تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

وزش باد شدید در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد شدید طی برخی ساعات امروز (۴ مهر)، کاهش کیفیت هوا و برقراری جوی غبار آلود در بعضی مناطق را به دنبال دارد.
وزش باد شدید در تهران
رویداد۲۴  پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که طی صبح امروز (۴ مهر) با افزایش تردد خودرو‌ها و حاکمیت جو آرام، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین وزش باد شدید در برخی ساعات امروز (۴ مهر) گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد را به دنبال دارد و انتظار می‌رود که در این نواحی شاهد کاهش کیفیت هوا و برقراری جو غبار آلود باشیم.

کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات فردا (۵ مهر)، افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در طول روز با تابش خورشید و افزایش دما احتمال شکل‌گیری آلاینده ازن و افزایش غلظت آن در ساعات بعد ازظهر وجود دارد، ولی با توجه به شرایط جوی از حد مجاز فراتر نمی‌رود.

در اواخر وقت فردا نیز با افزایش حجم ترافیک غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۴ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۶ همچنان در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: وزش باد شدید
نظرات شما
پیشخوان