تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
در دیدار وزیر خارجه ژاپن؛

ظریف: رئیس جمهوری ایران با طرحی برای صلح به سازمان ملل می‌آید

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ژاپنی خود گفت رئیس جمهوری ایران با طرحی برای صلح منطقه‌ای به سازمان ملل متحد می‌آید.

ظریف: رئیس جمهوری ایران با طرحی برای صلح به سازمان ملل می‌آید

رویداد۲۴ محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه خود را با صبحانه کاری با جمعی از خبرنگاران سازمان ملل متحد آغاز کرد و سپس به دیدار وزیر خارجه ژاپن رفت.

وی در این دیدار از تلاش‌های ژاپن برای ارتقای همکاری با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و افزود: رئیس جمهور هم با اشتیاق منتظر دیدار نخست وزیر ژاپن هستند.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: ما معتقدیم که اتفاقات منطقه نتیجه سیاست‌های جنگ طلبانه است. ما آماده ایم برای پایان دادن به جنگ یمن کمک کنیم.

ظریف خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در سفر به نیویورک پیشنهاد جدیدی مطرح می‌کنند که ائتلاف برای صلح در تنگه هرمز است.

وزیر امور خارجه ایران که از عصر جمعه برای همکاری رییس جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به مقر نیویورک این سازمان سفر کرده است، با وزیران خارجه عمان، دانمارک، فرانسه و همچنین رییس صلیب سرخ جهانی دیدار داشته است.

ظریف همچنین با وجود محدودیت‌های شدید اعمال شده از سوی دولت دونالد ترامپ که به منظور تضعیف صدای منطق و حق طلبی ایران انجام شده است، تا کنون با چندین رسانه امریکایی و بین المللی گفت‌وگو کرده است.

قرار است رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در اجلاس مجمع عمومی، سخنرانی کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان