تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
سردار تنگسیری در مجمع فرماندهان سپاه:

دستگیری نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار بود/ ورود بدون اجازه به مرز‌های آبی ایران سرنوشت تلخی در پی دارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های خلیج فارس تنها گوشه‌ای از اقتدار نیرو‌های دریایی سپاه بود، گفت: اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرز‌های آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

دستگیری نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار بود/ ورود بدون اجازه به مرز‌های آبی ایران سرنوشت تلخی در پی دارد

رویداد۲۴ سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه اظهار داشت: توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در آب‌های خلیج فارس تنها گوشه‌ای از اقتدار نیرو‌های دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

وی افزود: ایران دارای دو دریا در شمال و جنوب است که در جنوب دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در شمال نیز ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم و همین امر اهمیت مرز‌های دریایی ما را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری با اشاره به مقابله دریایی سپاه در دفاع مقدس با نیرو‌های آمریکایی گفت: نیروی دریای سپاه در یک سال و نیم درگیری با نیرو‌های آمریکایی ۹ شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرد، اما آمریکا بیش از ۲۵ کشته و خسارت‌های میلیارد دلاری متحمل شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: نیروی دریایی سپاه در این مواجهه‌ها تنها چهار قایق خود را از دست داد، اما آمریکا ناو ساموئل جی رابرتز و کشتی‌های غول پیکری را از دست داد که سال‌ها جبران این خسارت‌ها برای آن‌ها به طول انجامید.

وی ادامه داد: ما در مقابل هیچ قدرتی غیر از خداوند متعال سر خم نمی‌کنیم و روز به روز بر اقتدار این سپاه در عرصه‌های مختلف افزوده می‌شود.

سردار تنگسیری گفت: اکنون آمریکایی‌ها در هر دو هفته تنها مبلغی بالغ بر ۲.۵ میلیون دلار را هزینه یک ناوشکن مستقر خود در خلیج فارس می‌کنند که این نشان می‌دهد که تا چه اندازه خلیج فارس برای آن‌ها اهمیت دارد، اما هر زمانی که دست از پا خطا کرده‌اند با واکنش جدی و سریع نیروی دریایی سپاه مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: دستگیری نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار برای کشور‌هایی بود که قصد تعرض به مرز‌های ایران را دارند و موارد دیگر اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرز‌های آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

منبع: دفاع پرس
نظرات شما
پیشخوان