تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
امیرحیدری:

پهپاد‌های نزاجا در تامین امنیت زائران اربعینی حسینی به کار گرفته می‌شوند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که این نیرو امروز از انواع پهپاد‌های رادارگریز، عملیاتی و قابل درگیری با اهداف هوایی برخوردار است گفت: پهپادها، بالون‌ها و کوادکوپتر‌های نزاجا در تامین امنیت زائران اربعین حسینی به کارگیری خواهند شد.
پهپاد‌های نزاجا در تامین امنیت زائران اربعینی حسینی به کار گرفته می‌شوند
رویداد۲۴ «سرتیپ کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش روز پنجشنبه در حاشیه آیین رونمایی از دستاورد‌های تحقیقاتی جدید نزاجا گفت: جنگیدن یک علم است و مثل همه پدیده‌ها در حال تحول است و ما هر روز برای جنگیدن نیازمند ابزار‌ها و تکنولوژی‌های خاصی هستیم.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران باید علم آنچه که در چرخه‌های دفاعی به آن نیازمند هستیم را در کشور بومی کنیم و اگر این کار را نکنیم ممکن است در روز حادثه ضربات جبران‌ناپذیری بخوریم.

فرمانده نزاجا اظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا از نیرو‌های مسلح مطالبه کرده‌اند که روی پا‌های خودشان بایستند و علوم و تکنولوژی‌های دفاعی را بومی کنند و ما امروز با افتخار می‌گوییم که در ۲۶ رسته نیروی زمینی ارتش به‌روزترین تکنولوژی‌های دفاعی را که همگی بومی شده هستند، در اختیار داریم.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش امروز از انواع پهپاد‌های رادارگریز، پهپاد‌های عملیاتی در شبانه روز و همچنین پهپاد‌های قابل درگیری با اهداف هوایی برخوردار است، تاکید کرد: تمام نیازمندی‌های پهپادی نیروی زمینی ارتش توسط خود این نیرو طراحی و تولید می‌شود و مورد استفاده یگان‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز تکیه ما در مرز‌های شرقی و غربی و جنوب غربی کشور به تکنولوژی‌های روز بومی از جمله پهپادهاست.

فرمانده نزاجا خاطرنشان‌کرد: پهپادها، بالون‌ها و کوادکوپتر‌های نیروی زمینی ارتش امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته در تامین امنیت زائران اربعین حسینی به کارگیری خواهند شد.

امیرحیدری در پایان تاکید کرد: تلاش کردیم که مصداق روی پای خود ایستادند در ارتش اتفاق بیفتد که موجب رضایت فرمانده معظم کل قوا و خداوند متعال فراهم شود که امروز با این رونمایی‌ها این اتفاق افتاده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان