تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز همیار پلیس راهور هستند

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: یکی از برنامه‌های مهم در کاهش ترافیک، همکاری همیاران پلیس راهور است که بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز این مسئولیت را برعهده دارند.
بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز همیار پلیس راهور هستند
رویداد۲۴ سیدکمال هادیانفر در مراسم بهار دانش و انضباط ترافیک که صبح امروز دوشنبه در دبستان دخترانه جوادالائمه منطقه ۱۹ برگزار شد، افزود: برنامه‌ای که از سال ۸۶ به عنوان تاثیرگذارترین برنامه در کاهش عوارض ترافیکی دیده شد، مساله همیار پلیس است.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر از هموطنان جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند، اظهار داشت: امروز با تلاش مسئولان آموزش و پرورش توانستیم بیش از ۱۰ هزار نفر تعداد جان باختگان را کاهش دهیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس توسعه نظم و انضباط ترافیکی است، گفت: در حال حاضر ۳۳ دستگاه مسئول این موضوع هستند.

وی افزود: مطمئن هستم این اقدام فرهنگی پلیس راهور کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که به ارتقای سطح ایمنی و انضباط کشور کمک می‌کند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ۴۹ درصد واژگونی‌های کشور بر اثر خواب‌آلودگی است و بیش از ۲۷ درصد از جان‌باختگان بچه‌ها هستند که امیدوارم با رعایت قوانین این موضوعات کاهش یابد.

وی افزود: دانش‌آموزان همیار پلیس رانندگان آینده خیابان‌های ما هستند. آنان امروز کسانی هستند که حرف‌شان در نهادینه‌سازی انضباط ترافیک در ابتدای سال تحصیلی اثرگذارتر است.

در این مراسم همچنین با حضور مسئولان آموزش و پرورش و همکاران پلیس راهور کشور احکام فرهنگ یاران پلیس اعطا شد.

مردم پلیس را در اجرای طرح‌های ترافیکی یاری کنند

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: پلیس به تنهایی قادر به اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی نیست از این رو آحاد مردم به ویژه جوانان، پلیس را در اجرای این طرح‌ها یاری کنند.

سردار هادیانفر در حاشیه برنامه بهار دانش و انضباط ترافیکی به خبرنگاران گفت: وظیفه پلیس راهور توسعه نظم و انضباط ترافیکی در کشور است؛ از این رو، این نیرو به تنهایی قادر نیست این ماموریت را انجام دهد و نیازمند همکاری تمام آحاد جامعه است به ویژه قشر جوان کشور که مسئولیت آینده سازی بر عهده آنان است.

وی در پاسخ به این سوال که حضور همیار پلیس در راستای طرح انضباط ترافیکی چه تاثیری تاکنون داشته است، افزود: همیاران پلیس تاکنون ۱۸ درصد در کاهش تصادفات تاثیرگذار بوده اند و نباید فراموش کرد که در سال ۸۵ در کشور ۲۷ هزار نفر از هموطنان بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و امروز عدد جانباختگان به حدود ۱۷ هزار نفر کاهش یافته که طی این مدت به خوبی می‌توان تاثیر فعالیت همیاران پلیس را در کشور شاهد بود.

سردار هادیانفر گفت: این تاثیرگذاری در بخش‌های مختلف هم از جمله تغییرات رفتار رانندگی، بهبود راه‌های کشور، بهبود خودرو‌ها و در کنار آن‌ها وجود ۱۸ درصدی همیاران پلیس برای انضباط بخشی به ترافیک درون شهری و برون شهری دیده می‌شود.

وی افزود: در این راستا نباید تلاش و فعالیت وزارت آموزش و پرورش را در کاهش آمار جانباختگان و مسئولیت پذیری در اجرای انضباط ترافیکی فراموش کرد و طی این مدت طرح همیار پلیس دستاورد بزرگی بود، ولی کافی نیست و باید تلاش کرد عدد جانباختگان در حوادث رانندگی را کاهش داد چرا که این آمار زیبنده کشور نیست و امیدواریم در راستای اقداماتی که در سال جاری و آینده انجام خواهد شد به کاهش بیشتری دست یابیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برنامه همیاران پلیس در سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است. در روز ۱۶ مهرماه سال جاری به مناسبت هفته نیروی انتظامی تجمعاتی از دانش آموزان خواهیم داشت و از این رو ظرفیت حضور دانش آموزان را در توسعه نظم و انضباط ترافیکی افزایش خواهیم داد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان