تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

امتیاز پرسپولیس از سپاهان برای امیدواری چهارمین قهرمانی

پرسپولیس در صورت دستیابی به امتیاز در جدال با شاگردان امیر قلعه نویی بار دیگر در قواره مدعی جدی قهرمانی فصل جاری ظاهر خواهد شد.
امتیاز پرسپولیس از سپاهان برای امیدواری چهارمین قهرمانی
رویداد۲۴ معمولاً عملکرد مربیان تیم‌های باشگاهی را در مقاطع ۵ هفته‌ای می‌سنجند و با توجه به امتیاز‌های کسب شده در هر ۵ بازی می‌توان درباره عملکرد مربیان و تیم‌های لیگ برتر نظر صریح‌تری داد. لیگ برتر فوتبال ایران ۱۶ تیمی است و هر تیم در کل فصل ۳۰ مسابقه برگزار می‌کند پس در شش مقطع می‌توان امتیاز‌های تیم‌ها را محاسبه و درباره عملکرد آن‌ها قضاوت کرد.

پرسپولیس با وجود تغییراتی که در کادر فنی‌اش داشت و قرعه دشواری که در ۵ هفته ابتدایی آورد تاکنون نتایج خوبی گرفته است. تیم کالدرون با وجود تمام ضعف‌هایی که بخصوص در فاز حمله دارد از ۴ بازی انجام داده‌اش تاکنون سه تا را برده و یک شکست داشته است که در آن مسابقه نیز مستحق باخت نبود و نمایشی پایاپای با حریف ارائه داد. گفته می‌شود تیم‌های مدعی باید از هر ۵ بازی حداقل ۱۰ امتیاز بگیرند و با میانگین دو امتیاز از هر بازی مدعی خواهند ماند. پرسپولیس از ۴ بازی ۹ امتیاز به دست آورده و حتی اگر مقابل سپاهان متوقف شود و یک امتیاز بگیرد ۱۰ امتیازی خواهد شد و میانگین دو امتیاز از هر بازی را به دست خواهد آورد.

با این حساب با توجه به روحیه مضاعف این تیم بعد از برد دربی و شرایط فنی تیم که هر هفته بهتر می‌شود حتی پیروزی مقابل سپاهان در خانه دور از ذهن نیست و این نیتجه می‌تواند پرسپولیس را در همین پایان هفته پنجم و مقطع ابتدایی در نقش یک مدعی جدی قهرمانی جلوی چشم بیاورد تا تیم کالدرون هم مثل تیم برانکو از همین ابتدا در مسیر درست قرار بگیرد. پرسپولیس دربی را با حمایت هوداران، کمی خوش شانسی و و تلاش بازیکنانش برد و حالا آماده دو جدال شش امتیازی با سپاهان و شهرخودرو می‌شود. در عین حال برد دربی امید‌ها را به موفقیت تیم کالدورن مضاعف کرد و بسیاری از هواداران معتقدند اگر اتفاقات عجیبی رخ ندهد این تیم توان برتری مقابل سپاهان و شهرخودرو را دارد.

پرسپولیس در حالی ۹ امتیازی شده که بسیاری از هوادران متعصبش هم تصور می‌کردند در شش هفته نخست و در دوران پسا رانکو دچار بحران شود، اما حالا تیم کالدرون تازه وارد تیم دوم جدول است. هر چند هنوز خیلی زود است، اما برخی معتقدند پرسپولیس با غلبه بر سپاهان و شهرخودرو در قامت مدعی اول قهرمانی خودی نشان خواهد داد هرچند حل مشکلات مالی، کمتر شدن دغد غه‌های بازیکنان وحمایت هوداران در چنین مقطع سرنوشت سازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بستر را برای تکرار موفقیت‌های چهار سال اخیر فراهم سازد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان