تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جنگ ستاره مربع‌ها با وزیر جوان/ ماجرای تخلف چند هزار میلیاردی ارزش افزوده چیست؟

سیستم ارزش افزوده یا وس سامانه‌ای است که به صورت روتین از حساب کاربران اینترنتی پول برداشت می‌کند، بدون آنکه خود کاربران در جریان آن باشند. محمد جواد آذری جهرمی اخیرا درباره این تخلف بزرگ صحبت کرده و آن را دزدی خوانده است. همین موضوع باعث شده هجمه‌های شدیدی علیه او مطرح شود.
تخلفات ارزش افزوده
رویداد۲۴ روز‌های گذشته محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان دولت در توییتر خود با هشتگ «پایان وس» و «حق الناس»، از تعطیلی سرویس‌های ارزش افزوده خبر داد. او ضمن انتشار ویدئویی به ظاهر مردمی به قدردانی مردم عادی از اقدام وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: «شاید وقتش رسیده باشد که به زودی «کل سرویس‌های ارزش افزوده» را برای همیشه تعطیل کنیم. دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در مورد حق الناس هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود!»
 
بیش از نود درصد مخاطبان آذری جهرمی حتی نمی‌دانستند ماجرای «وس» چیست و چگونه بی آنکه بدانند از جیبشان پول برداشت شده است. آنها حق داشتند. وقتی از اختلاس‌های بانکی و ارزی سال‌ها بعد مطلع می‌شوند، اطلاع از تخلف‌هایی تخصصی اینترنتی کمی سخت‌تر به نظر می‌رسد!
 
 

وس چیست؟

 
 
سوال نخست این بود که اساسا «وس» چیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت: «وس» مخفف عبارت (Value Added Service) به معنای خدمات ارزش افزوده است. اتحادیه بین المللی مخابرات، خدمات ارزش افزوده مخابراتی را خدماتی معرفی می‌کند که علاوه بر خدمات پایه‌ایِ مخابراتی مانند تماس صوتی و پیامک، به ارائه خدمات چند رسانه‌ای و دسترسی داده به مشترکین اپراتور‌ها عملی می‌کنند. دلیل به وجود آمدن خدمات ارزش افزوده در صنعت مخابرات، تحریک کاربر به استفاده بیشتر از خدمات اپراتوری است تا میانگین درآمد اپراتور‌ها به ازای هر کاربر (ARPU) افزایش پیدا کند.
 
جنگ ستاره مربع‌ها با وزیر جوان/ ماجرای دزدی بزرگ مخابراتی چیست؟
 
جنگ ستاره مربع‌ها با وزیر جوان/ ماجرای دزدی بزرگ مخابراتی چیست؟

وس در ایران چطور عمل می‌کند؟

 
 
سیستم ارزش افزوده یا وس در ایران کمی متفاوت کار می‌کند؛ یعنی این امکان وجود دارد که یک کاربر حتی نداند که ماهانه پولی از حساب او برداشت می‌شود. معمولا هر پنجره‌ای را که در اینترنت و در سایت‌های فارسی باز کنید، بلافاصله صفحه‌ای جدید باز می‌شود که از شما می‌خواهد با وارد کردن شماره تلفن همراه خود در قرعه کشی یک محصول شرکت کنید. کافی است در هر ساعتی از روز تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را روشن کنید تا مجری خوش تیپ و خوش پوشی را در یک زمینه رنگارنگ بد قواره ببینید که از شما می‌خواهد کد ستاره مربع را با تلفن همراه خود شماره گیری کنید تا در قرعه کشی چند صد میلیونی یک اسپانسر شرکت کنید. به این ترتیب خواسته یا اغلب ناخواسته، روزانه مبلغی به قبض موبایل شما اضافه می‌شده یا از شارژ خط اعتباری‌تان کم خواهد شد.

در این گزارش قرار است به چند سوال پاسخ داده شود. اپراتور‌ها چه کسانی هستند؟ چه کسانی اقدام به تحریک کاربران می‌کنند و میانگین درآمد آن‌ها از این خدمات چیست؟


ماجرای تخلف ارزش افزوده از کجا آغاز شد؟
 
 
 
تیرماه ۹۵ مرتضی براری معاون وقت امور دولت و استان‌های وزیر ارتباطات دولت یازدهم در گزارشی اعلام کرد «در سال ۹۴ درآمد همراه اول ۱۲۰۰ میلیارد تومان و اپراتور‌های ایرانسل و رایتل هر کدام هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده بوده است.»
 
تیر ماه سال ۹۷ گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بازار خدمات ارزش افزوده در ایران منتشر شد. در این گزارش گفته شده «اغوا، تبلیغات کاذب و سوءاستفاده از مشترکان به صورت علنی و فراگیر در جریان است و شرکت‌های فعال در این زمینه حق مشترکان برای امکان فسخ معامله و بازار پرداخت وجه پرداختی را رعایت نمی‌کنند.»
 
پس از اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری کشور  نیز رسما این مسئله را تایید کرد و در توییتی از از کلاهبرداری پیامکی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریالی شرکت‌های ارزش افزوده پرده برداشت.
 
مهرماه ۹۷ توییت دوم وزیر حاوی جزییاتی از سود‌های کلان پدیده سرویس‌های ارزش افزوده بود. در این توئیت اعلام شد که مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال، مبالغ کلاهبرداری کشف شده در سرویس‌های ارزش افزوده است و این مبالغ به حساب ۲ میلیون مشترک همراه اول بازگشت داده شده است.
 
 
بازار وس یا خدمات ارزش افزوده دست چه کسانی است؟
 
 
خدمات ارزش افزوده از سوی اپراتور‌های تلفن‌های همراه ارائه می‌شود. این اپراتور‌ها در واقع درآمد خود را مدیون دسترسی به حساب بانکی شما نیستند، بلکه مدیون دسترسی به دستکاری قبض تلفن‌های همراه مردم هستند. به این ترتیب ریشه درآمد‌های چند صد میلیاردی این بازار را باید در شرکت‌های مخابراتی جستجو کرد؛ مخابرات و همراه اول.
 
مخابرات و همراه اول در سال ۸۸ طی فرآیندی به بخش خصوصی واگذار شد و مطابق معمول طبیعی بود که مانند تمام خصوصی سازی‌ها اتفاقی غیر طبیعی در آن رخ دهد.
 
مهرماه سال ۸۷، میزان ۵ درصد از سهام شرکت مخابرات وارد تالار بورس اوراق بهادار شد که ظرف ۸ دقیقه به فروش رسید. اواخر سال ۸۷ دو رقیب اصلی برای خرید شرکت مخابرات اعلام شدند؛ کنسرسیوم شرکت اعتماد مبین و شرکت پیشگامان کویر یزد. چند ساعت مانده به اجرای معامله در فرآیندی مبهم شرکت پیشگامان کویر یزد فاقد اهلیت شناخته شد و به این ترتیب نیمی از سهام شرکت مخابرات ایران مهر ماه سال ۱۳۸۸ در یک معامله پر سرو صدا به ارزش هفت هزار ۸۰۰ میلیارد تومان (به ارزش روز حدود هشت میلیارد دلار) به کنسرسیومی فروخته شد که سهامداران آن از شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران هستند. مجید سلیمانی پور مدیر عامل این شرکت نیز در اتفاقی عجیب در حالی که گفته شد در اتاق خواب خانه‌اش در ازگل، لوله کشی گاز وجود ندارد، به علت گازگرفتگی درگذشت!
 
کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین خریدار ۵۰ به علاوه یک درصد سهام شرکت مخابرات، از سه شرکت تشکیل شده است. شرکت‌های سرمایه گذاری «توسعه اعتماد» و «شهریار مهستان» از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه پاسداران و شرکت «گسترش الکترونیک مبین ایران» از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است.

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد احمدی نژاد در سال ۸۹ با امضای سه نماینده وقت به مجلس فراخوانده شد تا به سوالات و ابهامات آن‌ها درباره واگذاری مخابرات پاسخ بدهد. حسینی اینگونه پاسخ داد که «اگر نظر مجلس این است که بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی در اقتصاد شرکت نکنند و یک نهاد عمومی غیردولتی باشند، باید گفت که این نیاز به قانون‌گذاری دارد.»
 
الیاس نادران در آن جلسه به عنوان یکی از سوال کنندگان از وزیر گفت: اینکه ۵۰ درصد سهام مخابرات کشور را بدون حضور رقیب، به یک شرکت واگذار کنیم و بعد بگوییم به شکل رقابتی و در بورس واگذار شده است، خنده‌دار است.

به این ترتیب ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه، بخش اعظم سهام مخابرات را خریداری کردند و پیش‌تر نیز گفته شد که درآمد حاصل از سرویس‌های ارزش افزوده عاید اپراتور‌های تلفن همراه می‌شوند. شرکت‌های مخابراتی که پیش از این با فروش اس ام اس سود‌های نه چندان زیادی داشتند، با سرویس‌های ارزش افزوده سود‌های کلانی به جیب می‌زنند.
 
شرکت مخابرات ایران به دو شرکت بنیاد تعاون ایران و شرکت مبین ایران تعلق دارد که شرکت‌های تابعه ستاد فرمان اجرایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌اند. این شرکت‌های تابعه هر کدام دارای شرکت‌های زیرمجموعه‌ای اند که در ارائه خدمات ارزش افزوده نقش محوری دارند.
 
 
شرکت‌های اصلی ارزش افزوده
 
 
یکی از این شرکت‌های تابعه، شرکت مهندس فن آفرین حصین قشم است. ابوذر مهرمنش مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول، مدیر سرویس‌های ارزش افزوده شرکت حصین قشم بوده است.
 
شرکت حصین در سال ۸۳ توسط سه تن به نام‌های روح الله استیری، حجت شیخ عطار و محمد حسین فرداد تاسیس شد. حجت شیخ عطار پسر سفیر سابق ایران، علیرضا شیخ عطار است.
 
یکی دیگر از شرکت‌های تابعه صاحبان مخابرات، شرکت مبین وان کیش است. محمد جرجندی کاربر توییتر و متخصص کامپیوتر در بررسی‌هایی که روی پرونده سرویس‌های ارزش افزوده داشته، با بررسی آی پی یکی از صفحاتی که پیشنهاد دریافت ۱۰ گیگا بایت اینترنت مجانی به مناسبت اربعین را داده بود (یکی از راه‌های کلاهبرداری و کسب در آمد از طریق ارائه خدمات ارزش افزوده)، متوجه می‌شود دامنه اصلی این آی پی به شرکت مبین وان کیش تعلق دارد.
 
مبین وان کیش به شرکت مبین ایران تعلق دارد. بر اساس آنچه در وبسایت رسمی شرکت مبین وان کیش آمده، این شرکت «در ۲۸ دی ماه سال ۸۹ با موضوع تامین و ارائه خدمات ارزش افزوده مخابراتی، بازاریابی و توسعه خدمان داده‌های تلفن همراه تاسیس شده است. این شرکت نماینده شرکت شرکت وان ایتالیاست که به صورت گسترده ارائه خدمات ارزش افزوده به اپراتور‌ها را برعهده دارد. به این دلیل نام شرکت «مبین وان» انتخاب شده است.»
 
سید صابر امامی مدیرعامل شرکت مبین وان در سال ۹۷ در گفتگو با ایلنا گفته بود: من ۶ میلیون کاربر بر بستر پلت فورم‌های مبین وان دارم.
 
به گزارش رویداد۲۴ حضور ۶ میلیون کاربر در مبین وان در حالی بود که بخش اعظم مردم اصلا نامی از این شرکت نشنیده بودند و حتی نمی‌دانستند عضو چه مجموعه‌ای هستند. این به آن معناست که اگر شما تا کنون نامی از شرکت مبین وان نشنیدید به این معنا نیست که شما جزو ۶ میلیون کاربر مورد اشاره امامی نیستید بلکه به این معناست که این شرکت بدون اینکه رد پایی از نامش وجود داشته باشد، اقدام به درآمدزایی کرده است.
 
محمد جرجندی در توییتر خود یک نظرسنجی گذاشت و از مردم پرسید «آیا خدمات شرکت مبین وان را می‌شناسید؟» عجیب اینکه ۷۳ درصد اعلام کردند این شرکت و خدماتنش را نمی‌شناسند.
 
نکته مهم دیگر این بود چرا این شرکت‌ها در کیش و قشم به ثبت رسیده‌اند؟ ثبت این شرکت‌ها در منطقه آزاد کیش و قشم یعنی این شرکت‌ها مالیات پرداخت نمی‌کنند. بر اساس قوانین مالیاتی کشور، تمام فعالیت‌های اقتصادی ثبت شده در مناطق آزاد تا ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند.
 
یکی دیگر از شرکت‌های تابعه، شرکت توسکا است. نام شرکت توسکا در جریان دستکاری آرای مردمی رقابت میان برنامه‌های «برنده باش» و «نود» به عنوان بهترین برنامه‌های صدا و سیما مطرح شد.
 
اسفند ۹۷ پس از آنکه ارسال حجم عظیمی از پیامک به نام مردم برای برنامه «برنده باش»، نتایج نظرسنجی مردمی بهترین برنامه تلویزیون ایران را جابجا کرد و «نود» را به رده دوم تنزل داد اعتراض‌هایی به نحوه دستکاری آرا مطرح شد که به توقف این رأی‌گیری و واکنش وزیر ارتباطات منتهی شد.
 
محمد جواد آذری جهرمی جزییاتی را درباره چگونگی فعالیت این سیستم‌های ارزش افزوده و همچنین کد‌های دستوری شرکت توسکا مطرح کرد و به نوعی تلاش کرد برای مخاطبان تلویزیون شفاف سازی کند تا بدانند که این سیستم چه پیامد‌هایی برایشان دارد.
 
اسفند ۹۷ جهرمی با هشتگ شفاف‌سازی در توئیتر خود نوشت: به دو نماینده دولت -از پنج عضو- در هیات مدیره همراه اول اعلام کرده‌ایم که قرارداد تجاری شرکت توسکا با صداوسیما با مدل فعلی برای کسب‌وکار‌های نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماما به ضرر همراه اول است. آذری جهرمی در ادامه گفت که این قرارداد باید خاتمه یابد و تصریح کرد که در مورد حق‌الناس کوتاه نمی‌آید.
 
 
اما ماجرای این قراداد چیست؟
 
 
محمد سرافراز رییس پیشین سازمان صدا و سیما در مصاحبه ۱۱ اردیبهشت خود با عبدالرضا داوری گفته بود در حالی که سازمان صداوسیما می‌توانسته سالانه تا سه هزار میلیارد تومان از بابت گرفتن آگهی درآمد داشته باشد، بیش از هزار میلیارد تومان درآمد نداشته و به همین علت او تصمیم به برگزاری مزایده گرفته؛ اما مزایده، با دخالت اطلاعات سپاه شکست خورده تا آگهی‌های سازمان، در انحصار وابستگان به این نهاد اطلاعاتی باقی بماند.
 
سرافراز در آن مصاحبه و نیز در کتاب خاطرات خود روایت می‌کند که پس از برگزاری مزایده آگهی، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه و جمال‌الدین آبرومند معاون هماهنگی وقت و جانشین کنونی «قرارگاه جنگ نرم» سپاه اظهار علاقه کرده‌اند تا در برگزاری مزایده مشارکت کنند.»
 
سال ۹۶، صداوسیما از طریق یک مناقصه تمامی تبلیغات سرویس‌های ارزش افزوده و شرکت‌های حوزه صنعت پرداخت خود را با رقمی چند صد میلیاردی به شرکت توسکا داد. در حقیقت این شرکت به واسطه همان مناقصه، پیمانکار تبلیغات سازمان صداوسیما در این حوزه شد.
 
شرکت‌های PSP که تا پیش از آن سهم مهمی در ساخت برنامه‌های مشارکتی در تلویزیون داشتند از سوی سازمان نامه‌ای دریافت می‌کنند که «من‌بعد کلیه برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی در حوزه خدمات ارزش افزوده VAS و کلیه سرویس‌های پیرامون آن، می‌بایست به شرکت توسکا ارجاع و پس از دریافت مجوز همکاری و نامه تأییدیه آن شرکت نسبت به مشارکت فی‌مابین اقدام شود. بدیهی است کلیه قرارداد‌ها و مصوبات قبلی از تاریخ ۹۶/۷/۲۶ کان لم یکن تلقی می‌شود.» معنای این جملات و این اتفاق این بود که صداوسیما تبلیغات شرکت‌های سرویس‌های ارزش افزوده و اپلیکیشن‌های موبایلی را منحصرا به شرکت توسکا واگذار می‌کند.»
 
این قراداد در آستانه جام جهانی با شرکت توسکا به امضا رسید. در ایام جام جهانی، شرکت توسکا از آنتن خالی استفاده کرده و نرم افزاری به نام روبیکا را به طور گسترده تبلیغ کرد.
 
همزمان برخی کاربران از دسترسی نرم افزار روبیکا به اطلاعات تلفن همراهشان خبر دادند. این خبر واکنش وزیر را نیز به دنبال داشت. نرم افزار روبیکا در واقع پس از اعتراض وزیر به انحصار توسکا در صدا و سیما و استفاده از کد‌های دستوری ستاره مربع، به طور گسترده تبلیغ شد.

ابوذر مهرمنش عضو هیات مدیره توسکا در گفتگو با رسانه‌ها درباره تغییر نوع فعالیت شرکت توسکا گفت: شرکت توسکا قرارداد مدت دار با صداوسیما دارد و فعالیتش ادامه دارد، اما قرار بر این شد تا بخش خدمات ارزش افزوده بر روی آنتن نرود و توافق هم بر این بود که در ایام نوروز خدمات ارائه شود و پس از آن دیگر خدمات ارزش افزوده روی آنتن نرود. در همین راستا فعالیت ستاره مربع‌ها نیز تا حد زیادی متوقف می‌شود.
 
در واقع توسکا اعلام کرد که با جمع آوری کد‌های دستوری، تغییر مدل کسب و کار توسکا در دستور کار قرار گرفته و به زودی نحوه عملیاتی شدن مدل جدید اطلاع رسانی خواهد شد.
 
جنگ ستاره مربع‌ها با وزیر جوان/ ماجرای دزدی بزرگ مخابراتی چیست؟
 
بهزاد اقبال خواه، امیر ناظمی، ابوذر مهرمنش
 
 

 

سازوکار جدید توسکا چیست؟

 
از همان تعطیلات نوروزی که به یک باره شاهد فراگیر شدن مسابقه‌ای در برنامه‌های مختلف تلویزیون بودیم، مسابقه‌ای به نام روبیکیو به مردم معرفی شد؛ نکته جالب توجه دقیقا این است که این مسابقه در برنامه‌هایی فراگیر شد که پیش‌تر کد‌های دستوری در آن‌ها حضور ویژه‌ای داشتند و این مسئله احتمال اینکه مسابقه روبیکیو همان سازوکار جدید شرکت توسکاست که جایگزین *۳# شده است را بسیار قوی‌تر کرد.
 
 
مسابقه روبیکیو چگونه برگزار می‌شود؟
 
 
این مسابقه راس یک ساعت مشخصی در برنامه‌های مختلف آغاز می‌شود و شرکت کنندگان از طریق اپلیکیشن روبیکا در فرصت کوتاهی به سوالات پاسخ می‌دهند
 
مسئله جان خریدن یکی از منابع درآمد این مسابقه برای برگزار کننده است و هر شب و در هنگام برگزاری مسابقه مجریان تلویزیون مدام شرکت کنندگان را تشویق می‌کنند تا برای مسابقه بعدی جان کافی خریداری کنند تا فرصت حضور در مسابقه را از دست ندهند که با توجه به حجم بالای شرکت کنندگان هر مسابقه یک مبلغ بسیار کلانی دست توسکا را از هر مسابقه می‌گیرد و تنها در یک شب چندین مسابقه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی برگزار می‌شود.

در نهایت نیز جایزه مسابقه تنها به یک نفر نمی‌رسد و تمامی شرکت کنندگانی که به پرسش‌ها پاسخ درست داده‌اند، برندگان این مسابقه هستند و جایزه بین آن‌ها تقسیم می‌شود که مسلما به دلیل حضور زیاد افراد، مبلغ بسیار ناچیزی خواهد بود. البته نکته قابل تامل این است که این مبلغ به صورت نقدی به مخاطبان پرداخت نمی‌شود، بلکه به عنوان اعتبارشان در اپلیکیشن روبیکا ذخیره می‌شود تا بتوانند با آن فعالیت‌هایی را که می‌خواهند انجام دهند، در واقع از این طریق کسب و کار اپلیکیشن نیز رونق پیدا کرده و تراکنش‌هایش بالا می‌رود
 
نگاهی به هیات مدیره شرکت توسکا می‌تواند سرنخی برای یافتن جیب‌هایی باشد که از پول‌های خدمات ارزش افزوده پر شده‌اند.
 
اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسکا، از ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ به ترتیب زیر هستند:
• کاوه اشتهادری: رئیس هیات مدیره
• ابوذر مهرمنش: نائب رئیس هیات مدیره
• محمد کرمی: مدیرعامل و عضو هیات مدیره

کاوه اشتهاردی «رئیس هیأت مدیره شرکت نقش اول کیفیت» یکی از شرکت‌های زیرمجموعه توسکا است. او در دوره نخست ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد مدیر عاملی روزنامه ایران را برعهده داشت و در چهارساله دوم دولت احمدی‌نژاد نیز معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کا رعبدالرضا شیخ الاسلامی بود.
 
جنگ ستاره مربع‌ها با وزیر جوان/ ماجرای دزدی بزرگ مخابراتی چیست؟

کاوه اشتهاردی و مهرداد بذرپاش

 
مهرداد بذرپاش نیز مدیرعامل گروه توسعه صنعت و معدن تدبیر از دیگر مدیران زیرمجموعه توسکا است. شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر از شرکت‌های زیرمجموعه «ستاد اجرایی فرمان امام»، یکی از شرکت‌های «گروه توسعه اقتصادی تدبیر» بازوی درآمدزایی این ستاد است که در قالب بخش‌خصوصی فعالیت می‌کند.
 
بذرپاش رئیس گروه مشاوران جوان احمدی نژاد در دوره شهرداری وی و سپس ریاست جمهوری، مشاور اجتماعی رییس دولت نهم، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان پس از آن و مدیرعامل پارس خودرو و سپس سایپا در مجموع دو دولت دکتر احمدی‌نژاد بوده است. بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس نهم و نماینده تهران در آن دوره بوده و تا امروز صاحب امتیاز روزنامه «وطن امروز» است. بذرپاش همچنین یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران نیز هست.
 

 

درآمدزایی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم

 
 
در پی انتشار اخبار مربوط به توسکا و روشن شدن رد پای بذرپاش در این شرکت‌ها، مهرداد بذرپاش در توییتر خود نوشت: «چند رسانه معلوم الحال مجددا دروغ‌هایی را به بنده نسبت دادند. هرچند بار‌ها تکذیب شده‌اند، اما ظاهرات پول‌های اتاق فرمانشان چرب‌تر از این‌ها بوده. اگر با تخریب امثال بنده مشکلات حل می‌شود با قدرت روند تخریبی را ادامه دهند. اما بدانند مردم می‌پرسند چه کسانی مشکلات شب عید را باید حل کند؟»

پس از اعلام پایان وس توسط وزیر ارتباطات بار دیگر بذرپاش به شبهاتی که درباره پشت پرده حضور او در شرکت تابعه ستاد اجرایی فرمان امام وجود داشت واکنش نشان داد و گفت: همزمان با رو شدن دست خالی مدعیان تدبیر و امید و شدت یافتن برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، عاملان وضع موجود برای فرار از پاسخگویی با همراهی رسانه‌ها و فیک‌های منتسب به یک مقام دولتی به اتهام زنی روی آورده‌اند. قاطعانه می‌گویم حتی یک دقیقه هم در حوزه ارزش افزوده فعالیتی نداشتم.
 
جالب اینجاست که همزمان رسانه‌های متعلق به سپاه و سپاه سایبری این رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبرسازی علیه وزیر ارتباطات را از سر گرفته‌اند. روز گذشته خبر اجاره هواپیما توسط حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران برای سفر جهرمی به بیرجند از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد.
 
این رسانه مدعی شد براساس گزارش‌های دریافتی، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان برای اجاره هواپیما به منظور سفر وزیر پرداخت شده است. بررسی رویداد۲۴ نشان می‌دهد در یک روز سه مراسم در استان‌های خراسان‌های جنوبی، خراسان رضوی و یزد برگزار می‌شده که وزارت ارتباطات برای حضور در سه مراسم افتتاح از یک هواپیما استفاده کرده است و ماجرای جت شخصی حقیقت ندارد.
 
پیش از آن ماجرای اهدای ۲۰۰ لپ تاپ از سوی جهرمی به نهاد ریاست جمهوری مطرح شد که واکنش وزیر ارتباطات به این شایعه، رابطه این خبرسازی‌ها با مبارزات اخیر او علیه کارتل‌های ارزش افزوده را روشن می‌کرد. آذری درباره لب تاپ‌ها اینگونه پاسخ داد که «یادم نمی‌آید که به نهاد ریاست جمهوری یا جای دیگری لپ‌تاپ هدیه داده باشم اما چیز‌های دیگری مانند واگذاری مخابرات در ده سال قبل را به خاطر دارم. این که مخابرات را واگذار کردند و از محل درآمد‌های آن، مشغول پرداخت قسط شدند. به یاد دارم که ۵ هزار میلیارد سهام مردم در آن جاست که هنوز تعیین تکلیف نشده است. علاقه‌مند هستم که این موضوعات پییگری شود. سایبری‌های عزیز بدانند از پایان «وس» کوتاه نمی‌آیم.»
 
احتمالا در آینده نیز همچنان باید منتظر هجمه علیه آذری جهرمی بود؛ خود او گفته اگر شنیدید کسی گفته من «قاتل بروسلی» هستم، تعجب نکنید. قاتل بروسلی این روزها در جدال با کسانی است که به گفته خودشان در مدت اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سود کرده‌اند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
,محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
4
شیر مادرت حلالت باشه مهندس جهرمی.هرچی توان داری بذار و با علم به اینکه این زالوها نسلشون کامل از بین نمیرن,اماحداقل کمترشون کن.پرچم ات بالاست دهه ۶۰ دوست داشتنی
نظرات شما
پیشخوان