تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

۴ ووشوکار ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ چین مشخص شدند

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران با معرفی اسامی ۴ ملی‌پوش اعزامی ایران به قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین، گفت: با توجه به ترکیب جوان‌تر تیم ملی نسبت به دوره قبل، کار سختی در پیش داریم.
۴ ووشوکار ایران در مسابقات جهانی مشخص شدند
رویداد۲۴ حسین اوجاقی درباره شرایط تیم ملی ووشوی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین، توضیح داد: در کل ۷ مرحله اردو را برای ملی‌پوشان تعریف کرده‌ایم و اکنون در مرحله ششم هستیم. تنها یک مرحله اردوی دیگر ما باقی است. در اردوی سوم میزبان لبنان، در اردوی پنجم میزبان کرواسی و اکنون در اردوی ششم هم میزبان ارمنستان هستیم. برای اردوی هفتم نیز تیم افغانستان وارد ایران شده است که با آن‌ها اردوی مشترک خواهیم داشت.

او ادامه داد: این دوره شرایط تیم ملی متفاوت است، ما به جز محسن محمدسیفی نفرات جوانی را در ترکیب داریم و دو بازیکن از دور گذشته را در اختیار نداریم (حمیدرضا قلی‌پور و معین تقوی). الآن نفراتی، چون عرفان آهنگریان و یوسف صبری را در ترکیب داریم که بازیکنان جوانی هستند. میانگین سنی تیم ملی تقریبا ۲۲ - ۲۳ سال است. ما باید از بین این جوانان در ۶ وزن موجود ۵ ووشوکار را عازم رقابت‌ها کنیم.

اوجاقی در مورد اسامی نفراتی که اعزام آن‌ها به رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی است، اظهار کرد: تا به امروز اعزام عرفان آهنگریان در ۶۵ کیلوگرم، محسن محمدسیفی در ۷۰ کیلوگرم، یوسف صبری در ۷۵ کیلوگرم و میلاد عارفی‌مقام در ۸۵ کیلوگرم قطعی است. از بین محمد فرهادی در ۶۰ کیلوگرم و علی خورشیدی در ۸۰ کیلوگرم نیز باید یک نفر را به عنوان عضو پنجم و پایانی تیم انتخاب کنیم.

او در مورد ضعف تیم ملی ووشوی ایران از نظر تورنمنت‌های تدارکاتی نیز توضیح داد: هر تورنمنت بزرگی نیاز به یک آماده سازی دارد تا در آن نتیجه بگیریم. متاسفانه به دلیل شرایط سخت اقتصادی اعزام به تورنمنت‌های تدارکاتی چندان امکان پذیر نیست، سعی کرده‌ایم با تیم‌های داخلی و لیگ‌برتری این ضعف را پوشش دهیم. همچنین تیم‌هایی هم برای اردوی مشترک با ایران وارد کشور شدند که از آن‌ها استفاده کردیم.

سرمربی تیم ملی ساندای ایران در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان می‌توانند قهرمانی دوره قبل را تکرار کنند؟ توضیح داد: واقعیت این است که کار خیلی سختی داریم. چین به عنوان قدرت اصلی این رشته میزبان است، روسیه ووشوکاران خوبی دارد، ویتنام و کره هم حریفان دست و پا بسته‌ای نیستند. دو ووشوکار از دوره گذشته نداریم، اما باید با همه توان مبارزه کنیم.

پر افتخارترین مربی ووشوی ایران در پاسخ به این سوال که مسابقه تدارکاتی با تیم ارمنستان تاثیر مثبتی داشت؟ اظهار کرد: این تیم با ۴ سانداکار در ایران حضور دارد و قرار است دو مسابقه تدارکاتی را با یکدیگر برگزار کنیم. در اولین مسابقه هر ۴ سانداکار ما توانستند با عملکردی خوب حریفان را شکست دهند و من امیدوارم با استفاده از این اردو‌ها بهترین شرایط را داشته باشیم.

اوجاقی در مورد نیاز‌های ووشوی ایران برای پیشرفت بیشتر، توضیح داد: ابتدا باید سطح فنی استان‌های خود را در این رشته بالاتر ببریم. این موضوع هم مستلزم این است که کار‌های جدی در این زمینه صورت بگیرد. البته فعالیت‌هایی همچون خارج کردن اردو‌ها از آکادمی ووشوی تهران از سوی فدراسیون صورت گرفته است. باید به استان‌ها اهمیت داد و در شهرستان‌ها سطح ووشو را بالاتر برد. ما پس از مدت‌ها در سال جاری اردو‌های تیم‌های ملی را در شهرهای، چون بندرعباس، شهرکرد و قم برگزار کردیم تا توجه به این رشته افزایش یابد. الان تمرینات از آکادمی تهران خارج شده‌اند و در شهرستان‌ها هم اردو داریم که قدم خوبی است.

او در مورد زمان اعزام تیم ملی ووشوی ایران به رقابت‌های جهانی نیز گفت: پس از اتمام مرحله هفتم اردوها، ۲۴ مهر ماه عازم چین و شهر شانگ‌های محل برگزاری رقابت‌ها خواهیم شد. امیدوارم بهترین نتیجه را با دعای خیر مردم ایران کسب کنیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان