کمالی با اعلام دوباره این مطلب که فرمانده کل قوا بر این موضوع تأکید دارند که سربازانی که از نیرو‌های مسلح خارج می‌شوند باید حتما به نظام، انقلاب و نیرو‌های مسلح خوش بین باشند از طرح بهینه‌سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه خبر داد و گفت: ایجاد نشاط و امید در جوانان از جمله سیاست‌های پیش رو در ستادکل است.

وی گفت: متاسفانه با توجه به مشکلاتی که وجود دارد برخی جوانان ما نسبت به آینده، اشتغال و زندگی ناامید می‌شوند که همه از جمله نیرو‌های مسلح وظیفه دارند که امید و نشاط را در آن‌ها ایجاد کنند.

 

 

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان