تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

محسن لرستانی چرا به فساد فی الارض متهم شد؟

حکم افساد فی الارض محسن لرستانی خواننده ایرانی صادر شده است و رسانه‌های مختلف شروع به گمانه زنی در مورد جرائم مرتکب شده از سوی او پرداختند.

فساد فی الارض محسن لرستانی

رویداد۲۴  وکیل محسن لرستانی در گفتگو با رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه موکلش شاکی خصوصی ندارد، علت بازداشت را چت‌های خصوصی این خواننده عنوان کرده است.

اما بر اساس پیگیری‌ها و بر اساس شنیده‌ها از دادگاه انقلاب، اتهام محسن لرستانی به موضوع دیگری باز می‌گردد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند.

بر اساس شنیده‌ها اخیرا تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.

البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده‌های رقصنده‌ها و لرستانی دارای بازپرس مشترک و زمان رسیدگی یکسانی هست.

محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

در این میان حتی طی چند روز اخیر شایعات زیادی از به قتل رسیدن این خواننده معروف در زندان منتشر شده بود.

در قانون مجازات اسلامی در خصوص اتهام افساد فی الارض آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»


منبع: رکنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محسن لرستانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
4
اخلال درنظام اقتصادی ای کاش متهمین اقتصادی که جرمشان موثق است اعدام شوند تادل مامستضعفان کمی شادشود چون واقعا این افرادزندگی خیلی ازایرانیان رابه تباهی کشانده است
سمیه علی پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
1
محسن لرستانی و همه کسانی که قصد اشاعه فساد دارند در این پرونده باید شدیدا مجازات شوند
تنها دلیل افزایش فساد در سالهای گذشته عدم برخورد مناسب با فاسدان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
تو از خواهران زینب هستی ازشون حفاظت کن ناقصول عقل خرافات پرست منتظر باش اون دونیا زندگی کنی اگه اونم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ناشناس ۸/۸ تو که به یک زن اینطور و با ادبیات جاهلای عهد قجر توهین میکنی تویی که به یک زن میگی ناقص عقل یا به قول سواد خودت (ناقصول عقل) ! تو مثلا خیلی کامل عقل و روشن فکری؟
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
1
2
عدالت یعنی اینکه همه اقشار جامعه در هر نوع فسادی محاکمه بشن اقتصادی اخلاقی سیاسی عدم توازن عین تبعیض و بی عدالتیه و مردان و زنانی که پول بیت المال رو خوردن و خودشون و خانواده هاشون رو به همه ی ارزوهای این دنیا رسوندن یه روز باید جوابگوی ما ها باشن که بهترین سالهای زندگی مون درگیر وام و شرایط سخت اقتصادی و کاری بود این به جای خود ولی اینکه بعضی ها ارزش فساد اخلاقی رو کمتر از فساد مالی میدونن این به نظرم درست نیست چندتا بزرگان تاریخ و معاصر کنونی از همه اقشار رو میشناسین که بدنام شده اند عمده ترین بدنامی شون در زمینه فساد اخلاقی بوده کمتر شنیدیم فلان قشر تحصیل کرده و یا چهره معروف قاتل باشه نه که نباشه ها نسبت میگم ولی بیشتر شنیدیم از فساد اخلاقی بشر همیشه در طول تاریخ از نظر فساد اخلاقی در خطر بوده و همواره خطاها و چه بسا داستان های مختلف داشته پس دست کم نگیریم یه نفر شاید خیلی خودش رو تو خیلی زمینه ها موفق باشه نگهداره مثل دزدی قتل و غیره ولی تو زمینه ی شهوت ضعیف باشه بنیان انسانیت و بنیان خانواده با فساد اخلاقی از بین میره ولی حکم اعدام هم خیلی بزرگه برا اینجور مواقع البته همه شون یه نظر شخصیه
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
1
به نظرم اون کسانی که باید یه اشد مجازات برسند کسایی هستن که بفکر منافع خودشونن و ایرانو ایرانی واسشون مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
محسن لرستانی بی گناه است
نظرات شما
پیشخوان