تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

نفوذ مدیران وزارت بهداشت در یک دانشگاه/ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصن کردند

انتصاب رئیس یک دانشکده و ارتباط نزدیک او با مدیران وزات بهداشت موجب شده تا دانشجویان پس از ۷ روز از آغاز سال تحصیلی سر کلاس‌ها حاضر نشوند.
نفوذ مدیران وزارت بهداشت در یک دانشگاه/ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصن کردند
رویداد۲۴ یک هفته است که سال تحصیلی جدید شروع شده و دانشجویان بر سر کلاس‌های درس حاضر شده اند تا دوباره سر کلاس درس استاد بنشینند و استاد دروس را به آن‌ها تدریس کند، دانشگاه تنها مکانی برای درس و تحصیل نیست و بلوغ فکری، علمی، اجتماعی دانشجویان که آینده ساز کشور هستند، در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد و به عبارتی دانشگاه مدرسه سازندگی قشر جوان کشور محسوب می‌شود.

انتصاب پر حاشیه در یک دانشگاه

دانشجویان همیشه در هفته اول مهر با شوق و ذوق پای درس استاد حاضر می‌شوند چرا که پس از سه ماه تعطیلات تابستانی بازگشت به محیط دانشگاه و آموختن دروسی که به آن‌ها عشق می‌ورزی و دیدار دوباره هم کلاسی‌هایی که هم سنگر علم و تحصیل هستند بسیار لذت بخش است، از طرفی سال تحصیلی جدید آغاز شده، اما هنوز خبری از امتحان و سوال جواب نیست و حتی شاگرد تنبل‌ها هم بدون ترس و اضطراب در هفته‌های اول مهر سر کلاس درس حاضر می‌شوند.

برخلاف همه دانشگاه‌های کشور در یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک انتصاب جدید موجب شده است تا دانشجویان با وجود گذشت ۷ روز از آغاز سال تحصیلی سر کلاس درس حاضر نشوند، دانشجویان دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این ۷ روز نسبت به انتصاب رئیس جدید دانشکده اعتراض دارند و با در دست گرفتن پلاکارد‌هایی در فضای دانشکده و جلوی وزارت بهداشت از رفتن به سر کلاس درس خودداری می‌کنند.

این دانشجویان معترض هستند که چرا دانشکده تغذیه را یک پزشک متخصص تغذیه باید اداره کند و این انتصاب را به پزشک سالاری و نفوذ دو نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت و رانت مرتبط می‌دانند و حضور در کلاس‌های درس دانشگاه را تحریم کرده اند.

هر چند که دانشجو باید آزاد اندیش باشد و بتواند اظهار نظر کند، اما باید توجه داشت که دود تعطیلی کلاس‌های درس در نهایت به چشم دانشجویان خواهد رفت و آن‌ها را از درس و تحصیل عقب می‌اندازد.
نفوذ مدیران وزارت بهداشت در یک دانشگاه/ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصن کردند

تا کی کلاس‌های درس دانشکده تغذیه تعطیل خواهند بود؟

امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این انتصاب جنجالی در دانشکده تغذیه و اعتراض دانشجویان با تعطیلی کلاس‌های درس اظهار کرد: این طور نیست که همه دانشجویان سر کلاس‌های درس حاضر نشده باشند، بلکه برخی دانشجویان به انتصاب رئیس دانشکده تغذیه معترض هستند و سر کلاس درس حاضر نشده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اعتراض دانشجویان نسبت به این انتصاب گفت: این انتصاب یک تصمیم مدیریتی است و بر اساس مصالح و شرایطی دکتر رزار به عنوان رئیس دانشکده تغذیه منصوب شده اند و اعتراض دانشجویان زمانی بر حق است که مدیری منصوب شود و شرایط آموزشی، رفاهی یا دانشجویی مطلوب نباشد.

ضیایی ادامه داد: این در حیطه اختیار دانشجویان نیست که بخواهند رئیسی را منصوب یا نسبت به انتصاب رئیس اعتراض کنند و اگر قرار باشد هر فردی در کار دیگری که در صلاحیت او نیست دخالت کند، اداره امور به سختی انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه بالاخره تا کی این اعتراضات ادامه خواهند داشت و تکلیف دانشجویانی که سر کلاس درس حاضر نمی‌شوند، چه خواهد شد، بیان کرد: طبق مقررات آموزشی هر دانشجو می‌توانند ساعاتی را از کل ترم تحصیلی غیبت کند و اگر به دلایل غیر موجه دانشجو سر کلاس درس حاضر نشود، جرائم آموزشی در انتظار او خواهد بود و همه دانشجویان از این مسئله باخبر هستند.

انتصاب رئیس دانشکده تغذیه ربطی به نفوذ مدیران وزارت بهداشت ندارد

ضیایی درباره اینکه دانشجویان تغذیه معترض هستند که چرا باید به جای یک دکترای تغذیه یک پزشک متخصص تغذیه به عنوان رئیس دانشکده منصوب شود، اظهار کرد: در قانون در مورد رشته تحصیلی رئیس دانشکده‌ها چیزی مطرح نشده است، روسای دانشکده‌ها هیئت علمی دانشگاه هستند و سوابق علمی و عملی درخشانی دارند و مسیر گزینشی را طی کرده اند تا به عنوان رئیس دانشکده منصوب شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر نفوذ برخی مدیران ارشد وزارت بهداشت در انتصاب رئیس دانشکده اظهار کرد: همیشه ادعا‌های دورغین مطرح می‌شود و همین جا اعلام می‌کنیم که این انتصاب با نفوذ کسی نبوده و بر اساس شرایط و وضعیت دانشکده این تصمیم گرفته شده است و دانشجویان این صلاحیت را ندارند که بخواهند رئیس منصوب کنند و اعتراض به انتصاب رئیس دانشکده بدون دلایل واقعی کار غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود.

حالا باید منتظر ماند و دید تا کی این اعتراض‌های ادامه خواهدداشت و سرانجام رئیس دانشکده چه خوهد شد؟ هر چند که امید است هر چه سریعتر روسای دانشگاه بتوانند دانشجویان را با دلایل علمی و منطقی مجاب کنند تا به سر کلاس درس بازگردند و بعد تصمیمات گرفته شود چرا که تاخیر در تشکیل کلاس‌های درس و اعتراض‌ها نه تنها به تحصیل دانشجویان معترض بلکه به سایر دانشجویان نیز ضربه می‌زند، چرا که جو مشوشی در فضای دانشکده ایجاد شده است و حتی فکر و ذهن دانشجوی ترم اولی که تازه وارد دانشگاه شده است به جای درس و تحصیل مشغول حواشی می‌شود.

 

 

 

نظرات شما
پیشخوان