تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

اتحادیه فوتبال اروپا: با کشور‌هایی که حقوق زنان را رعایت نمی‌کنند، بازی نکنید

رئیس یوفا در جریان اجلاس کمیته اجرایی یوفا که در اسلوونی برگزار شد از تیمها خواست در کشورهایی که به حقوق زنان احترام نمی‌گذارند بازی نکنند.
اتحادیه فوتبال اروپا: با کشور‌هایی که حقوق زنان را رعایت نمی‌کنند، بازی نکنید
رویداد۲۴ اجلاس کمیته اجرایی یوفا روز سه‌شنبه در اسلوونی برگزار شده و با تصویب چند تغییر مهم به پایان رسید. کمیته اجرایی یوفا علاوه بر تعیین مکان برگزاری فینال‌های آینده لیگ قهرمانان اروپا تغییراتی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بوجود آورد و درباره ترویج حقوق زنان در فوتبال اروپا هم تصمیماتی گرفت.

اما یکی از نکات جنجالی این اجلاس سخنانی بود که رئیس یوفا الکساندر چفرین در یک کنفرانس خبری مطرح کرد و از کشور‌های عضو این اتحادیه و باشگاه‌ها خواست در کشور‌هایی که به حقوق بنیادی زنان احترام نمی‌گذارند یا با باشگاه‌هایی که به این حقوق بی‌توجهی می‌کنند بازی نکنند.

چفرین در این کنفرانس خبری گفت:" ما نمی‌توانیم کسی را مجازات کنیم، ولی معنای این حرف این نیست که باید ساکت بمانیم و هیچ کاری نکنیم".

بعد از این صحبت‌های رئیس یوفا رسانه‌های ایتالیایی به برگزاری فینال سوپرجام فصل گذشته ایتالیا در عربستان سعودی اشاره کرده‌اند. در همان زمان بسیاری خواهان عدم برگزاری فینال سوپرجام ایتالیا در این کشور بوده‌اند و علت مخالفت خود را کارنامه ضعیف عربستان سعودی در رابطه با حقوق زنان اعلام می‌کردند. با وجود اعتراضات، اما سوپرجام ایتالیا در عربستان برگزار شد و امسال هم طبق برنامه قرار است سوپرجام ایتالیا در این کشور برگزار شود.

 

 

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان