تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

بیش از ۳۰۰ مقام سابق آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کردند

بیش از ۳۰۰ نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه ای، حمایت خود از استیضاح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور را اعلام کردند.

رویداد۲۴  روزنامه واشنگتن پست امروز با اعلام این خبر افزود: مقامات سابق آمریکایی در این بیانیه هشدار می‌دهند که اقدامات ترامپ در رابطه با اوکراین یک «نگرانی عمیق امنیتی» است.

این بیانیه توسط سازمانی با حضور مقامات دولت «باراک اوباما» رییس جمهوری سابق آمریکا جمع آوری شده که خواستار توجه به «بی دقتی» ترامپ در رهبری این کشور هستند. بیشتر امضا کنندگان این بیانیه از مقامات برجسته دولت اوباما هستند، اما نام برخی مقامات در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» نیز به چشم می‌خورد.

رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه سوم مهرماه متن کامل مکالمه «دونالد ترامپ» با «ولودیمیر زیلنسکی» (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کردند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه مورخ ۲۵ جولای (سوم مردادماه) است.

ترامپ بنا بر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بوده، به عمل آورد. متن انتشار یافته کاخ سفید از این مکالمه نشان می‌دهد؛ دونالد ترامپ به کرات اوکراین را برای انجام تحقیقات علیه بایدن و فرزند او تحت فشار قرار داده است.

همچنین شواهدی وجود دارد که ترامپ یک هفته پیش از تماس تلفنی با زیلنسکی، پرداخت وام به دولت اوکراین را متوقف کرده تا کی‌یف را برای همکاری تحت فشار قرار دهد.

این درحالی است که سی ان ان گزارش داد: ترامپ این مقام افشاگر دستگاه اطلاعاتی آمریکا را یک «جاسوس» معرفی کرده است.

با انتشار متن مکالمه تلفنی ترامپ با زیلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان