تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی:

نقد حاکمیت واجب است/ بعضی‌ها شهامت نقد عمومی را ندارند

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب گفتند نقد شما باعث تضعیف انقلاب است، در صورتی که اگر می‌گذاشتند که نقد‌ها به صورت فراگیر ادامه پیدا کند، امروز ما دچار این مشکلات نبودیم.
نقد حاکمیت واجب است/ بعضی‌ها شهامت نقد عمومی را ندارند
رویداد۲۴ اعظم طالقانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز ۱۱ مهرماه ۹۸ در میزگرد همایش «نقش احزاب در انتخابات مجلس» با موضوع «احزاب و انتخابات» با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در قانون احزاب گفت: من آن مجلسی را که این موضوع را در قانون احزاب گنجانده تحسین کردم.

وی ادامه داد: احزاب باید نقد قدرت کنند و در حالی که نقد قدرت سیاسی و قدرت حاکمیتی می‌کنند از چارچوب ادب و احترام خارج نشوند.

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در قرآن می‌بینیم که خداوند به موسی می‌گوید وقتی برای گفتگو با فرعون می‌روی با مراعات و نرم با او سخن بگو، گفت: نقد حاکمیت واجب است و کار اصلی احزاب امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه است.

وی ادامه داد: اگر افرادی در مسند قدرت نیستند، اما حرفی می‌زنند که در چارچوب حق و قانون است باید به آن بها داده شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب گفتند نقد شما باعث تضعیف انقلاب است، در صورتی که اگر می‌گذاشتند که نقد‌ها به صورت فراگیر ادامه پیدا کند، امروز ما دچار این مشکلات نبودیم که برخی فرصت پیدا کرده و فساد کنند و دزدی‌ها اختلاس‌ها معلوم شود اگر اجازه می‌دادند ما آن نقد‌ها را صادقانه و مشفقانه ارائه بدهیم و ادامه طریق کنیم، اکنون وضعیت اینگونه نبود

اعظم طالقانی با بیان اینکه ما هم باید جریانی نقد کنیم، گفت: چرا باید نماینده‌ای که نقد می‌کند، زیر حکم برود نمایندگان در همه جای دنیا مصونیت دارند و در اینجا نیز باید مصدومیت داشته باشند. بعضی‌ها خصوصی نقد می‌کنند، اما شهامت این را ندارند که به صورت عمومی مطرح کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان